MPQ??????????????

Inaktiv
MPQ??????????????

I patch 1.12.x-till-2.0.1engb är den nedladdad i format mpq. fattar inte. man kan inte extrahera den för den blir oanvändbar. PLZZZZZZZZZZ help me!!!!

//WoW-nörden

Medlem

????????????????????


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Alltså: När jag laddar ner patchen kommer det en komprimerad mapp upp på skrivbordet. När jag "packar upp" den finns det en till mapp (ej komprimerad) innuti den komprimerade mappen. I den icke komprimerade mappen i den komprimerade mappen finns det 2 MPQ komprimerade filer som ej går att öppna. Dom andra patcherna ser dock ut som meteorregn eller nåt (fast med 1:or och 0:or i).

VAD FAN ÄR MPQ???

Medlem

När jag tankade patchen från FZ fick jag 4 .mpq filer och 1 uppdater.exe, den startade jag och installationen började.

Du borde väl ha fått samma?

Medlem

när du laddat hem en patch från FZ måste du lägga MPQ-filen i din wow-mapp.. sen startar du wow och laddar hem downloadern, den kommer sen ladda hem patchen. men eftersom du redan har patcehn kommer den gå jättesnabbt. sen installerar den som vanligt

sen är det bara att lira


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv
Skrivet av Video_Mode:

????????????????????

qft


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Achronos:

när du laddat hem en patch från FZ måste du lägga MPQ-filen i din wow-mapp.. sen startar du wow och laddar hem downloadern, den kommer sen ladda hem patchen. men eftersom du redan har patcehn kommer den gå jättesnabbt. sen installerar den som vanligt

sen är det bara att lira

Många säger att man ska göra så här, men jag laddar bara ner filen i min spara-filer map, som inte wow ligger i och kör igång den, har aldrig behövt lägga någon fil i wow mappen, jag vinner minst 3 internet på detta.. Lite vuxen poäng med

Medlem

mpq är blizzards datafiler


signatur

Meep!

Medlem
Inaktiv

Jag fattar inte riktigt om jag behöver dessa filer eller om de bara är kul? De tar mycket plats.
Kan jag kasta bort dem eller funkar inte WoW då?

Inaktiv

exakt vilka snackar du om? de mpq som kommer från patchar? eller de som ligger i /data/ ?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

ursäkta min okunnighet men här är en fil "common.MPQ" och den ligger i datamappen. kan jag ta bort den<+

Medlem

Kära nån... Common.MPQ är i princip hela WoW. Gissa varför den är så stor...

Eftersom du säger att du är okunnig så finns det ett mycket bra svar. Du kan inte tabort någonting ur mappen och sedan förvänta dig att det fungerar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

ja, det vore ju inte helt lyckat! tack!
hur är det med patcharna då?

Medlem

alla *siffror*-enGB_patch.exe kan du ta bort om du har patchat din installation till senaste versionen


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar