Medlem
GameCard

Tjena....igen

Nu är det så att jag köpte ett GameCard till min son så han äntligen får spela wow (har en tidigare tråd om detta)

Nu undrar jag: måste man köpa ett nytt varje gång detta upphör (han har ju bara 60 dgr fritt eller vad det är) eller kan man slänga in nya pengar på det han redan har på något sätt så att han fortsätter med samma kort??

Ja, jag vet att det är kassa frågor men jag spelar inte själv så jag har ingen aning om hur detta funkar, klassa inte ner mig nu eller...jo det får ni.

nj
Medlem

Du behöver köpa ett nytt gamecard när de 60 dagarna som kortet ger är slut, för att slippa hålla på med sådant så är betalning via Visa/Mastercard lite smidigare, samt beroende på hur många månader man betalar i taget så kan det bli lite billigare med.

Med med den fria månaden som följer med spelet så har han ju ca tre månaders speltid framför sig innan ett nytt behöver införskaffas.

Medlem

Nu är det så att jag har ett nordea visa, alltså inget visa som jag kan använda fullt ut på nätet (försökte köpa en pryl och då va inte mitt visa giltigt för det)
Vet du om det funkar med det s a s enkla visa kortet jag har ? eller finns det nånstans man kan läsa om hur detta går till.
För då fixar jag så att det dras pengar från mitt konto varje månad så slipper han/ex-flicka bry sig

Inaktiv

När man köper ett gamecard kan man dra av en remsa från baksidan (skivan är av papp). På den står en sifferkod som man går in på Blizz´s hemsida och väljer accountfliken, manage account och sen loggar man in och skriver koden. Tycker det är jävlit praktiskt och så kan man sluta när man vill. Måste inte in på internet och krångla utan låter bara bli att köpa ett till nästa månad.

Viva konsumentfriheten!!!

Medlem
Skrivet av jovaka:

När man köper ett gamecard kan man dra av en remsa från baksidan (skivan är av papp). På den står en sifferkod som man går in på Blizz´s hemsida och väljer accountfliken, manage account och sen loggar man in och skriver koden. Tycker det är jävlit praktiskt och så kan man sluta när man vill. Måste inte in på internet och krångla utan låter bara bli att köpa ett till nästa månad.

Viva konsumentfriheten!!!

Hur menar du?

Kan jag riva av den remsan gå in på Blizz hemsida och aktivera den koden så pengar dras från mitt konto till det kontot ??
Som sagt, jag har inte WoW eller nåt, har inte ens sett trailer på spelet, så jag frågar så mycké jag kan, även lågvatten frågor, tyvärr.

EDIT: finns det nån som på "svenska" kan förklara EXAKT hur jag ska göra för att dom ska dra pengar från mitt konto ?

nj
Medlem
Skrivet av Belse:

Hur menar du?

Kan jag riva av den remsan gå in på Blizz hemsida och aktivera den koden så pengar dras från mitt konto till det kontot ??
Som sagt, jag har inte WoW eller nåt, har inte ens sett trailer på spelet, så jag frågar så mycké jag kan, även lågvatten frågor, tyvärr.

EDIT: finns det nån som på "svenska" kan förklara EXAKT hur jag ska göra för att dom ska dra pengar från mitt konto ?

För att använda de 60 dagarna som är köpt via game card:et så får du/ni besöka WoWs kontosida där du eller din son måste logga in med det konto som är skapat (om inget konto är skapat än så gör det här, isåntfall så får du/han möjlighet att under kontoskapandet välja att betala med någon sorts kontokort eller med ett game card och kan då mata in kontokortnummre eller den kod som kan skrapas fram på game cardet).
Om du loggat in på kontosidan så finns det en länk där det står "Add Game Card", gå in där och mata in den kod som kan skrapas fram på game card:et.
För att betala med ett kontokort så får du gå in på "Change Subscription", där kan du välja mellan fem olika sorters kontokort; Visa, Visa Electron (kan det vara det du har? Står Electron under Visa-loggan då), JCB, Master Card och American Express, sedan kommer du få välja hur många månader du vill betala i taget.

Om du vill registrera kortet och sedan byta så det dras från ditt kontokort direkt efter de 90 dagarna (eller vad det nu blir med de gratis dagarna som medföljer spelet, samt game card:et) är över så borde det fungera att du aktiverar koden från game card:et och sedan väljer att byta till kontokortsbetalning så kommer pengar dras i det tempo du valt när den förbetalda tiden är över.

Medlem
Skrivet av nj:

Du behöver köpa ett nytt gamecard när de 60 dagarna som kortet ger är slut

Bara för att klargöra att 1 gamecard = 2 månader och inget annat.

nj
Medlem
Skrivet av Ankan:
Skrivet av nj:

Du behöver köpa ett nytt gamecard när de 60 dagarna som kortet ger är slut

Bara för att klargöra att 1 gamecard = 2 månader och inget annat.

Njae, game cards är väl exakt 60 dagar (vilket iofs är nästan exakt två månader)? Står ju bla det i infon Blizzard lagt upp om de betalalternativ som finns.

Medlem

nj........Du e fan bäst

Precis vad jag eftersökte, kiúnde inte ha skrivit det bättre, ens om jag hade varit full.
Fyfan va bra.......TACKAR!!!!

nj
Medlem
Skrivet av Belse:

nj........Du e fan bäst

Precis vad jag eftersökte, kiúnde inte ha skrivit det bättre, ens om jag hade varit full.
Fyfan va bra.......TACKAR!!!!

Så lite så

Medlem
Skrivet av nj:

Njae, game cards är väl exakt 60 dagar (vilket iofs är nästan exakt två månader)? Står ju bla det i infon Blizzard lagt upp om de betalalternativ som finns.

Men vad noga det ska vara!

Medlem

Rock än roll.

Ta ett djupt andetag, sätt på låten "Lifer - Down" njut på riff och allt vad det innebär.
Så enkelt.....så otroligt bra.

1
Skriv svar