Warriors suger! Not..

Medlem
Warriors suger! Not..

Tjabba, mellnare och ni andra som klagat på warriors. Jag dingade 70 för ett litet tag sedan och bytte till arms efter att ha lvlat upp med fury. Har ni provat specca arms? Jag äger fan allt i duell, inte priests och såna som verkligen är svåra i dueller men droods, rogues, mages osv (gnome är jag). Warriors gör riktigt bra ifrån sig pvp också. Låg riktigt högt upp på listan. Bara faktumet att jag crittar 1.5 k med normala slag. Clothbärare stendör jue då jag har 9 k liv och crittar 2 k med ms.

När det gäller tanking tycker jag att det suger att paladiner ska FÅ tanka. De har bättre crowd control, de håller jag med om, men vi är bra på bossar. Och än har jag inte sätt rubriker som: "LF Tank for Sethekk Halls (drood or pala pref)" Folk föredrar alltid warrior tanks. Jag skulle nästan säga att det är synd om droods som knappt borde få party.. har inte varit i så många druid partyn

Tbc har gjort warriors grymma... o hör sen!

Inaktiv

Yes, warrs e riktigt bra. Dem blockar mer än andra, vi försökte göra Black Morras med en druid tank, helt omöjligt pga druider plockar inte debuffen, körde me en warr och satte den direkt.
Sen skadan e ju inte så liten heller. när du får bättre gear så blir helt galet, MS-Deathwish spec äger ju allt, tror warrior e verkligen enda klassen som ett arena team inte klarar sig utan.

Medlem

Mm. Jag menar. Jag var 1:a igår i eye of the storm. Speccade om 2 minuter innan. Shit va jag crittade sönder. Jag tog fan 2 hunters! Detta kommer bli kul... PS: Gnomewarriors är bäst. Escape Artist ni vet.. den äger sönder i pvp. Och så är vi små.. men shit. Warriors är bra igen

Inaktiv

wow, ni är dom enda två warriorsen som tycker warriors är bra fortfarande.. )


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

eller de enda som kan spela warrior...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

haha... "okej"


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ja tycker också Warriorn är bra fortfarande, helt klart Det är en grym klass som kan va lite allti-allo :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

haha Min-är-större-än-din-tråd, alltid kul att läsa.

Medlem

jag har 30 cm vad har du?

Medlem

Vill inte start en ny tråd I onödan så kan ju lika gärna fråga här,
Vilket warrior talent-tree är bäst för solo pve?

Medlem

Föredrar faktiskt druid 10 gånger av 10 i 5 manna instancer pga att de bättre håller aggro på många targets och har mer liv. En defspeccad warrior klarar det dock nästna lika bra och är ett måste på vissa bossfighter i Karazhan.

Medlem

Agreed LannY ;D
Iaf, min är störst, 1720 MS hit inte allt för länge sedan (4104 crit! [1720*2.20]).
För övrigt är inte warriors mer gimp än tidigare, jag vinner inte 1on1 mot riktigt bra spelare, bortsett från rogues & andra warriors. Jag vinner fortf damagemeters i 5manna-instanserna, så whine på warriors är överskattat >:)

Medlem

Jag vet inte vad du spelar Martyr men jag som healer vill ha warrior som tank istället för nån nalle som står och försöker slå. Kommer aldrig spela Tempest keep eller Shadow Labyrinth med nåt annat än en warrior i fronten.


signatur
Inaktiv

Warriors är roliga som fan... Bara för att man inte kan döda 10 spelare på raken betyder det inte att klassen är kass.

Inaktiv

tixfrix: han är präst

prot-warriors å feraldruider som tankar.. prah krejjer både och i tbc, vet inte vad jag föredrar
men tar tusen ggr hellre än nalle än en icke-prot i nuläget (observera att detta skulle jag aldrig valt på lvl60)
paladins funkar ju fint också, men lite lurigt med manan ibland


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Druid tank FTW


signatur

- PiDuT

Medlem

Jo lite av problemet är att druider kan i princip specca dps och endå få de flesta av sina tank skills för bearform. Medans man som warrior isåfall måste gå Turtle Specc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ja, som warrior och MT anser jag att dessa nya druidtankar är lite orättvist. Dom dps:ar riktigt bra samtidigt som dom tankar bra. Warriors har inte den möjligheten, vilket är synd. Bara om vi har riktigt sjukt gear och dpstankar, men det händer inte ofta

Inaktiv

och dpstank är rätt drygt att heala.. gör det bara med folk som vet vad dom gör


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Jag vet inte vad du spelar Martyr men jag som healer vill ha warrior som tank istället för nån nalle som står och försöker slå. Kommer aldrig spela Tempest keep eller Shadow Labyrinth med nåt annat än en warrior i fronten.

Du borde tänka om, i och med TBC blev klassbalansen inte alls lika viktig, en rätt speccad druid eller paladin kan tanka minst lika bra som en warrior.

Medlem

Jag skulle tanka Black Morass igår. Speccade protection och det gick ändå åt helvete. Har en warrior så jag är inte helt främmande för tanking (kan ha varit priesten som sög oxå). Spelade steam vaults igår oxå. Känns som om huntern tankade mer än björnen.


signatur
Inaktiv

Jag förstår inte varför folk vill ha warriors som tank. Som det är just nu är druiden mycket bättre, men det kommer nog fixas vid nästa expansion!

Medlem

Anledningen till att jag inte vill ha druids är för att de flesta suger så jävla hårt på att tanka då de innan tbc varit healers och sen skall alla druids vara tanks.


signatur
1
Skriv svar