Inaktiv
Flight Form

Tja!

Jag undrar om jag får riding skill 150 när jag köper min flight form magin... Det vore bra om man fick det.
hoppas någon av er vet det

Inaktiv

väldigt trolig gissning: nej


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Nej det får man inte.

Inaktiv

aja då får jag väll köpa det :/

Medlem

Däremot så får du gratis Flying Mount, gratis Epic Flying Mount och det enda du behöver betala är kostnaden för 150 Ridingskill.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Däremot så får du gratis Flying Mount, gratis Epic Flying Mount och det enda du behöver betala är kostnaden för 150 Ridingskill.

dom får ingen gratis epic mount


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Druider får Epic flight form MEN den kräver fortfarande max riding skill dvs 5000 guld. Samt en quest som måste göras, som säkert inte är jätte lätt. Dock är denna inte implementerad ännu så vitt jag förstår.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=7472749...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Varför skulle man punga ut med 5K för att få en form när de vanliga flygande mountsen är trettiofem gånger snyggare i vilket fall... Jaja, några människor tar väl hellre den.

nj
Medlem
Skrivet av Ankan:

Varför skulle man punga ut med 5K för att få en form när de vanliga flygande mountsen är trettiofem gånger snyggare i vilket fall... Jaja, några människor tar väl hellre den.

Druiderna måste köpa samma flying skill som alla andra för att kunna nyttja en epic flying mount, så det är inte 5000 guld specifikt för deras nya form utan de kan använda en vanlig epic mount med.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Mellanare:

Däremot så får du gratis Flying Mount, gratis Epic Flying Mount och det enda du behöver betala är kostnaden för 150 Ridingskill.

dom får ingen gratis epic mount

Jo det får dem, kommer i nästa patch. Konfirmerat av blueposts.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

nj
Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Mellanare:

Däremot så får du gratis Flying Mount, gratis Epic Flying Mount och det enda du behöver betala är kostnaden för 150 Ridingskill.

dom får ingen gratis epic mount

Jo det får dem, kommer i nästa patch. Konfirmerat av blueposts.

Gratis och gratis, de måste ju betala för skillen så de kan använda en epic flying mount vilket den blåa posten som länkats till tidigare klart och tydligt skrev.
Sedan så ska det ju vara en questkedja man måste klara för att få formen, och med tanke på hur questarna var för att få sin episka häst som paladin/warlock som var allt annat än billiga så får man nog vara beredd på att det kan kosta lite.

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Mellanare:

Däremot så får du gratis Flying Mount, gratis Epic Flying Mount och det enda du behöver betala är kostnaden för 150 Ridingskill.

dom får ingen gratis epic mount

Jo det får dem, kommer i nästa patch. Konfirmerat av blueposts.

Jo och en epic mount kostar ju inte direkt så mycket. Ett par hundra guld, det som kostar är som jag sa ovan. Riding skill. Det är den som går lös på 5000 Guld, och den måste alla ha, även druider. Så skillnaden är att druiders shapeshift är instant cast vilket mount summon inte är, dock kanske denna shapeshift får cast time men ingen tidigare har haft det så inte troligt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dom får gratis 225 skill, dvs 800g för en skill dom betalar hur mycket för? 5g?

Sen är det instantcast på flightform mot 3sek på vanliga flyingmounts.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Varför skulle man punga ut med 5K för att få en form när de vanliga flygande mountsen är trettiofem gånger snyggare i vilket fall... Jaja, några människor tar väl hellre den.

För att druiders nya mount är instant och kan antagligen användas i combat


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av spikes:

Dom får gratis 225 skill, dvs 800g för en skill dom betalar hur mycket för? 5g?

Sen är det instantcast på flightform mot 3sek på vanliga flyingmounts.

Manakostnad dock.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ankan:

Varför skulle man punga ut med 5K för att få en form när de vanliga flygande mountsen är trettiofem gånger snyggare i vilket fall... Jaja, några människor tar väl hellre den.

För att druiders nya mount är instant och kan antagligen användas i combat

Går inte att casta in combat, nej.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av spikes:

Dom får gratis 225 skill, dvs 800g för en skill dom betalar hur mycket för? 5g?

Sen är det instantcast på flightform mot 3sek på vanliga flyingmounts.

får dom gratis 225-skill?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jo, det får dem. The bastards >_<


signatur

Videomupp

Inaktiv

cool, blir billigt å levla upp min drulle då


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Hörde nåt att dom ska implantera Netherdrakes... Kör hellre en sån än dom där fula windriders... Hoppas bara att man kan köpa en epic netherdrake utan att behöva komma 1:a i arenan... Allierades gryphoner är helt klart snyggare än Windriders... Hade hellre sett hordes få Bats än Chimaeras... Tycker även att det suger lite att man måste pröjsa 5000g... Har gjort nästan alla quests som finns i outlands förutom några grupp quests i shadowmoon valley och netherstorm och är snart uppe i 3100g... Det sjuka är att om du skulle bli hackad så får du inte tillbaka guldet av Blizzard... Min Guild Master blev bestulen på allt sitt guld... Blizzard vägrade ge tillbaka hans guld för att det skulle sabba ekonomin på servern.... Dom uppmanar alltså folk till att köpa guld på nätet... :/

Medlem
Citat:

Dom uppmanar alltså folk till att köpa guld på nätet... :/

öh det gör dom ju inte... nu har du nog inte riktigt tänkt igenom det du skrev.

om vi börjar med det där om att bli hackad så är det för det första förmodligen så att han har slarvat på nåt sätt så att någon fått tag i hans acc och lösenord och om hur skulle det se ut om man bara får tillbaka pengarna om man blir hackad.... tror du inte att alla skulle springa omkring och säga till GMs att dom blivit hackade och förlorade 93853985793g och att dom vill ha tillbaka det... det skulle (precis som blizz sa) sabba hela ekonomin.

så vad tycker du det är blizzard gör eller säger som uppmanar folk till att köpa guld?

Inaktiv

Sirdavva, Jag hade tänkt igenom innan jag skrev.... Han hade inte slarvat med nånting så vitt jag vet... Vi var i grupp en dag och rätt var det var så blev han disconnectad och kunde inte logga in... Vi såg en kille som stenade, tog 3000g ifrån honom och sen loggade... Blizzard kan ju se vilken ip som det var men dom vägrar göra nåt... Dessutom så kan dom ju se exakt hur mycket guld han har haft så det går ju inte att säga att man har haft 9385398-whatever guld... Börjar bli allt mer vanligare och vanligare och folk kommer undan med att hacka sig in på andras konton... Det finns ju desperata idioter som hackar in på Blizzards servrar och bara väljer ut en användare som dom sabbar för... Ska jag då få skit för det bara för att blizzards säkerhet suger getpung? Känner igen ditt namn så väl... Tror att vi har snackat förut.. Du är en sån här viktig-petter som måste få sista ordet annars börjar du gråta...

Medlem

Asså shit... Du tror själv att det går att hacka sig in på blizzards servrar så lätt eller? En hacker med de kunskaperna spelar inte wow. Jag har själv utbildat mig inom nätverkssäkerhet. Det kan vara nån som har samma korkade lätta password till alla sina konton och sen fått det utgivet och vips så har personen i fråga access till allt. Dessutom så är man smart om man inte har samma accname som main charname.
Starka lösenord är nåt som hjälper mot detta och dessutom så hade din "polare" säkert nån trojan på sin dator. Min polare torskade stålar, pratade med GM och ringde till blizzard och fick tillbaka. Jag tror inte att de bara skiter i dig om det händer nåt för de vill inte förlora spelare. Testa att snacka med blizzard innan du spyr galla över dem.


signatur
Inaktiv

Sa aldrig att det var lätt men det är möjligt... Säkerheten på dom stängda servrarna i Diablo 2 var ju inte så vidare... Jag vet inte vad jag ska tro riktigt när man har ett klurigt lösenord, virusskydd och man ser fortfarande folk som har problem med hackers. Jag har tillochmed haft en person som har kört en karaktär genom Scarlet Monastery förra sommaren på mitt konto när jag inte var online... Jag skickade en ticket och fick inte reda på nåt... Som sagt enligt min GM så sa blizzard till honom att han inte kunde få tillbaka sitt guld och att han inte skulle besvära med mer tickets... Här sitter vi och gör dom rika medans dom får behandla oss precis hur dom vill... Det känns lite som att det är dom som spyr galla på oss och inte tvärtom...

nj
Medlem

"Ingen kedja är starkare än den svagaste länken".
Även om man har antivirus, brandvägg, ad-/spyware-skydd så betyder det inte att man är "osårbar". De flesta/alla antivirusprogrammen är duktiga på att missa saker, kan framförallt skilja flertalet dagar/veckor mellan att de olika företagen bakom antivirusprogrammen lägger till saker i sina virusdefinitionsfiler.
Har man dessutom råkat ut för en keylogger av något slag så kan man ha hur säkert lösenord man vill, så fort det skrivs på den infekterade datorn så är det loggat och skickat till "ägaren" av keyloggern (mer eller mindre iaf).
Det är heller ingen direkt större sak att infektera någon med en keylogger, trojan, eller liknande, bara se till att "sätta in" denne i en annan exe-fil, och med lite tur/kunskap så går det att ta sig förbi många antivirus och helt plötsligt är systemet infekterat så fort personen som tar emot filen kör den.

Har man nu råkat ut för något så kan det vara en idé att, utöver sitt eget antivirus, kolla datorn med valfri online scanner (gärna mer än en), Kasperskys online scanner är ett väldigt bra tips då de är välkända för att snabbt hitta och lägga till nya virus/trojaner/etc i sina virusdefinitioner. Även Trend Micro Housecall kan vara en idé att testa med.

Kan dock hålla med om att Blizzard ibland har ett väldigt bisarrt beteende mot spelare som får en att undra hur bra koll de egentligen har på vad som händer i spelet.
Innan jag slutade spela så hade vi en mindre trevlig incident i mitt gille där en gammal medlem av gillet helt plötsligt började få rätt otrevliga hatbrev skickade till sig och att döma av innehållet i dem så var det från någon annan gillesmedlem. Detta anmäldes till Blizzard, som ansåg att de inte kunde göra något för breven var skickade av nyskapade karaktärer, som sedan tagits bort så fort brevet skickats.
Tycker att de borde kunna se vilket konto de nyskapade, och borttagna, karaktärerna tillhörde...

Medlem

nj vi hadde exakt samma problem ett tag, men någon som fick hotbrev osv ingame och blizzard sa att dem kunde inte göra nåt då heller. Vilket är totalt skitsnack eller så har dem väldigt dålig logg. Eller rättare sagt en logg som fokuserar på fel saker, med tanke på att man tydligen ska kunna få tillbaka deletade gubbar och saker om man bara kommer ihåg ungefär när det var och träffar en trevlig GM... Så då borde det ju vara möjligt och se ifrån vilket konto ett mail har skickats.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vi tjänar hela 800g! AAAAH! Får man på 3 dagar juh


signatur

- PiDuT

1
Skriv svar