fy helvete vad drygt

Inaktiv
fy helvete vad drygt

fixade tailoring till 370 från 362, var svindyrt, _många_ hundra netherweave cloth, över 100 arcane dust

sen loggade jag in idag, och min tailoring är rollbackad till 362. rollbackad pga nån jävla serverkrasch.

vad säger GMs? sorry sorry sorry omg sorry for the inconvenience so sorry but we can't help you!

jag sa fan till honom no wonder people buy gold
jippi
jävla skit
punka på cykeln fick jag också


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

tillråga på allt! nej men sånt suger, men samtidigt måste man försöka förstå att dom inte kan göra så mycket... om det bara var att säga att man förlorat något skulle alla ljuga om det

Testpilot

Visste inte att de gjorde så stora rollbacks .. de enda jag varit med om har kanske rört sig om 5-20 minuter rollbacks max.

Inaktiv

men det var ju ingen normal rollback
det var _bara_ rollback av min tailoring (för min del alltså)
så jävla retarded
suckkkkkkkkkk


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Sunkigt att GM inte kunde öka din tailoring med 8 steg.. känns inte som en allt för stor grej. Hade ju vatt en annan sak om du påstått att du precis tillverkat Ragnaros-hammaren och velat ha den(tillbaka).

Inaktiv

Tänk dig in i situationen att du är boss nere på GM kontoret. Du blir meddelad att en server har kraschat och tappat data och några otursdrabbade spelare har förlorat skillpoäng i sina professions. Vad ska vi göra?

A: Ge alla spelare den mängd skillpoäng dom säger att dom har förlorat. Dvs att vem som helst kan säga "Tja, ge mig 350 tailoring och engineering tack" -och få det.

B: Säga (och nu citerar jag den udda GM som prikk fick prata med) "sorry sorry sorry omg sorry for the inconvenience so sorry but we can't help you!" till dom få stackars spelare som råkade stå och crafta när servern gick ner.

Inaktiv

C: hitta på nåt bättre system så inte det här händer

jag vet att det inte var GM:ens fel, jag beskyllde honom inte heller för det, jag riktade dock en hel del ilska mot blizzard genom honom, och det får han fan ta


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

C: hitta på nåt bättre system

i loled

Medlem

prikk, I feel with you man. Sånt här suger.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

repet: jadu, ta tätare backups t ex? hoppsan, där hittade _jag_ på ett nytt system för dom! omöjligt?
mellanare: tack.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

cyklar du denna tid på året?

trist på tailoringen!

Inaktiv

måste man så måste man
studenter har inte råd å ha bil


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

repet: jadu, ta tätare backups t ex? hoppsan, där hittade _jag_ på ett nytt system för dom! omöjligt?
mellanare: tack.

att ta tätare backup kräver mer av servrarna = köpa större servrar = kommer inte hända

men hade du bott i USA hade du säkert fått dina 8 skillpoints gratis...
vi är för dåliga att gnälla på rätt sätt i europa helt enkelt...


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Hänt en liknande grej för mig på min druid när jag var lvl 41. Hade precis varit i Uldaman så jag hade mitt healing gear på mig. Under tiden jag bytte från healing till feral gear så starta servern om sig. Därför förlora jag hela mitt feralset
Reportade till GM men dom sa att jag var tvugen att använda min "chans" som man tydligen bara har en gång

Inaktiv

det sjuka med min tailoring var ändå att jag levlade upp den till 370 en dag, loggade in nästa dag å hade det osv... sen loggade in tredje dagen så var det borta


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

repet: jadu, ta tätare backups t ex? hoppsan, där hittade _jag_ på ett nytt system för dom! omöjligt?
mellanare: tack.

Ja just det, fan va dum jag är. Att dom inte tar en backup varje millisekund. Vilken tur att du kan dom här grejjerna, du kanske borde börja jobba som tekniker på Blizzard?

En annan bra idé vore om dom kunde dra en fiberkabel till varje spelares hus så att alla slapp lagg.

Inaktiv

luktar fanboi~
one of them self-hatin' customers I see...

fgs, jag levlade upp skiten ungefär två dagar innan dom rollbackade den, hur jävla långa är dina millisekunder egentligen? jeez..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Trist Prikk men som sagt big deal bara o fixa upp den igen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av prikk:

luktar fanboi~
one of them self-hatin' customers I see...

åäö
Jag förstår verkligen inte hur du får detta till att jag hatar mig själv, men det låter onekligen jävligt ballt på engelska.

Vad jag försöker förklara är att detta helt enkelt inte är så mycket att göra åt men vissa saker går helt enkelt inte att förklara för vissa människor.

Bara för att det råkar finnas en in-game support så betyder det inte att Blizzard är din mamma och kan ge dig allt bara för att du gnäller.

Skit samma, inga av mina argument håller ju nu när vi har konstaterat att jag är en "fanboi" :'(

Medlem

Girl fight, girl fight!

Har råkat ut för sånt där förut, bara att bita i det sura äpplet.

Medlem

Working as intended.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Trist Prikk men som sagt big deal bara o fixa upp den igen

trist, jao, bara å fixa upp igen jao.. big deal, ja, utan ironi.. la rätt många timmar på det för å si di så..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av repet:
Skrivet av prikk:

luktar fanboi~
one of them self-hatin' customers I see...

åäö
Jag förstår verkligen inte hur du får detta till att jag hatar mig själv, men det låter onekligen jävligt ballt på engelska.

Vad jag försöker förklara är att detta helt enkelt inte är så mycket att göra åt men vissa saker går helt enkelt inte att förklara för vissa människor.

Bara för att det råkar finnas en in-game support så betyder det inte att Blizzard är din mamma och kan ge dig allt bara för att du gnäller.

Skit samma, inga av mina argument håller ju nu när vi har konstaterat att jag är en "fanboi" :'(

Han skrev detta för att ventilera sin ilska vilket han har all rätt att göra, vem är du å komma och agera besserwisser?
Och klart som fan går det att göra säkrare system, det handlar bara om hur mycket pengar man vill investera.

Hade varit skoj å höra vad du skulle sagt om du ena dagen sätter in 100 000 på banken och sen nästa dag när du ska kolla saldo ser att du har 0kr varpå banken säger "sorry sorry sorry omg sorry for the inconvenience so sorry but we can't help you!"

Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av Notumforce:

Trist Prikk men som sagt big deal bara o fixa upp den igen

trist, jao, bara å fixa upp igen jao.. big deal, ja, utan ironi.. la rätt många timmar på det för å si di så..

sant vet själv hur drygt när sånt händer haft lite dylika strul i ao när jag lira det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

tack för stödet ni som förstod, nu ska jag sluta älta i denna tråden


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

repet, fanboi!
prikk. ägd!

Inaktiv

haha
yo martyr t_t


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Men om det blir server krash så lär väl pengarna heller inte gå förlorade

Inaktiv

saker i wow är uppdelade på massa olika databaser, typ
det är väldigt inkonsekvent och amatörmässigt gjort, det märker man när man läser buggfixar asså
typ.. nån mob despawnar, men bara på spanska klienten.. osv
hur jävla konsekvent programmerat kan det vara egentligen?

så svaret på din fråga är.. allt rollbackades inte, bara min tailoring (som jag nött upp nu igen till 370)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

omg loosade massa bra saker medan jag enchantade på zeppelinaren före patchen som åtgärdade det. blev förbannad och har inte spelat på gubben sen dess.

Länk borttagen.

/FZ-mod

1
Skriv svar