Medlem
Newbie...

Tjena!

Tänkte höra mig för lite om WoW.

Det är så att min son (som bor hemma hos sin morsa) har fått WoW nu, men när han försöker logga in på en server så funkar inte det ?!

Är det inte så att när man köper ett sprillans nytt WoW-spel så kan man spela gratis 1 månad eller nåt ??

Det är INTE den nya uppgraderingen dom har köpt!

Hans morsa är rädd för att ge ut sitt kontonr, men det ska väl inte behövas 1:a månaden ?? när man har köpt spelet......eller gör dom nåt fel.....orkar inte åka hem dit å tjöta med mitt ex, men kanske blir tvungen till slut, för att kolla så dom gör rätt

Finns det nåt tips så jag slipper ??

Inaktiv

Det stämer att det är gratis första månaden men du måste än då skapa ett kont och skriva in kontonumer eller köpa ett Gamecard i en spelbutik eller på nätet för att få tillgång till din gratis månad.
Efter din gratis månad så bästemer du själv om du vill fortsäta eller ej.

ps: Du kan hälsa hans morsa att hon inte behöver vara rädd för att ge ut sit kontonr.

Medlem
Skrivet av Gard:

Det stämer att det är gratis första månaden men du måste än då skapa ett kont och skriva in kontonumer eller köpa ett Gamecard i en spelbutik eller på nätet för att få tillgång till din gratis månad.
Efter din gratis månad så bästemer du själv om du vill fortsäta eller ej.

ps: Du kan hälsa hans morsa att hon inte behöver vara rädd för att ge ut sit kontonr.

MEN, det är ju förjävligt.....
Först köpa spelet, sen låta barnen bli bitna (så dom tjötar hååååål i hövvett på sina föräldrar), sen ska man ÄNDÅ köpa ett gamecard för att få köra 1 månad gratis..!?

Va jag fattar så kostar ett gamecard ca 200/300:-
men fyfan sicket sugeri.....jävlarschhhhhh

Spelet 100:- + gc 300:- = 400:- + 120:-/mån efter det....snacka om att tjäna penningapynnen..........jag spyyyyr....

När Q2 (ctf) är gratis och MYCKE roligare...8)

Medlem

Det är trots allt ett MMORPG och de kostar nästan alltid pengar, det står klart och tydligt att man måste betala per månad man vill spela. Vill man bara spela första månaden så är det bara att fylla i kontonummer, sedan välja 'Cancel Subscription', så kommer han få spela på gratismånaden endast.

edit; Det är för övrigt fullt säkert att lämna ut sitt kontonummer på account management, om du inte har en keylogger på datorn.

Medlem

Umm Belse tror du missar lite. För att få skapa ett konto behövs antingen ett kreditkort eller ett gamercard. Du får alltid en månad gratis och inga pengar kommer att dras om du skriver in kontokort, dock måste du komma ihåg att tabort det igen innan månaden är slut så dem inte kan debitera dig för en månad till om du nu inte vill spela mer.

Vill du dock köra på gamercard får du köpa ett sådant och du får då första gången 1 månad + tiden på kortet. Och sedan så köper du gamercards löpande när dem tar slut. Så du betalar alltså inte gamercard och 120kr i månaden.

Men ja det kostar pengar i månaden att spela, så enkelt är det sen om man tycker det är dyrt eller inte är en helt annan diskussion som hållit på sen dödagar och aldrig kommer ta slut.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Umm Belse tror du missar lite. För att få skapa ett konto behövs antingen ett kreditkort eller ett gamercard. Du får alltid en månad gratis och inga pengar kommer att dras om du skriver in kontokort, dock måste du komma ihåg att tabort det igen innan månaden är slut så dem inte kan debitera dig för en månad till om du nu inte vill spela mer.

Vill du dock köra på gamercard får du köpa ett sådant och du får då första gången 1 månad + tiden på kortet. Och sedan så köper du gamercards löpande när dem tar slut. Så du betalar alltså inte gamercard och 120kr i månaden.

Men ja det kostar pengar i månaden att spela, så enkelt är det sen om man tycker det är dyrt eller inte är en helt annan diskussion som hållit på sen dödagar och aldrig kommer ta slut.

MEN, måste man lägga in sitt kontonr ?

Han ska ju bara TESTA å spela för att kolla om han tycker det är värt å lägga sina surt förvärvade pengar på det här.

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Det är trots allt ett MMORPG och de kostar nästan alltid pengar, det står klart och tydligt att man måste betala per månad man vill spela. Vill man bara spela första månaden så är det bara att fylla i kontonummer, sedan välja 'Cancel Subscription', så kommer han få spela på gratismånaden endast.

edit; Det är för övrigt fullt säkert att lämna ut sitt kontonummer på account management, om du inte har en keylogger på datorn.

Förklara det för mitt ex tack, så slipper jag åka dit fler ggr.

Medlem
Skrivet av Belse:
Skrivet av Wardancer:

Umm Belse tror du missar lite. För att få skapa ett konto behövs antingen ett kreditkort eller ett gamercard. Du får alltid en månad gratis och inga pengar kommer att dras om du skriver in kontokort, dock måste du komma ihåg att tabort det igen innan månaden är slut så dem inte kan debitera dig för en månad till om du nu inte vill spela mer.

Vill du dock köra på gamercard får du köpa ett sådant och du får då första gången 1 månad + tiden på kortet. Och sedan så köper du gamercards löpande när dem tar slut. Så du betalar alltså inte gamercard och 120kr i månaden.

Men ja det kostar pengar i månaden att spela, så enkelt är det sen om man tycker det är dyrt eller inte är en helt annan diskussion som hållit på sen dödagar och aldrig kommer ta slut.

MEN, måste man lägga in sitt kontonr ?

Han ska ju bara TESTA å spela för att kolla om han tycker det är värt å lägga sina surt förvärvade pengar på det här.

Jupp, i nödfall så skulle kanske du kunna lägga in ditt nummer och sen bara se till att ta bort det innan månaden är slut så kan dem inte dra några pengar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

haha kontonummer
nu är du ute å cyklar black
kreditkortsnummer plz! noob!
är ju ba å skriva in dom, det dras ju inget ändå så.. vad är problemet.
visst, man kanske inte litar på blizzard, men det är mkt saker man inte litar på här i världen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ganska meningslöst inlägg. Kontonummer/kreditkort sameshit alla fattar vad som menas. Många gillar inte att ge ut sina kredikorts nummer på internet vilket är fullt förståeligt. Tyvär finns det inte så mycket man kan göra, vill sonen spela så är det bara att ge blizzard numret, och för att vara helt ärlig blizzard har 8+ miljoner kunder som spelar WoW, dvs de har mer att förlora på att försöka lura folk på pengar genom bedrägeri än de kan vinnal.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

jag ville bara reta belse lite, vi är tajta som en ankstjärt, jupp


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Hm, om hon har FSB så kan man väl skapa e-kort tjaffs som funkar som konto men ser ut som kreditkort?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

asså enda risken är väl i princip att ungen går in och förlänger tiden själv pga att han har morsans/farsans cc


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag vet att det fanns en hemsida där det stod fake mastercard nummer som man kunde använda för att spela wow om man inte ville fylla i sitt riktiga nummer. Detta var för att komma åt den gratis månaden och fungerar inte sen.

Medlem

Tack för svaren!
Tror att dom ska köpa ett sånt där gamecard om jag har förstått det rätt.
Så jävla jobbigt med all sån här skit, blir alltid jag i sista änden som får fixa skiten, orka.
long time no see prikk

Medlem

Vill han bara testa kanske han bara skulle ladda ner testveritionen på 10 dagar.

WoW

Fast nu är det ju kanske lite försent


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Jag skapade ett trial account (10 dar gratis), sedan köpte jag wow och TBC och uppgraderade trial accountet, på så sätt fick jag 10dar+1 månad gratis utan att ha behövt använda någe kreditkort eller gamecard eller nånting.

Medlem
Skrivet av baggen:

Jag skapade ett trial account (10 dar gratis), sedan köpte jag wow och TBC och uppgraderade trial accountet, på så sätt fick jag 10dar+1 månad gratis utan att ha behövt använda någe kreditkort eller gamecard eller nånting.

Vad duktig du va nu gubben. :heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar