Medlem
WoW Models.

Jag är så trött på min fula dvärg och skulle vilja att när jag lirade så såg den ut som någon av dom andra karaktärerna.

Jag bytte förut ut "Wrath" färgen till röd minns jag genom att lägga till en mapp i wow katalogen.

Det jag undrar är, går det nu efter alla dessa patchar och tbc?

Är det lagligt? Jag menar det är ju ändå bara jag som ser skillnaden.

Var får man tag på hur man fixar?

Hehe, Pöss på er.:heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

det är inte lagligt att byta ut modeller i wow längre, om det någonsin varit det.

Medlem

enligt nda om man nu väljer att följa den så får man inte pilla med spelets filer dvs byta modeller etc.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det är inte laglit att byta modeller och blizzard kommer att banna ditt konto om du gör det.

/reroll


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Notumforce:

enligt nda om man nu väljer att följa den så får man inte pilla med spelets filer dvs byta modeller etc.

Så du menar att alla plugins o sånt man laddar ner o kör med, tex damage meters är förbjudet?

Det kanske är olika på att ändra en modell eller att ändra lite i UI iofs, men vad gäller båda delarna så handlar det om att lägga in extra filer(precis som vid plugins) i wow katalogen, och inte ändra befintliga filer.

Men jag håller mig undan diverse olika modeller för säkerhets skull, jag får lira me min tjocka dvärg.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

det är inte laglit att byta modeller och blizzard kommer att banna ditt konto om du gör det.

/reroll

läs ovan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

dom flesta addons har skrivits med stöd av blizzards ui api.

Däremot byta modeller så ersätter du blizzards egna filer dvs helt annan femma.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Och hur fan ska de kunna veta om du byter modell lokalt?

Låter som dravel att de bryr sig.

Inaktiv

har inte folk blivit bannade för det förr?
det är ju ganska lätt för blizzard att lägga in en check osv, men jag vet inte..
anledningen till att man inte får byta modell är väl för att fysikmotorn är helskum.. har man en annan modell kan man klättra upp på andra ställen å grejer


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

har för mig att folk blivit bannade och jag hade för mig att blizzard hade nån check som kollade ens filer ?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, folk har blivit bannade, gång på gång på gång för att just ändra filerna och modellerna.

Om du är så less på din dvärg har jag 4 förslag som är lätta och inte kräver något speciellt:
1. Noggenfogger Elixir. Dra ner till Gadj och köp på dig ett par stacks. Det som SUGER nu är att de lagt tillbaka 2min CD på den.
2. Savorey Deviate Delight. Fiska upp en del såna. Laga. Och vips kan du bli ninja/pirat när du vill.
3. Gör questet i ashenvale för furlborg-transformen.
4. Orb of Deception.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Medlem

Prikk, det kan ligga något i det. Har sett någon som hade onyxia modellen på någon video och han tog sig fram rätt fort
Tänkte mer som skin, inte model. Att ändra model är i så fall rätt fel.

Medlem

Men det är fortfarande lite missbedömningar här, inte vill jag ha en annan hastighet/storlek bla bla heller, jag vill bara att min dvärg ser ut som en dranei istället, och det är bara _JAG_ som ser det, och gubben är precis lika snabb/stor/rund/fet/rolig/whatever som dvärgen såklart, det ändras inga instruktioner utan bara hur jag ser själva gubben. Well, mission closed I think.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Anledningen till att det inte är tillåtet är att spelmotorn är skriven så att beräkningar görs lokalt. Dvs, byter du ut din modell till gnome så kan du krypa under saker som dvärgar normalt inte kan.

Byter du ut modellen av en brasa till en stor sten så kan du klättra upp till ställen du normalt inte kan komma till etc.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av b0ne:

Men det är fortfarande lite missbedömningar här, inte vill jag ha en annan hastighet/storlek bla bla heller, jag vill bara att min dvärg ser ut som en dranei istället, och det är bara _JAG_ som ser det, och gubben är precis lika snabb/stor/rund/fet/rolig/whatever som dvärgen såklart, det ändras inga instruktioner utan bara hur jag ser själva gubben. Well, mission closed I think.

Som flera andra har sagt, byter du modellerna så kan det leda till att du kan göra saker som andra spelare inte kan göra, alltså är det fusk.
Ser blizzard att du har ändrat modeller så bryr de sig nog inte ett jota om ifall det "bara" är din gubbe som du har bytt utan bannar/varnar ändå.

Personligen bryr jag mig inte.

Inaktiv

näe tror inte folk i tråden pekar på dig å säger "fusk", är mest att så här är det, och du kan bli bannad för det, osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Det ska finnas en mod som ändrar modellen på sin char men bara så att man själv ser det (egentligen det som är viktigt om man är trött på modellen).

Olagligt eller inte?

Inaktiv

Det är inte olagligt att trixa med dessa filer, däremot är det emot Blizzards EULA. Alltså mot Blizzards regler, snuten lär knappast knacka på dörren eller hur?

Och sen kan inte Blizzard kolla om du har bytt ut din Dwarf texture mot en Gnome eller nån annan ras om du inte lägger ut en film där det syns....så byt på!

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:

Anledningen till att det inte är tillåtet är att spelmotorn är skriven så att beräkningar görs lokalt. Dvs, byter du ut din modell till gnome så kan du krypa under saker som dvärgar normalt inte kan.

Mellanare

Alla chars har samma storlek när det gäller spelets environment så att byta ut Human till Gnome spelar ingen som helst roll i detta sammanhang.

Medlem
Skrivet av edgeC:
Skrivet av Mellanare:

Anledningen till att det inte är tillåtet är att spelmotorn är skriven så att beräkningar görs lokalt. Dvs, byter du ut din modell till gnome så kan du krypa under saker som dvärgar normalt inte kan.

Mellanare

Alla chars har samma storlek när det gäller spelets environment så att byta ut Human till Gnome spelar ingen som helst roll i detta sammanhang.

Men se där! Det är precis det jag försöker säga. Inte F*n görs alla beräkningar och dylikt lokalt, då skulle i princip alla kunna fuska.

Grejen är som du säger, servenr och andra spelare lär inte märka ett enda dugg, det är bara jag själv som vill se en annan modell, och självklart inte ändra hur gubben beteer sig eller hru andra ser gubben.

Dvs, det är inte FUSKA jag är ute efter. :crazy:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av edgeC:

Alla chars har samma storlek när det gäller spelets environment så att byta ut Human till Gnome spelar ingen som helst roll i detta
sammanhang.

asså.. varför hittar du bara på saker som inte stämmer och presenterar som fakta?
behöver inte säga mer än: testa.

och åter igen b0ne, vi vet att du inte vill fuska. vi säger bara att det är mot reglerna för det kan användas till fusk, så du kan bli bannad. just givin' you a heads-up.
och varför kan inte blizzard lägga in en koll i spelet som checkar modeller och texturer? det har man ju i princip i alla andra online-spel?

edit: för övrigt räknas mycket saker lokalt i väldigt många online-spel, det skulle vara helt sanslöst mycket lagg annars.. det är pga detta faktum som det finns speedbots, noclip-hacks osv osv


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av edgeC:
Skrivet av Mellanare:

Anledningen till att det inte är tillåtet är att spelmotorn är skriven så att beräkningar görs lokalt. Dvs, byter du ut din modell till gnome så kan du krypa under saker som dvärgar normalt inte kan.

Mellanare

Alla chars har samma storlek när det gäller spelets environment så att byta ut Human till Gnome spelar ingen som helst roll i detta sammanhang.

Men se där! Det är precis det jag försöker säga. Inte F*n görs alla beräkningar och dylikt lokalt, då skulle i princip alla kunna fuska.

Grejen är som du säger, servenr och andra spelare lär inte märka ett enda dugg, det är bara jag själv som vill se en annan modell, och självklart inte ändra hur gubben beteer sig eller hru andra ser gubben.

Dvs, det är inte FUSKA jag är ute efter. :crazy:

Nej nej, det förstår jag. Men det som människor kan upptäcka är saker som följande.

Säg att du har en human character, så ändrar du modellen till gnome, nu kan du helt plötsligt springa på ställen som bara gnomer kan komma igenom, jag vet av egen erfarenhet att det finns trasiga hus med skorstenar som har ett litet hål i sig där gnomer kan springa in men ingen annan. Då kommer andra spelare att se en human som vandrar genom väggar.

Med detta menar jag att du kanske inte kommer att tänka på det men springa under låga klippor etc.

Till bone8... Läs ovan och testa så får du se.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Nej nej, det förstår jag. Men det som människor kan upptäcka är saker som följande.

Säg att du har en human character, så ändrar du modellen till gnome, nu kan du helt plötsligt springa på ställen som bara gnomer kan komma igenom, jag vet av egen erfarenhet att det finns trasiga hus med skorstenar som har ett litet hål i sig där gnomer kan springa in men ingen annan. Då kommer andra spelare att se en human som vandrar genom väggar.

Med detta menar jag att du kanske inte kommer att tänka på det men springa under låga klippor etc.

Till bone8... Läs ovan och testa så får du se.

Fel. Om du någonsin hållt på med modellering och liknande borde du veta att om du ersätter en fil i DIN mapp kommer bara DU att se den och ingen annan. Byter du ut din human till en gnome så kommer den fortfarande ha alla "stats" som human bara att den ser liten ut. Inget mer.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Mellanare:

Nej nej, det förstår jag. Men det som människor kan upptäcka är saker som följande.

Säg att du har en human character, så ändrar du modellen till gnome, nu kan du helt plötsligt springa på ställen som bara gnomer kan komma igenom, jag vet av egen erfarenhet att det finns trasiga hus med skorstenar som har ett litet hål i sig där gnomer kan springa in men ingen annan. Då kommer andra spelare att se en human som vandrar genom väggar.

Med detta menar jag att du kanske inte kommer att tänka på det men springa under låga klippor etc.

Till bone8... Läs ovan och testa så får du se.

Fel. Om du någonsin hållt på med modellering och liknande borde du veta att om du ersätter en fil i DIN mapp kommer bara DU att se den och ingen annan. Byter du ut din human till en gnome så kommer den fortfarande ha alla "stats" som human bara att den ser liten ut. Inget mer.

Och om du testat det så lär du ha märkt att det ÄR sant, man kan gå till andra ställen, jag ändrade min dwarf till gnome (gnome priest ftw), och kom in under t.ex. kanoner & trasiga skorstenar, dit jag inte kunnat komma tidigare.

edit; Mellanare skrev att andra inte kommer se en gnome, utan en human som vandrar genom väggar, läs ordentligt är du snäll.

Medlem

Och för övrigt, tillåtet eller ej, http://www.khadgarsrage.net/forum/viewtopic.php?t=4444 . Detta görs, som skrivet i tråden, på egen risk, blizzard har sina sätt att ta reda på sådant.

Medlem
Skrivet av edgeC:

Alla chars har samma storlek när det gäller spelets environment så att byta ut Human till Gnome spelar ingen som helst roll i detta sammanhang.

Det där stämmer ju inte, tex black morass vattnet måste gnomes simma medans alla andra klasser kan gå i det

Inaktiv

Boomer: sluta bidra till felaktigt faktaspridande
eftersom det ÄR så att size matters i wow, så kan man dra slutsatsen att collision detection i wow görs (idiotiskt nog) genom att jämföra (eller genom "strålning mot" om man vill vara teknisk.. ) omvärldens modeller (de solida som man "stöter emot" alltså) mot de modeller som man har på datorn

detta uppenbarar sig på sjukt många konstiga sätt, och kan ofta härledas till blizzards värdelöst inkonsekventa programmering.. t ex genom att sedan TBC har jag inte kunnat gå in på banken i SW mountad (NE female), medan jag kunde det innan patchen

självklart gör just det inget men det är ett tecken på att alla bultarna inte riktigt är åtskruvade i blizzard-programmerarnas skalle
fanns ett skelett i bwl förr på golvet i nefs rum som gnomes fastnade i om dom gick in i, och man var tvungen att summona ut dom

edit: boomer: ett mer djupare svar på ditt inlägg är att det mesta du säger stämmer, för tack fan har inte blizzard lagt statsdatan osv på klientsidan
stämmer även att bara du själv ser din modell, självklart.. men det vi pratade om var i princip hur wow hanterar collision detection, vart den tar sin källa till beräkningen ifrån..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

En till sak, tauren på raptor kommer INTE in under dörrarna i husen i Orgrimmar. Taurens kan inte gå under vissa katapulter (t.ex. NE-versionen), medans gnomes & dwarves kan. Size DOES matter!

nj
Medlem
Skrivet av prikk:

fanns ett skelett i bwl förr på golvet i nefs rum som gnomes fastnade i om dom gick in i, och man var tvungen att summona ut dom

I Loch Modan så kan man som gnome falla ner mellan vingarna på Bingles kraschade flygplan och inte ta sig ut (om nu inte Blizzard har fixat det). Minns att jag fick heartstone:a därifrån med min första char och ta mig från Ironforge tillbaka till LM för att kunna fortsätta questa.
Några vänner som spelade dvärgar kunde inte ramla ner där däremot (eller om de kunde ramla ner men kunde hoppa upp).

12
Skriv svar