Gen
Medlem
WoW + Vista

Enligt en källa (http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1969538,00.asp) så ska WoW funka väldigt bra med Vista. Iofs gällde det betan men jag undrar vad ni andra haft för upplevelse med hur WoW körs på VIsta?

Medlem

Fick lite hetare fps faktiskt... men inte direkt jämfört mer än för något ögonblick sådär lite generellt.


signatur

osv.

Medlem

Så länge du får tag på drivrutiner till hårdvaran så funkar WoW väldigt bra. Endast testat 32bit versionen.

Medlem

Några få fps mindre men för övrigt funkar det kanon.
Patcharna får du dock spara ner och högermarkera och "Run as administrator" i vissa fall men det är inget större problem.

Medlem

man kan ju ge sitt konto större rättigheter om man vill så slipper man det problemet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

mmm men då försvinner ju hela iden med säkerheten...

Medlem

iofs men har jag kört xp utan den funktione alls så kan jag köra vista på det sättet med.

Självklart så skulle jag inte rekommendera att pilla på det om det var en svensson jag snackade med men är det en gamer så förutsätter man lite grundkunskaper


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag kan inte patcha mitt WoW, står typ att det inte fungerar, för mitt ligger på fel ställe eller något sådant. Jag bytte directory på WoW när jag installerade det, men det ska väl inte spela någon roll? Jag har Vista också btw.

Gen
Medlem

Du måste patcha WoW som admin. Högerklicka på patchen och ta "Run as Administrator"

Inaktiv

Redan fixat ^^ tack ändå Gen

Inaktiv

e de värt att skaffa en vista dator om man ska lira wow å andra spel??


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv
Medlem
Skrivet av flaseb:

e de värt att skaffa en vista dator om man ska lira wow å andra spel??

Skaffa en Vista dator om du vill sitta och jobba i Vista om du bara spelar så är det inte så lönt att byta eftersom du inte upplever Vista.

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av flaseb:

e de värt att skaffa en vista dator om man ska lira wow å andra spel??

Skaffa en Vista dator om du vill sitta och jobba i Vista om du bara spelar så är det inte så lönt att byta eftersom du inte upplever Vista.

Klart det kan vara värt ändå jag menar för att få dx10 grafik om man har ett grafikkort som stödjer det.

Om du ska bygga (köpa) ny dator finns det ingen anledning att inte välja Vista skulle jag vilja säga.

Jo kanske och det är om du bara vill och kommer spela spel som är gjorde före Vista kom och inte fungerar med Vista. Kolla bara först att dina äldre favvo spel fungerar med Vista så;)
Wow fungerar mycket bra iallafall:up:


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Imo...vänta till SP1 kommer till Vista innan du skaffar det. Usch för Vista atm.

Medlem
Skrivet av Gen:

Imo...vänta till SP1 kommer till Vista innan du skaffar det. Usch för Vista atm.

SP1 kommer när som helst nu till Vista


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Ska bli intressant att se om det gör nån skillnad

Medlem

Hört att SP1 ska komma nång gång i mars. Dock så funkar wow väldigt bra i vista just nu. Använder Vista Ultimate 64 bit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Imo...vänta till SP1 kommer till Vista innan du skaffar det. Usch för Vista atm.

Det fanns några problem (filkopiering) som kunde vara irriterande, men att tro att SP1 är som någon slags frälsningspaket är konstigt. Gillar man Vista så har det gått alldeles utmärkt att köra det ända sen release och även om SP1 innehåller många små förbättringar så ändrar det inte hur Vista fungerar.

1
Skriv svar