Två frågor - Druid och RP

Medlem
Två frågor - Druid och RP

Hej, funderar starkt på att börja spela igen. Har inte spelat på ett halvår, och då sist jag spelade var det bara lite slöspel i en månad efter ett ännu längre uppehåll. Så nu inför en eventuell comeback så har jag en del frågor som jag inte hittat något bra svar på i de officiella forumen.

Första frågan: Treeform och Swiftmend. Det är uppenbart att treeform är bra då healing-bonusarna är riktigt saftiga, men avsaknaden av att kunna kasta HT verkar för mig vara helt förödande. Men då har jag inte spelat sen Ragnaros var "the shit". Har konstaterat att Treeform healern enbart spammar HoTs och kanske Regrowth. Funkar då swiftmend som ett substitut för HT eller hur funkar det egentligen? Jag bör kanske sammanfatta frågan till: Hur går det till när man helar i Treeform?

Andra frågan: Nu när jag ska köra igång igen så är det faktiskt rätt lockande att antingen flytta min gamla druid till ny server eller starta ånyo. Eftersom jag slutate spela pga. vansinniga raid-scheman så vill jag helst slippa den hets som som jag uteslutande upplevt inom endgame guilds. Men samtidigt så vill jag fortfarande ha möjlighet att ta del av de tuffare instanserna. Så min fråga här är väl: Finns det endgame-ambitioner på RP-servrar och är det verkligen bättre stämning på dessa?

Medlem

jag har inget svar på någon av dina frågor, dock måste jag fråga vad en endgame-guild är... aldrig riktigt fatta det.

Medlem

guild som bara kör slutbossar raidinstancer enbart för lvl60-70 gubbar typ.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ang fråga 2:

Tyvär är inte Blizzard så himmla duktiga på att hålla sin RP regel på RP servrarna. Så det är en massa lol'ers och andra lösa saker som springer omkring där. Men kort och gott tror jag nog att RP servrarna har en trevligare stämmning.

Själv kör jag på Venture Co server, och är i en grupp som har både rollspelare och casual players. Och det funkar fint. Blir en del end game instancer och annt då och då.

Medlem

Som du kanske minns så var healing med druider inte så upphetsande. Spamma rank4 hela tiden och med rejuv var man alltid tvungen ha högst +healing i raiden för att lägga över en redan befintlig rejuvation.
I och med att Hot's stackar nu och healing bonus är högt i Tree form plus att man har ny HoT Lifebloom så tror jag det till och med kan vara kul o heala med druiden.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Notumforce:

guild som bara kör slutbossar raidinstancer enbart för lvl60-70 gubbar typ.

tack

Inaktiv
Skrivet av Pumpa:

Själv kör jag på Venture Co...

Jag vet en som heter Pumpa i Dance Macabre, är det du?

Medlem

svar på sista frågan iaf. rollade en blodelf nyss och valde argent dawn bara för att slippa pvp'n och desutom var jag lite nyfiken på hur det ser ut när folk rollspelar och som jag uppfattat det hitills är iaf att folk är lite mognare, nästan inge skit snack i main chat, och folk är oftast väldigt pigga på att hjälpa till "så länge du iaf försöker rolla lite" kör på att jag är stum så jag behöver inte anstänga mig så fasligt mycket hehe

enda pinsamma är att alla snorungar man träffat på som faktiskt uppträder som svin har varit svenskar ;/


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Okej, tack för alla svar. Tree form-mysteriet är nu uppklarat för mig, och till stor del RP-frågan också även fast det inte går att ge ett definitivt svar.

Såg en del nyttigt på www.wowwiki.com , finns oftast en hel del skrivet om RP-servrarnas invånare.

Medlem

Denna uppfattning har jag fått. Ju nyare servern är, desto mer omognare småungar från sverige är det på den. Som om packet som aldrig fick vara med i end-game guildsen rerollar så fort det kommer en ny server.


signatur
Medlem
Skrivet av Garnath:
Skrivet av Pumpa:

Själv kör jag på Venture Co...

Jag vet en som heter Pumpa i Dance Macabre, är det du?

Stämmer

Inaktiv

Jag kör på sporeggar, RP-pvp servern som alliance. Vår guild är inte endgame nazis utan spelar i vår egen fina lilla takt och hjälper varandra åt och så.

Visst kommer vi köra det när vi kommer dit men vi tänker inte sätta sju regler på varje person om att de ska spela 24/7, ha sin talents såhär och vara med varje dag och försaka alla sina förhållanden.

Sånt är riktigt sämst och vi vill inte vara sämst. Istället har vi fått en underbart mysig guild med bara schyssta sociala människor som kastar saker till höger och vänster utan någon tanke på "vad får jag ut av det här?" eller liknande.

Folk får spela som de vill hos oss så länge ingen råkar illa ut för det.

Ja, det är rekrytering på hög nivå här


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

1
Skriv svar