hur många spelare på en realm?

Medlem
hur många spelare på en realm?

Kan någon uppskatta antalet eller är det någon som har några exakta siffror?

Vet någon hur många spelare som är max antalet på en realm?

nj
Medlem

Är lite olika från realm till realm, om du kikar på WarcraftRealms så får du ett uppskattat antal för varje realm som är baserat på infon som spelare laddar upp med hjälp av Census Plus-addonen.

Medlem

http://www.warcraftrealms.com/eu_realmstats.php?sort=Ratio

Betyder siffrorna under overall antalet spelare i medeltal på realmen?

Medlem

Är inte det antal chars? I så fall inte samma som antalet spelare i en given stund.

Medlem

Det var det jag antog!

Orsaken varför jag frågar om antalet spelare på samma server är för jag skullle vilja veta om man stöter på många andra spelare när man är ute och questare. Jag har förstått att världen i world of warcraft är rätt stor men är den tillräkligt stor så att man inte stöter på andra spelare hela tiden när man är ute i skogen och äventyrar?

Inaktiv
Skrivet av brunkke:

Det var det jag antog!

Orsaken varför jag frågar om antalet spelare på samma server är för jag skullle vilja veta om man stöter på många andra spelare när man är ute och questare. Jag har förstått att världen i world of warcraft är rätt stor men är den tillräkligt stor så att man inte stöter på andra spelare hela tiden när man är ute i skogen och äventyrar?

Ja du träffar på folk mest hela tiden. Kan t.o.m bli jobbigt ibland om man ska döda en speciell fiende och inte är ensam om det.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av brunkke:

Det var det jag antog!

Orsaken varför jag frågar om antalet spelare på samma server är för jag skullle vilja veta om man stöter på många andra spelare när man är ute och questare. Jag har förstått att världen i world of warcraft är rätt stor men är den tillräkligt stor så att man inte stöter på andra spelare hela tiden när man är ute i skogen och äventyrar?

Beror lite på server och vad för quest du jagar .

Väldigt sällan på azune iaf där jag är att man står o väntar på mob respawn ,det händer men inte hela tiden ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av brunkke:

Det var det jag antog!

Orsaken varför jag frågar om antalet spelare på samma server är för jag skullle vilja veta om man stöter på många andra spelare när man är ute och questare. Jag har förstått att världen i world of warcraft är rätt stor men är den tillräkligt stor så att man inte stöter på andra spelare hela tiden när man är ute i skogen och äventyrar?

Ja du träffar på folk mest hela tiden. Kan t.o.m bli jobbigt ibland om man ska döda en speciell fiende och inte är ensam om det.

Är det fler människor i nybörjar områdena eller vid de högre lvl mobsena eller är det jämt fördelat?

1
Skriv svar