Inaktiv
Flying mounts

Det har varit mycket spekulationer om flying mounts. Kikade lite olika forum och det är helt olika uppgifter om vad som gäller så jag undrar om nån vet vad en vanlig resp epic flying mount kommer att kosta och vid vilken lvl man kan skaffa en?

Medlem

Du kan köpa en flying mount när du är lvl 70. Dom finns att köpa i Shadowmoon Valley.

Normal Flying Mount:

Flying Skill: 800g
Mount: 100g

(60% speed)

Epic Flying Mount:

Flying skill: 5000g
Mount: 200g

(280% speed)

du kan bara använda dom i outland


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Och som jag har förstått så är dom ett MÅSTE för att nå vissa delar i outland... någon som också hört det och som kanske kan tillstryka det med en källa?

Medlem

Ja du "måste" ha en flying mount.

Druider får flight lvl 68 eller nåt i den i stilen via shapeshift.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Ja du "måste" ha en flying mount.

Druider får flight lvl 68 eller nåt i den i stilen via shapeshift.

Japp, många raid instancer ligger på ställen dit du inte kommer utan flying mount.
Jag kommer helt enkelt köpa Stormcrow på lvl 68 och sedan samla till epic när jag orkar.

Medlem

Stora delar av Netherstorm kräver flying mount och instancer som inte är raid kräver oxå flying mount för att nå. Flying mount är iprincip gratis dock med tanke på hur mycket pengar man får på att expa. Jag har för tillfället 2k guld och jag har inte spenderat nån tid alls på att farma.


signatur
Medlem

Fast du har nog kört en 2veckor också eller kört i grupp ?

kört par timmar och fått in kanske 20-30guld kanske inga instancer eller dylikt bara solo.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har två gubbar som jag enbart questar med, några instancer här och där. Tjänar c:a 100g per dag per gubbe via detta. Förutsatt att jag då sitter ett antal timmar. Man får gräsligt mycket pengar nu förtiden

Medlem

som asgt så lär det ju behövas lättaförtjänta pengar ^^ när allt kostar multum

Medlem

tänk inte så mycket på vad det kostar eftersom det är inte tänkt att man ska ha råd med dylika saker på en gång


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

sant... det blir nog ett slowmount för mig ändå ^^ bara så jag kommer dit man inte kommer annars.

Medlem

Jag köpte mig en Talbuk idag. Väldigt nöjd med den. 2 level kvar till flying mount men kommer nog aldrig mer att plocka min häst ur banken.


signatur
Medlem

nice


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag kommer köpa en normal flying mount om 1 lvl sen ska jag skaffa neterdrake mounten


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

vad är det för mount? finns det inte bara 4 flying mounts? 2 alliance och två horde

Inaktiv

har lite svårt o fatta .. det finns två flying, ett vanligt o ett epic?

man måste vara 70 för att få köpa?

inge rep el liknande krävs, bara guld?

stämmer detta?

Inaktiv

jag ska lifta


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Rumpino typ, sen ska det väl finnas en legendary flygande med som ser ut typ som en netherdragon? Som bara fås genom quest eller nåt i den stilen. Iallafall fattade jag det så men är ju inte direkt insatt då jag inte skaffat TBC och förmodligen inte kommer göra det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Det finns en Netherdrake att få som pvp-mount. Ryktet säger att det även går att få den genom en lång questserie men än är det ingen som har lyckats med det. Den ska ha 310% speed mot "vanliga" epic flying som har 280% speed

"Swift Nether Drake

* Requirements: Level 70, Riding (300)
* Note: Seasonal Arena reward, increases flight speed by 310%, can only be used in Outland"

http://wow-europe.com/en/info/basics/mounts/special.html

Inaktiv
Gen
Medlem

Synd att det vanliga mountet är ett sådant slöseri med pengar om man satsar på Kharazan och lvl 70+ instancer :/

Men håller med om att man lätt tjänar 100-200g per kväll beroende på om man questar, kör instances eller bara grindar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Synd att det vanliga mountet är ett sådant slöseri med pengar om man satsar på Kharazan och lvl 70+ instancer :/

Men håller med om att man lätt tjänar 100-200g per kväll beroende på om man questar, kör instances eller bara grindar.

Det är det väl inte? själva mounten kostar ju bara 100g och riding skillen måste du träna iaf för att träna 300-skillen som kostar 5000g. Är det inte så?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Gen:

Synd att det vanliga mountet är ett sådant slöseri med pengar om man satsar på Kharazan och lvl 70+ instancer :/

Men håller med om att man lätt tjänar 100-200g per kväll beroende på om man questar, kör instances eller bara grindar.

Det är det väl inte? själva mounten kostar ju bara 100g och riding skillen måste du träna iaf för att träna 300-skillen som kostar 5000g. Är det inte så?

Stämmer bra. Eftersom du iaf måste betala 800g för riding skill, så är ju 100g en fis i rymden för budget mounten i jämförelse. ;p

Medlem

Många köper guld verkar det som iaf, alla sidor spammar OUT OF STOCK!, och priserna är skyhöga.

1
Skriv svar