Ni som köper/köpt guld, gör ni det även i TBC?

Medlem
Ni som köper/köpt guld, gör ni det även i TBC?

Så, ni som köpt eller brukar köpa guld i wow. Har ni/gör ni det även i TBC?

Vet ju flertalet kompisar som kom in i outlands med 10-50g och ligger på över 2k gränsen nu

Jag själv tycker det regnar pengar över en i outlands(nästan iaf).

Det enda jag gissar på är att folk lär köpa en stor summa för sina epic flygande mounts. Men jag spekulerar bara.

Jag dömer/fördömmer ingen. Jag undrar bara av ren nyfikenhet.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

varför köpa guld när det är hur lätt som helst att få in pengar. Jag har över 700g just och det är efter 5 dagar spelande. Dock så blir reparations kostnader oftast 5g och skills runt 8 - 10g


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nja inte så länge priserna är så höga!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Har aldrig köpt guld och kommer aldrig göra det heller.
Jag hade 2k guld dagen innan TBC skeppades! Nu är jag 65 och har 3.5k guld, jag räknar kallt med att ha allt guld jag behöver till epic flying mount vid 70


signatur

Meep!

Medlem

när vi ändå är på tal om mounts så måst ejag fråga.... jag är lvl 63 och kör fortfarande med mitt vanliga mount och vill inte paya 900g för ett epic då jag vill ha ett flygande sen... men så undrar jag också över battlemountsen... vad är det som är speciellt med dom? hur snabba är dom? ja allt sånt där

Medlem
Skrivet av sirdavva:

när vi ändå är på tal om mounts så måst ejag fråga.... jag är lvl 63 och kör fortfarande med mitt vanliga mount och vill inte paya 900g för ett epic då jag vill ha ett flygande sen... men så undrar jag också över battlemountsen... vad är det som är speciellt med dom? hur snabba är dom? ja allt sånt där

Du kan läsa mer om det här.

[http://www.wow-europe.com/en/info/basics/mounts/flying.html]

Medlem

Fast du måste ju ha 150 i riding skill innan du får 225 som är flying mount skill. Så dem 520 gulden måste du nog punga ut iaf. Dem sänkte priset i någon patch tillbaka till ungefär 520 tror jag. BG mountsen kräver 150 riding skill btw, så du kan inte PVPa ihop dem och skippa dem där gulden.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Låt oss säga att man har 1500g när man dingar lvl 70. Då krävs det 4500g till för epic flyingmount.
En polare köpte 1000g för 200kr. Då kostar alltså 4500 g nästan 1000 kr vilket jag tycker är bortkastad. Skulle köpa om det kostade 300 kr typ.

Medlem

Ni som köper guld - jag tycker verkligen inte om er....

Medlem

Vilken tur att jag tycker om mig själv tillräckligt mycket för att inte behöva bry mig om vad du tycker Spiff, Aja PUSS påre iaf så du slipper vara så grinig *slängkyss*


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Sålänge du inte är Enchanter kommer du ha gott om pengar, själv dissar man ju alla guld å prider enchantsen omkring sig för å maxa skillen

Medlem

Ska man köpa guld lär ju priserna minska rätt rejält nu då det även regnar guld över alla kinafarmers. Har aldrig köpt men vetefan om ja orkar grinda ihop 5k.

Medlem

Har aldrig köpt, kommer aldrig köpa.

Att fortfarande rida slowmount är respekt! Alla får vänta på dig och visar det sig att man är kvar i gruppen/raiden när man väl kommer fram så vet man att andra tycker att man förtjänar platsen...

Inaktiv

behöver jag massa guld helt plötsligt så väger jag hurivida det är tråkigt att skaffa mot priset att köpa, och bestämmer mig då..
det är fan sant att det regnar guld i tbc dock
tyvärr så måste jag dissa allt för jag ska levla chantingen :/


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag köpte 1500, 250kr, och det var det som saknades för epic flying mount ;x

Inaktiv
Skrivet av Jazman:

Har aldrig köpt, kommer aldrig köpa.

Att fortfarande rida slowmount är respekt! Alla får vänta på dig och visar det sig att man är kvar i gruppen/raiden när man väl kommer fram så vet man att andra tycker att man förtjänar platsen...

Word!

Gen
Medlem

Många skriver att det går fort att farma ihop pengar. Visst, under tiden man grindar/questar. Men så fort man dingat 70 och fortfarande saknar 2k guld som jag gör så är det inte lika lätt. Det man måste göra är grinda instances och questa klart det man missat på vägen till 70. Och 5000 är fortfarande en stor summa pengar

:<

Inaktiv

mja fast tanken är väl inte att den ska läggas på verendan med en rosett runt huvudet på din 70-årsdag


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Har inte köpt något guld hittils (har spelat sen rlsen). Men vem vet? Kanske blir jobbigt och farma ihop till flyingmount-


signatur

War never changes.

Medlem

Kommer aldrig köpa,

Ska bli intressant o se hur mycket guld man har vid 70 ,räcker det till ett slowmount så får det räcka ,sen om jag orkar så kanske det blir ett epic om ett år kanske..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Verkar som om min gissning va någorluna rätt iaf.

Själv lär jag ha pengar så det räcker till vanlig mount iaf vid 70. Är ju mest för att komma åt instansen man inte kommer åt utan.

Epic-varianten blir ett sidoproject


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

men fan asså, 5000g för riding skill och 200g för riding skill... rätt saftigt för mig då jag är lvl 64 och bara har 900g

vettefan om jag pallar spara ihop dom pengarna, får väl köra slowmount i outlands också ^^

Medlem

Ser ingen anledning att köpa guld just nu då du lätt drar ihop ett par hundra guld per level bara genom att levla.

Ställer du dig och grindar pengarna kan du antagligen dra ihop bra mycket mer, speciellt om du kombinerar det med dina professions då det nu är lättare att tjäna pengar på dem.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Vart fan köper man guld?
Sett lite folk som spammar i IF, men det har aldrig verkat seriöst...


signatur
Inaktiv

check the interwebs
är bara å googla


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar