Medlem
Ny Gear.

Jag har sökt igenom thott och alaka nu men har svårt för att hitta vad för nya saker som kan droppa. Hittar lixom inte "The Blood Furnace" - "Phat Loot NPC's". Men om man tar lite omvägar så hittar man lite loot, men inte allt.

Det jag behöver mest är ett par bra DPS/PVP shoulders, boots och ett grymt 2h. Kör lixom med wrath och det är inte så imba när man försöker skada.

Kom gärna med tips, förslag på saker :). 40 manna instancer gear är inte på tal då guildet satsar på level 70 o sen prova nya raid instancerna. :evil:

EDIT: Jag har ej heller tid för pvp gearen^^


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag tycker att du ska se vad som kommer på vägen upp till lvl 70. Du kommer stöta på sjukt bra items om du kör 5-manna upp till 70. Själv har jag inte så bra koll på warrior items efter som jag kör prelle.

Gen
Medlem

Atlasloot visar vad som kan droppas i varje instans ingame. Nackdelen är att itemet måste länkats för dig annars diskar du ifall du klickar på ett item för att se dess egenskaper. Kan finnas nyare versioner med itemdatabas integrerad.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Atlasloot visar vad som kan droppas i varje instans ingame. Nackdelen är att itemet måste länkats för dig annars diskar du ifall du klickar på ett item för att se dess egenskaper. Kan finnas nyare versioner med itemdatabas integrerad.

stämmer inte, man blir kickad ur servern om man länkar en item som inte har droppat på servern innan, men man kan ändå se saker som har droppats som man själv har sätt innan.

Medlem

Threezool det stämmer inte heller. Kan inte tro att saker ur AQ40 inte hadde droppat på min server innan jag stände ner kontot för några månader sedan och de funkade endå inte att länka. Det som avgör är om du har sett någon som haft prylarna på sig (behöver inte inspecta din dator måste bara ladda in prylarna vilken den gör så fort du kan se spelaren), om någon länkat till dig eller du sett sakerna droppa.

Det var iallafall de slutsatserna jag kunde ta efter lite experimenterande. Men hursomhelst är det en trevlig addon, annars kan du ju söka lite på wowhead.com Många tycker den är bättre än thott och alakhazam


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

det fanns skriver i någon patch note att det är så, pga att folk höll på att länka saker som inte fanns på servern så begränsa dom det med att bara går att länka saker som har droppat och visats för någon på servern, inte dig utan någon som hellst på servern.

jag testade det nämligen och det va också vad som hände, kickad om den inte fanns på servern än.

Medlem

jag behöver verkligen nya shoulders, har inte fått några i HFCR eller HFCF

Medlem

kör lite quester är nästan säker på att det finns plate shoulders där för dps


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

jag behöver mail shoulders med agi

Inaktiv

i trhallmar området så finns de sjukt bra quest rewards som man kan få, fick ett par gröna shoulders till min mage och druid som är bättre än PvP superior prylarna så det är väll bara o questa runt lite så får du saker allt efterssom? (spelar horde)

Medlem

Som alliance får man ett par rare shoulders som är som epic pvp fast utan hit av ett quest i nån av level 60 HC instancerna. Bara att questa på.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]det fanns skriver i någon patch note att det är så, pga att folk höll på att länka saker som inte fanns på servern så begränsa dom det med att bara går att länka saker som har droppat och visats för någon på servern, inte dig utan någon som hellst på servern.

jag testade det nämligen och det va också vad som hände, kickad om den inte fanns på servern än.

Bra om dom fixat det men som tidigare har var och en vart tvungen att själv samla in data för items som droppat (se LootLink m fl) och inte kunnat ta denna info från WoW servern. Detta kanske ändrats nu? En nyhet jag aldrig sett innan är att man kan se ID nummer på alla items. Det i sin tur borde betyda att det går att fråga servern om info på det itemet på något sätt.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av ThreeZool:

det fanns skriver i någon patch note att det är så, pga att folk höll på att länka saker som inte fanns på servern så begränsa dom det med att bara går att länka saker som har droppat och visats för någon på servern, inte dig utan någon som hellst på servern.

jag testade det nämligen och det va också vad som hände, kickad om den inte fanns på servern än.

Bra om dom fixat det men som tidigare har var och en vart tvungen att själv samla in data för items som droppat (se LootLink m fl) och inte kunnat ta denna info från WoW servern. Detta kanske ändrats nu? En nyhet jag aldrig sett innan är att man kan se ID nummer på alla items. Det i sin tur borde betyda att det går att fråga servern om info på det itemet på något sätt.

Man samlar inte in någon data, alla saker finns på servern och det lootlink gör är att ha en lista med alla saker (man kan ladda ner en komplett lista separat) som man sedan kallar på en sak av servern, men om den inte finns med på "droped on server" lista så blir man disconnected och får logga in igen.

Medlem

Förut så var itemet tvungen att ha droppat i battlegroupen för att man inte ska dissas.

Inaktiv

detta va ändrat innan battlegroupen blev gjord för BG, men skulle gissa på nu att saken behöver droppa från någon server av sin battlegroup för att gå att länka.

Medlem

Fick mig ett nytt 2h igår :). Och tack för tipset om Atlas och atlasloot. Helt underbara addons.

Här är yxan iaf.

http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=24394


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

lootade den 2 gånger igår, dock använder jag ett annat 2h svärd för att få agi.

Medlem

AP > AGI.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

var lugn, fortsätt questa och levla och du får fet gear, jag har bytt ut all min gear nu, och typ 60-70% är grönt spelar warrior

jag hade innan tbc blå/epix pvp setet , zg och aq20 saker.

Medlem

men jag behöver mail shoulders!!!! uäh!

1
Skriv svar