Så, hur är det?

Inaktiv
Så, hur är det?

Är TBC lika bra som all hype vill få det att verka?
Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag är sugen på att börja lira igen, men är nyfiken på vad ni tycker om expansionen.

Om jag förstått det rätt måste man vara 70 för att köra arena? om det är fallet så har ni väl inte hunnit testa det ännu, men resten är jag nyfiken på.

Medlem

Själv är jag rätt förvånad att dom har lyckats med TBC om jag ska vara helt ärlig

Har re-rollat som en Hunter, Blood Elf och leker runt. Och det jag har sett av Silvermoon och där omkring är riktigt nice. Har också tagit en titt i Outlands. Och det ser väl spännande ut.

Första som hände när jag lalla ut ur staden i Outlands (Horde sidan) var att det kom en stor bjässe (OCH RIKTIGT STOR var den!) och trampa sönder mig på ett slag Fel .. nått heter den

Medlem

Jag kan iaf säga att TBC är ett rätt stort steg framåt. Mer loot åt alla olika speccs och mer vall vad man ska satsa på med Sockets.
Landskapen är otroligt snygga och skiljer sig mer åt än dom i Azeroth.
Mobsen känns bättre placerade I sinna miljöer nu och återanvänds inte lika mycket. Instancerna är också ett stort framsteg, med boss fighter som går ut på mer än det gamla Tanka, heala, dps:a upplägget.
Kan också lägga till att jag tror att dom flesta kommer tycka att instance bossarna svårare än innan.
Det dåliga jag sätt hittils är att Elemental shamans talents är kassa och att Dragonscale LW fortfarande är rätt GIMP.

Sen heter dom stora sakerna i hellfire Peninsula, Felreavers.

Medlem

TBC är värt pengarna. Outland är vackert, speciellt Terekkor Forest och Negrand. Det är mycket lättare att få in pengar, jag har fått in ca 500g på två dagar och det mesta är från quest. Men det är inte så konstigt då flying mount kostar 5000g. Det är några på min server som har den vanilga och den ger 280% moving speed. Quest rewards är mycket bra, jag har en hood som är grön med socket och den är bättre än T1 rogue hood och näsra lika bra som T2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

håller med, det är verkligen råhäftigt..
det enda är att jag som "oldie" i wow, känner mig otroligt vilsen och irriterad över att jag inte vet saker
det ska sägas att BC är _guld_ för casuals asså för övrigt..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Många quests är väldigt roliga och osar nytänkande. Några exempel är ett där man sitter på en wyvern och ska bomba mobs med hjälp av en minibomb från luften. Ett annat är då man ska undersöka sjöar och gör det i form av en Stormcrow. Eller ett tredje då man ska lura ut en NPC från en stad med hjälp av ett vin hon älskar för att sedan använda en scroll på henne som förvandlar henne till en råtta. Plötsligt dyker katten upp och börjar jaga henne i råttform

Medlem

Hur är det med factions är det lika mycket farming där som i vanliga wow , är det som jag hakat upp mig mest på och som fått dåligt betyg.

Om man nu inte gillar faction farming dvs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Elementalspec är inte alls kasst, l2p.

Medlem

+ Nya typer av quests, bra områden med genomtänkta placeringar av både mobs och quests, jätteplus för den nya instanserna! Kul med nya typer av mobs.
- Varför var alla tvungna att börja i samma startområde? Otrolig respawnrate på vissa mobs. Majoriteten av quests är fortfarande enligt den gamla; hämta, lämna, slå ihjäl xn, upptäck etc.
= Varken eller, eller både och är det som kommer mig för... Spelar nog lite till, men jag är inte imponerad i överkant samtidigt som jag inte heller är missnöjd så jag ångrar mig.

Jee
Medlem

Det är trevligt att det kommit nya sorters quests så att det inte bara blir att man ska snacka med honom döda dem/den o.s.v.
Har ännu inte varit i något nytt instance då jag inte spelar på min level 60 längre.


signatur

Eller inte?

Medlem

Måste säga att dom två första instanserna var lite "tama" framför allt Hellfire Citadel Ramparts, väldigt kort instans med lätta bossar, Hellfire Citadel Furnace är längre men fortfarande lätta bossar.

dock gillar jag det ändå bra drops och roliga quester

Medlem

vänta bara tills du kommer till coilfang reservoir. mycket svårare bossar än i ramparts och blood furnace. kanske inte är så svårt om man är i tier 2 och över iofs men det kan man väl inte räkna med.

och jag har bara questat i hellfire peninsula och zangarmarsh och spelat en draenei till 20 och tycker att det är en otroligt välgjort expansion, borde lätt hålla i ett år tills nästa expansion kommer (speciellt om de kommer ett par fina content patchar). skulle lätt ha betalat det dubbla om det hade behövts


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Kan bara hålla med om vad som sagts tidigare, tbc är rena nöjesfältet för mig.

Pengarna sprutar in, gear byts ut varje dag, och att äntligen få dinga med min älskade paladin efter alla månader... äntligen!

Håller med att Hellfire Citadel ( Ramparts och Furnace ) är lite väl korta och tama, förutom bossarna som dom faktiskt har lyckats slänga in lite taktik i, och Nagrand måste vara den vackraste zonen som existerar i wow.

Utan tvekan värdt varenda öre.


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Tycker expansionen är skitbra. Precis vad WoW behövde. Och det bästa är att dom nya raid instancerna inte kommer kräva mer än 25 pers. Ogillar 40 manna.

Sen kan jag ju säga till han som tyckte instancerna i början var lätta. Vänta tills du kommer till Mana Tombs och den andra på samma ställa (kommer inte ihåg namnet). Dom tyckte jag iaf var svåra.

Inaktiv

Jag blev lite besviken. Jag var dödless på WoW, så tänkte skapa en Draenei i TBC. Men sen fick jag se att männen springer som kvinnor så la ner den idén och spelade min main-gubbe tills jag ledsnade.

Verkar grymt mycket bättre än originalet iallafall. Positivt överraskad. Bara besviken på de nya raserna.

Medlem
Skrivet av Isaz:

Men sen fick jag se att männen springer som kvinnor så la ner den idén

Ja det var ju verkligen ett skäl att inte spela Draenei.


signatur
Medlem
Skrivet av BearClaw:

vänta bara tills du kommer till coilfang reservoir. mycket svårare bossar än i ramparts och blood furnace. kanske inte är så svårt om man är i tier 2 och över iofs men det kan man väl inte räkna med.

och jag har bara questat i hellfire peninsula och zangarmarsh och spelat en draenei till 20 och tycker att det är en otroligt välgjort expansion, borde lätt hålla i ett år tills nästa expansion kommer (speciellt om de kommer ett par fina content patchar). skulle lätt ha betalat det dubbla om det hade behövts

Vilken lvl är det på coilfang reservoir? Har börjat questa där omkring nu och väntar på att få några quester så jag måste ner till den instansen.

Inaktiv

Instämmer med flera andra i tråden, värt vartenda öre. Man får väldigt mycket för pengarna helt enkelt. Jag har fan inte ens kommit ur sumpmarkerna än...

PaZ
Medlem
Skrivet av prikk:

håller med, det är verkligen råhäftigt..
det enda är att jag som "oldie" i wow, känner mig otroligt vilsen och irriterad över att jag inte vet saker
det ska sägas att BC är _guld_ för casuals asså för övrigt..

Antagligen är jag inte bara casual utan även "dålig casual" eftersom jag aldrig varit nära 60, vilket jag antar krävs för att ha kul i tbc. eller så är jag bara lättuttråkad.

Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av Isaz:

Men sen fick jag se att männen springer som kvinnor så la ner den idén

Ja det var ju verkligen ett skäl att inte spela Draenei.

Ja, det tycker jag verkligen. Håller mig till min dorf.

Medlem
Skrivet av edgeC:

Elementalspec är inte alls kasst, l2p.

Har du shaman med elemental specc?

Medlem
Skrivet av prikk:

håller med, det är verkligen råhäftigt..
det enda är att jag som "oldie" i wow, känner mig otroligt vilsen och irriterad över att jag inte vet saker
det ska sägas att BC är _guld_ för casuals asså för övrigt..

Ja visst e de irriterande?

1
Skriv svar