Är det bara jag?

Medlem
Är det bara jag?

Eller är det otroligt lätt att fixa guld nu när man är i Outland?

Gold farmers måste ha det rätt hårt nu, lär ju inte finnas en människa som betalar för 100g när man kan fixa det lätt på mindre än en dag enbart genom att questa.

Förut när jag spelade fick jag alltid minst ett pm i timmen om att jag skulle köpa guld på nån sketen site, men sen TBC kom har jag inte fått ett enda. Rätt skönt att slippa allt sånt måste jag säga.

Det var bara några tankar jag hade.

Jee
Medlem

Allt lär ju bli dyrare för varje level så man får pengar för ju högre level questen är.
Har ännu inte varit i outland med min lvl 60 eftersom mina kompisar har slutat spela på den realmen.


signatur

Eller inte?

Medlem

Man får in grymt mycket pengar... på 1½ level har jag fått in över 100 G


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

hoppas, jag har ett G på min undead warlock level 7, så jag vet ju inte. undead är ju lite tråkigt i början. :/

Inaktiv

1G är ganska bra ihopskrapat för en lvl7 char.

Medlem

(eller är Stormscale nere?!)

Njae, För tillfället känns det som att det är sjukt många som köper guld och det för att kunna träna 300 ridingskill.
Skulle dock gissa på att det avtar allt eftersom folk tränar det.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv

stormscale är _alltid_ nere


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Kruxet är bara att du måste punga ut med 5000g för att lära dig Artisan Riding. Och det questar man inte ihop så lätt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kruxet är bara att du måste punga ut med 5000g för att lära dig Artisan Riding. Och det questar man inte ihop så lätt.

Hmm... Jag måste nog säga emot här. Drar lätt 200-300 guld per level när jag levlar 60-70.

Kan nog boosta upp det tills det att jag 500-600 guld på samma tid det tar att dra en level om jag verkligen riktar in mig på att farma guld.

Sen får du ju ut mycket mer av dina professions nu för tiden. Speciellt nu när folk levlar så kan du tjäna på att sälja saker som inte så många tänker på att sälja. T.ex. saker från gathering professions.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

kan funka åt båda hållen
det kostar rööööööööv att levla upp enchanting och tailoring (enchanting kostar egentligen inget för mig, för jag tar alla regs från tailoring/questrewards/gröndrops som folk skickar men men..)
jag tjänar knappt nånting alls eftersom jag "måste" dissa allting

aja jag klagar inte, man väljer ju själv vad man vill satsa på.. men jag satsar inte ens på det för att tjäna pengar, utan bara för att jag ska ha det, för jag har alltid haft det
provida vänner med tailoring/enchanting är min grej


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Mellanare, jag håller med om att man tjänar bra när man levlar. Men "lätt 300g" låter lite väl bra. Eller så säljer du alla grönsaker du hittar på AH och hittar blått lite då och då

Sen när man är 70 måste man förlita sig på instances och professions och det känns segare. Beror som sagt på hurpass tur man har med drops.

Medlem
Skrivet av Gen:

Mellanare, jag håller med om att man tjänar bra när man levlar. Men "lätt 300g" låter lite väl bra. Eller så säljer du alla grönsaker du hittar på AH och hittar blått lite då och då

Sen när man är 70 måste man förlita sig på instances och professions och det känns segare. Beror som sagt på hurpass tur man har med drops.

Självklart räknade jag med att jag AHar allt jag inte behöver som faktiskt är värt något. Även Motes som jag gör om till Primals.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Tjänade 1500g / dag i 3 dagar på 70, quests ftw. Grindade instanser nästan hela vägen upp, fetnött quests i grupp på 70, sålde herbs & pots, lite annat smått och gått

1
Skriv svar