Byta guld, cross-realm?

Inaktiv
Byta guld, cross-realm?

Hej!
Lillebrorsan har fått ärva mitt wow-konto, och han har gjort en ny gubbe, på Al'Akir tror jag (alliance).
Nu är det så att jag har nog några 100g på min Horde-gubbe på Magtheridon - och skulle vilja överraska lillebrorsan med att eventuellt ge honom dessa guld...

Är det enligt Blizzards regler att få byta guld mellan realms, privatpersoner emellan?

/Chrille

Inaktiv

Ge bort guld e klart man får göra, men hur hade du tänkt gå till väga?

Medlem

det finns inga säkra sätt att göra detta är jag rädd.... vore allt för enkelt för goldfarmers att få sitt guld sålt då

Inaktiv

Hade tänkt att leta reda på en snubbe som har en gubbe på både Al'Akir och Maghteridon, som vill ha guld på Maghteridon i utbyte mot de på Al'Akir...
Det är liksom inte hela världen om jag nu träffar på en scammer - får helt enkelt leta reda på någon som verkar reko och hoppas på det bästa, hehe!

Tack för svaren!

Medlem

Du kan gå till booty bay och han lägger ut en sak för 100g någon grå grej, du köper den med din horde. Då var det problmet löst


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Du kan gå till booty bay och han lägger ut en sak för 100g någon grå grej, du köper den med din horde. Då var det problmet löst

utom att det var allians på en server och horde på en annan...


signatur

shortbow.gif

Medlem

Dom har haft så man får byta server gratis i och med tbc vet dock inte om det är så fortfarande...

nj
Medlem
Skrivet av DarknesS:

Dom har haft så man får byta server gratis i och med tbc vet dock inte om det är så fortfarande...

Det var väl dock bara mellan ett fåtal, bestämda, servrar, precis som innan de ibland hade innan de införde den betalda serverflytten när en del servrar var överbefolkade.

Medlem

det är väl därför dom infört det nu också? det sker väl bara flyttar från fulla servrar nu?

Jee
Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av Night Hawk:

Du kan gå till booty bay och han lägger ut en sak för 100g någon grå grej, du köper den med din horde. Då var det problmet löst

utom att det var allians på en server och horde på en annan...

Om han skulle få över horden på den ena servern(så länge det inte är PvP) så skulle det ju inte vara något problem.


signatur

Eller inte?

1
Skriv svar