pallar min dator WoW? uppskattar svar :P

Inaktiv
pallar min dator WoW? uppskattar svar :P

hallå, ja undrar om min dator ens pallar WoW, de e en bärbar acer, me ATI xpress 1100, 128 mb delat o mitt RAM minne e på 512, finns de nån chans tror ni / nån?:P

juste glömde säga (om det hjälper) proccesorn är en AMD Sempron 1,8 Ghz

Medlem

jag tror att den borde klara minimikravet, men om den klarar det rekomenderade vet jag inte... så lita inte på att jag har rätt, detta är bara vad jag har för mig att jag kommer ihåg

nj
Medlem

En kompis spelade WoW rätt länge med sin Athlon XP2500+, 512MB ram och ett Geforce 2 GTS 32MB (inkl 40-manna raider till MC bla) så det borde nog gå. Du får väl möjligen köra i lite lägre upplösning samt dra ner på detaljerna om du märker FPS-problem.

Skamlöst kopierat från wow-europe.com :

Minimum requirements:
Windows® 2000/XP
* Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz
* 512 MB RAM
* 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA® GeForce? 2 class card or above
* DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers
* 6.0 GB available HD space
* 4x CD-ROM drive
* 56k or better Internet connection

Recommended Specifications:
Windows® 2000/XP
* Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+
* 1024 MB RAM
* 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA® GeForce? FX 5700 class card or above
* Broadband Internet connection
* Two-button scroll-wheel mouse


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Jo det borde funka. Inte laggfritt men funka lär det göra


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

sätt i 2gb så rullar wow på allt...

Inaktiv

Se upp så det inte är delat grafikminne med systemminne..
Vet inte hur det är med moderna bärbara datorer/grafikkort dock.

Inaktiv

ja tror att de nästan e de..

Medlem

har du ingen polares WoW du kan låna och instalera för att prova hur det går?

Medlem

borde ju inte vara så svårt o få ett guestpass av nån polare och testköra lite först
tror det kommer "gå" att köra men de inte allt för många fps


signatur

shortbow.gif

Medlem

Jag körde WoW på en P3 866 med 512 ram och ett geforce 4 ti 4200. och det funkade bra så länge man inte var i org eller 40 man raids så det borde inte vara några större problem för dig.

Medlem

Jag kör på en bärbar då och då 1,5 ghz, 512 ram, 64mb grafikkort, det funkar bra i raids och de laggar inte någont alls när jag lvlar min gubbe. Kan komma små lagspikes ibland men inget större. Så det borde nog funka på din med

Inaktiv

Ja har testat nu o de funkar, dock lite små lagg i större städer, men spelbart. Men ska nog utöka RAM:et med 1 gig

man får väl ta o tacka för alla tips^^

Inaktiv

det hänger mest på RAM-minnet
men det bör funka iaf. men inte så smidigt.
körde massa 40-mannaraider på en xp2200+ (1,8 ghz) med geforce2, men på den datorn hade jag 1 gig ram.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar