Shaman noob = Jag.

Medlem
Shaman noob = Jag.

Ok.

Nu har jag en Alliance Shaman (då jag redan spela alla andra klasser) och har ingen koll alls på en bra grinding/PvE build. Några hordare som har lite tips?

Gärna hur han bör se ut vid level 30-40 nått.

Jag har läst den här tråden, men vill gärna ha fler tips. http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=10706

Och om jag nu kör enhancement, vad ska man satsa på för prylar? 1h eller 2h?

str/agi/stam i första hand eller ?


signatur
Medlem

På min shaman körde jag enhancement till typ lvl 40 och fet tröttnade på att sitta och vänta på att få windfury, det gick bara otroligt långsamt. Så jag bytter över till Elemental och tyckte det kändes bra mycket snabbare då jag kontrollerade min dps själv, jag gjorde skada när jag ville det. Detta var dock långt innan 2.0 och TBC men ska se om jag kan pula ihop de builds jag hadde då.

Elemental: http://www.wowhead.com/?talent=hE0zy00aVo

Typ nåt sånt, är lite nya talents som jag inte riktigt har koll på men skulle inte köra elemental förän lvl 40. Elemental Mastery är riktigt trevlig. 3 minuter cooldown, 100% crit 100% mana reduction på en spell. Har räddat mig många gånger och förvånat Alliance som trodde jag var easy bait pga ingen mana Med denna build satsar man bara på spell/nature damage, stamina och intellect, samt lite spirit i princip. I början kan man dock bli tvungen att ta lite cloth och dylikt för att öka skadan men men.

Enhancement: http://www.wowhead.com/?talent=uZxVfzV0sVzo

Har dock aldrig provat detta då dualwield är helt ny, men har hört den ska funka riktigt bra. Speciellt med 2 lite långsammare vapen för stormstrike.

Men det finns säkert bättre hjälp än jag att få då jag inte spelat på 4-5 månader eller så.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kör på Dual wield så fort du kan. skit i 2h för det är för seg dmg när det gäller grinding o questande. Jag kör nu så med min shaman i BC. tar ner en mob på bara några sec.

En viktig detalj om man kör 2x 1h med sin shaman är att inte sätta samma WF på båda vapnena. lägg alltså ex en Windfury 4 på main och 3 på offhand. Annars funkar det inte o få in x6 wf i rad.

Medlem

Tackar.

Jag kör nog Enhancement till att börja med.


signatur
Medlem

Självklart är det en smaksak om vad man vill köra för specc, jag väljer dock alltid enchancment framför elemental iochmed att elemental är så förbannat manakrävande. Sen en annan sak man bör ha i å tanke är att det är få items med spelldmg i början, vilket renderar elemental värdelös imo, den börjar bli rolig när man kommer upp i 200 dmg ungefär.

Medlem

Elemental känns som en sämre version av mage. Enhancement är mycket roligare tycker jag iaf

Medlem

Jo efter 2.0 är nog enhancement roligare. Men innan dess var det fantastiskt tråkigt att vara Enhancement. Man stod mest och tittade på autoattack och hoppas få in en fet windfury critt. Grinding var otroligt långsamt på min shaman runt lvl 40-45. Sen bytte jag över, snodde lite grejjer med spell damage, typ cloth och annat. Gick helt plötsligt mycket bättre. Men det var ju ett tag sedan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar