Sista bossen i Hellfire: Ramparts

Medlem
Sista bossen i Hellfire: Ramparts

Är det nån taktik där eller måste jag verkligen ha MC/BWL Fire resistance gear för att tanka honom?

Hela instancen gick som en dans med 3 präster 1 mage o jag som tank med blå/grön gear, men när vi kom till Vuzraden the Herald (Rend liknande bossen) så wipad vi tills vi fick nog efter 4 försök.

Vuzraden var inga problem, inte heller alla bomber men sen när Nazan(draken) landar så kändes det som 1000 dps fav fire damage. Trots Shield Wall etc så fick vi ner honom till ~70% på alla 4 försöken.

Blir riktigt besviken om Blizzard har tänkts sig att bara folk med resistance gear kan tanka honom.
Då blir det inge fler besök där för mig :/ eller åtminstone tills jag är hög lvl nog o resista hans spells.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

varför ha 3 st priest med sig? Sen kan du få fire ress gear via olika factions. Dom ger ca 45 - 66 fire ress per item


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var en pug som visade sig vara guild run förutom mig.
Därför blev det 3 präster. Gick hur smooth som helst med alla 3 i shadowform förutom på bossarna.

"Sen kan du få fire ress gear via olika factions. Dom ger ca 45 - 66 fire ress per item " nått nytt från TBC? för thorium faction grejor hade typ max 25 FR på sig.

Jag minns inte att bossarna i de gamla 5-man instancer gjorde massiv icke melee dmg, därför jag whinar


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

^-- Så du gnäller på att bossarna inte är likadana som i tidigare spelet när en exp funktion är att göra förändringar och ge lite variation?

p.s ganska kul att folk förväntar sig att dra igenom en 5 man instance direkt enbart för att det är just en 5 mans. Inte roligare om man måste lära sig instancen även fast det inte är en raid?

nj
Medlem
Skrivet av cybo:

Det var en pug som visade sig vara guild run förutom mig.
Därför blev det 3 präster. Gick hur smooth som helst med alla 3 i shadowform förutom på bossarna.

"Sen kan du få fire ress gear via olika factions. Dom ger ca 45 - 66 fire ress per item " nått nytt från TBC? för thorium faction grejor hade typ max 25 FR på sig.

Jag minns inte att bossarna i de gamla 5-man instancer gjorde massiv icke melee dmg, därför jag whinar

Witch Doctor Mau'ari i Winterspring har lite questar för saker som bla ger FR tillfälligt. Finns fler liknande saker på andra ställen om jag inte missminner mig helt.

Medlem

Det finns rätt gott om resistance prylar att skaffa hyffsat enkelt utan att grinda reputation i massor. T.ex. Dark Iron craftables, mycket trevliga tanker set för warriors mot eld bossar. Rota fram en armorsmith. Plus en hel del andra prylar som inte har raid som krav, hur tror du annars man kom igenom MC i början?

Att vara Warrior är att behöva mängder av utrustning. först 2 olika sets för DPS och Tanking. Sen har man säkert lite extra delar för PvP. Ovanpå det kommer resistance grejjer mot lite allt möjligt. Så det är helt enkelt bara att rensa ut banken och fylla det med armor delar.

Dock var ju detta mest bara ett krav för raidarne tidigare, och nu verkar det krävas lite för de vanliga instanserna med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Asså det är inte meningen att stå i elden...
Sen när han landar får ni ha 1 warrior eller något som springer runt runt draken, då blir han itne träffad av hans breath.

Gen
Medlem

Ja, som 4eye precis sa.

Alla ska sprida ut sig och tanken ska snurra runt med draken på plats. Ibland skjuder han eldbollar på folk, aktar man sig från elden så är det lungt. Krävs varken resistancegear eller pots på denna bossen imo.

Medlem

Bossen var sketalätt, sprang igenom instancen 4 gånger igår utan problem :). Iofs är jag frull wrath men ändå.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

ok tack för tipset, ska testa o springa lite mer nästa gång.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

Vi dog också nåt så kraftigt på honom, hade dock bara en shadowpräst som helade mig.

~5k i liv och runt 8000 armor, ingen FR. En sån eldstrut sänkte mig till typ 10%

Medlem

Kör med 2 st tanks istället så går det som på rälls även om du inte har FR gear.

En av tanksen tankar själva Orcen medan den andra casual dps'ar lite och hela tiden är beredd på att ta aggro från draken när den kommer ner.

Tips är att använda druid som tank för draken eftersom de bygger så pass mycket mer threat och har mer HP generellt sett. Eftersom du inte har FR gear så antar jag att du inte har end game level 60 gear heller så då är garanterat en druid det du ska ha för draken.

Döda Orcen fort som attan. Sen allt på draken. Druiden som tankar draken kommer dö efter ett tag med största sannolikhet om du kör vid level 60. Då hoppar du in och tankar resten.

Nu tar jag förgivet att du är warrior i.o.f. Men detsamma gäller oavsett vilken tanking klass du är.

Jag körde den ett par gånger med en fury speccad warrior (mig), en shadow speccad priest, en rogue, en mage och en feral druid. Alla level 60 vid tillfället. Körde med ovanstående taktik.

Lycka till

Tuss, 63 warrior, Vashj (A)

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Spelade idag. Jag är visserligen paladin men vi hade 1 rogue, 1 warlock, 1 priest, 1 warrior och jag. Jag har som paladin alltid varit healer så vi hade 2 healers. Visste inte ett skit om bossen när vi gick dit men plockade ändå på första fösöker. Zerga bossen och heal-to-survive körde vi på.


signatur
1
Skriv svar