När installera Burning Crusade?

Medlem
När installera Burning Crusade?

Hey hey.

Har en liten fundering.

Idag (måndag) anländer tjejjen mins exemplar av TBC. Så frågan är, bör jag installera det till henne direkt eller ska man då vänta tills det "aktiverats"? Om man installerar det tidigare innebär det att man inte längre kan spela "vanliga"?

Säkert ingen som vet mer än jag vid tidpunkten jag skriver detta men vore fint med lite feedback när nu någon har prövat.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Hey hey.

Har en liten fundering.

Idag (måndag) anländer tjejjen mins exemplar av TBC. Så frågan är, bör jag installera det till henne direkt eller ska man då vänta tills det "aktiverats"? Om man installerar det tidigare innebär det att man inte längre kan spela "vanliga"?

Säkert ingen som vet mer än jag vid tidpunkten jag skriver detta men vore fint med lite feedback när nu någon har prövat.

Känns ju helt klart som att man skall vänta till efter midnatt. Alltså man installerar det kl 00:01 typ.

Men jag är inte heller helt säker

Medlem

Det lär inte bli nått att installera tror jag, allt finns ju redan i 2.0 patchen. Det enda som den installerar är väl en ny icon på din genväg.


signatur
Medlem

Jag kör in det direkt :heart:


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Det kommer bli ett j*vla tryck på servrana när alla försöker logga in. En hög dos med strul och lagg. Själv väntar jag en dag eller två tills masshysterin har lagts sig

Medlem
Skrivet av cammo:

Det lär inte bli nått att installera tror jag, allt finns ju redan i 2.0 patchen. Det enda som den installerar är väl en ny icon på din genväg.

Jag tror det är en hel del att installera. Många verkar tro att bara för att outlands syns på kartan så finns redan allt med i dagsläget. Jag ser ingen anledning att nya miljöerna och liknande redan skall ligga med nuvarande version.

Jag skulle gissa att allt som var i 2.0 patchen är saker som "icke-tbc" spelare kommer att uppleva. Så som nya spelarmodeller, kläder/skins och diverse vapen och items. Men alla nya miljöer och instanser o liknande kommer ju dessa alldrig att få se.

Detta är vad jag tror iaf, man vill ju hur som hellst installera något. Känna att man fått något för pengarna hehe


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

En i min guild fick sitt CE igår tror jag det var och han har installerat det. Han kan köra, men inte TBC än eftersom du måste regga dig och den servern startar i natt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan då, inte kom det idag heller :/

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

En i min guild fick sitt CE igår tror jag det var och han har installerat det. Han kan köra, men inte TBC än eftersom du måste regga dig och den servern startar i natt.

Fick han det på en söndag, måste ha varit bra service *hehe*

Inaktiv

http://upgrade.wow-europe.com/ för dom som inte vet länken ^^

Medlem

Lär ju vara skapligt fetkört att spela 1 vecka framöver nu

Inaktiv

Kommer inte att installera mitt BC förrän på fredag... Dels p.g.a trycket dels p.g.a att jag inte har så mycket tid över

Medlem

Jag fick mitt exemplar idag, men i mitt mail stod det att jag kunde senast spela en kvart efter midnatt.

Inaktiv

någon som vet om posten påverkats av stormen? har två exemplar på väg, båda skickades i fredags, ett via en tävling och ett via webhallen? men ingen post alls idag :/

Inaktiv

Beställde ifrån Webhallen...fick inte mitt idag


signatur

War never changes.

Medlem

webhallen - får de imorgon

Hört att webhallen packade dem i fredags och därför status "Skickad", skickas på riktigt idag (är bara vad jag hört och verkar som så då jag inte fått mitt ex)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag har installerat mitt och det funkar bra att köra. Trycker man på "Upgrade" så kommer man till en sida som räknar ner. Man ska kunna upgradera det kl 11 ikväll enligt den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

stämmer nog som LannY skriver

detta skickades enligt webhallen i fredags:
mail från idag:
"Hejsan
ORdern är skickad som brev och då utan kollinr.

Det kommer imorgon.

Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Webhallen"

..lacka..

Medlem

Webhallen + kollinummer + SMS från posten = TBC redan idag.

Skrivet av cammo:

Det lär inte bli nått att installera tror jag, allt finns ju redan i 2.0 patchen. Det enda som den installerar är väl en ny icon på din genväg.

Det är 4 cd-skivor så visst är det en del att installera alltid.

Inaktiv

Samma här för mig, trodde jag skulle få det idag eftersom det skickades i fredag. Får väl också det imorn då.

Inaktiv

sitter stolt med mitt exemplar idag, instalerade det nyss, kan inte gå till outlands men kan spela allt annat som vanligt

ps, bestälde det från webhallen i våras. så endel verkar bara få det lite tidigare


signatur

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

Medlem
Skrivet av Spiff:

Lär ju vara skapligt fetkört att spela 1 vecka framöver nu

Nej då, så farligt tror jag inte att det blir. Blizzard är väl förberedda på hysterin.

Medlem

Nja, webhallen 299+69 kr frakt (=368 kr), el giganten 269 kr... Tror jag skickar tillbaka mitt ex från webhallen för 20 kr och köper från el giganten... Meningen med att förhandsboka borde vara att jag fick mitt ex idag...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

nj
Medlem
Skrivet av LannY:

Nja, webhallen 299+69 kr frakt (=368 kr), el giganten 269 kr... Tror jag skickar tillbaka mitt ex från webhallen för 20 kr och köper från el giganten... Meningen med att förhandsboka borde vara att jag fick mitt ex idag...

El Giganten brukar dock vara väldigt duktiga på att ha olika priser på sin hemsida och i butik (med motivering för lagerkostnad, etc), nu är jag iofs lite osäker på hur stora skillnaderna kan vara på spel men när jag skulle köpa någon småsak som handlade det om 60-70 kr skillnad mellan butikspris och webbpris.

Medlem

Spela roll om ni får det idag eller imorgon? ;P Funkar ju iaf inte förrän imorn.

nj
Medlem
Skrivet av Fraizer:

Spela roll om ni får det idag eller imorgon? ;P Funkar ju iaf inte förrän imorn.

Vid 00:00 så lär det gå att spela så för de som får det idag har ju några timmars försprång i expandet

Medlem

tar 2 år att installera så mitt råd är att installera direkt när man får det...
Har redan installerat mitt TBC Collector's... å ska på möte nu.... å sen ska man jobba imorgon.... jag kommer aldrig få spela wow jul....

Medlem

Dom kommer ha så mycket problem med servrarna så ingen lär kunna spela nånting innan helgen tror jag


signatur
Gen
Medlem

Vad jobbiga dom är, antingen får man installera spelet eller inte. Vissa gör det andra vågar inte. Vissa skickar varningsmail andra gör det inte.

Själv blev jag tillsagd att varken installera det eller försöka logga in innan 00:00 från webbis.

Medlem

det är bara att installer det, du kan ändå köra wow. Sen är det bara gå in på:

https://upgrade.wow-europe.com/expansion/index.html?locale=en...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar