Medlem
WoW tools

Jag undrar vad det finns för bra "tools" till WoW typ DPS räknare och andra liknande saker

vad finns det och vad använder ni?

Medlem

Det finns massor av bra addons några jag själv kör är följande:

Atlas:Kartor över alla instance
AtlasLoot Enhanced:Visar vad Bossarna dropar
Auctioneer:Hjälper dig med AH prissättning
CT_RaidAssist:Ett MÅSTE när du raidar
DamageMeters:Namnet säger allt
Enchantrix:Vissar ungefär vad du får när av DE
Gatherer:Kommer ihåg var veins och herbs finns
Guild Event Manager:Hjälper dig hålla reda på Guild Raids och liknande
KLHThreatmeter:Namnet säger allt
MonkeyQuest:Håller reda på din quests
TitanPanel:Lägger till 1-4 extra bars med info

För RP:
FlagRSP*
FlagRSP2*
ImmersionRP*
Lore:
Skapa och använd olika dialekter
MyRolePlay(MRP)*

*Använd bara EN av dessa
De gör ungefär samma sak vilket är att du får lägga till mer info om din karaktär t.ex. efternamn men personligen tycker jag att MRP är lite för detaljerad.

Medlem

Auctioneer, atlas och titan är de "viktigaste". Necrosis gör under för warlocks om du har en.

Du kan hitta alla addonsen du behöver på Curse-Gaming


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Finns dock mycket bättre alternativ när du raidar bortsett från CTRaidassist La Vendetta boss mods till exempel.

Medlem

jag laddade ner DamageMeters men jag har aldrig använt något program och har ingen aning om hur jag ska få igång det... kan någon hjälpa mig?

Jee
Medlem

Lägg det i World of Warcraft\Interface\addon. Sen trycker du på AddOns längst ner till vänster på skärmen efter du har loggat in för att få dem på- eller avslagna.


signatur

Eller inte?

Medlem

okej, ska prova det när jag kommer hem

Medlem

den vill inte fungera riktigt bra ändå, jag har en röd ruta där jag antar att skadan kommer att räknas på... men det finns ingen meny eller något sånt

Medlem

jag la ner att försöka få skiten att fungera ^^ vad använder ni för dps mätare?

Medlem

använder nått som heter fubar bar och till det ex antal plugins bla en dps mätare kommer dock inte ihåg vad den heter.

Tips kolla www.wowinterface.com
Dels hittar du addons där samt att det står väldigt tydligt hur du installerar dom och använder dom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av sirdavva:

den vill inte fungera riktigt bra ändå, jag har en röd ruta där jag antar att skadan kommer att räknas på... men det finns ingen meny eller något sånt

Det mesta styrs med / kommandon.


signatur
1
Skriv svar