Medlem
Mitt TBC

skickades idag.. mhmmmm gif nu.

Medlem

Det kommer ju inte funka förrän på tisdag, so why? XD

Gen
Medlem

Skumt det där...egentligen får ju folk inte äga ett ex förrens på tisdag.

Pratade med en återförsäljare och han sa att man inte ens får installera spelet tidigare än 00:00 Tisdag.

Dock borde det går att lira på måndagen tycker man, eftersom det står "Requires TBC to enter the portal" när man försöker komma in i Dark Portal.

Medlem

Du måste förmodligen regga en kod online för att kunna spela TBC, och den tjänsten kommer inte öppnas förens tiden är rätt eller något.


signatur

Videomupp

Medlem

Jaja visst visst, poängen är, att jag har det

Medlem
Skrivet av Gen:

Skumt det där...egentligen får ju folk inte äga ett ex förrens på tisdag.

Och varför inte det? Man kan inte spela förens tisdag, det säger inget om att spelet inte får skickas ut tidigare, det som släpps är inte själva programvaran, utan tillgång, och tillgång, det får man inte förens på tisdag.

Medlem

Ja man behöver registrera en kod för att aktivera TBC. Och sidan man gör det på är inte igång ännu. Tanken är väll att de som beställt spelet ska ha det redo den 16 och med den långsama posten så vill de nog ha en säkerhetsmarginal.

Medlem

tror att många inte kommer få dom bestälda på tisdag, är ju precis efter en helg :/

Medlem

tror det är 0:00 eller 0:01 på natten då man kan regga sig. Dock så kommer serven nog vara nere för att alla 8 miljoner vill rega sig samtidigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem
Skrivet av Kato:
Skrivet av Gen:

Skumt det där...egentligen får ju folk inte äga ett ex förrens på tisdag.

Och varför inte det? Man kan inte spela förens tisdag, det säger inget om att spelet inte får skickas ut tidigare, det som släpps är inte själva programvaran, utan tillgång, och tillgång, det får man inte förens på tisdag.

Iofs sant, jag bara citerar vad jag hörde. Men du menar alltså att det inte är någon som helst programvara? Varför får man då med den när man handlar expansionen?

Medlem

Jo programvara är det, men det är som med WoW, det är inte själva programmet som kostar, utan nycklen du använder för att skapa ett konto, så rent tekniskt kan du köpa en nyckel, och få programvaran från annat håll.
Mycket av det som ska in till outlands och sånt, finns redan i spelet, outlands finns redan, du kan kolla på fina kartor och allt ingame

Medlem

Det verkar som att flera butiker har skickat ut spelet till de som förbestält, gäller vanliga versionen ingen anning hue det är med CE.

Inaktiv

Ja har förbestält mitt, när borde ja få mitt :P?

Medlem

Tror nog att man både kan installera TBC och aktivera det innan det släpps officelt...
För det är ju Blizzard som sedan aktiverar kontot för tbc...

Medlem

CE verkar har skickats ut med, CDON vet jag har gjort det ialla fall.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kato:
Skrivet av Gen:

Skumt det där...egentligen får ju folk inte äga ett ex förrens på tisdag.

Och varför inte det? Man kan inte spela förens tisdag, det säger inget om att spelet inte får skickas ut tidigare, det som släpps är inte själva programvaran, utan tillgång, och tillgång, det får man inte förens på tisdag.

Iofs sant, jag bara citerar vad jag hörde. Men du menar alltså att det inte är någon som helst programvara? Varför får man då med den när man handlar expansionen?

Så om man inte har nån lokal butik som har spelet som har öppet under natten till release så skall man hamna efter? Döh? Jag hade mitt wow (vanliga) i handen 4 dagar innan release. Känns som om företag skickar ut för att folk skall ha dagen innan release för att just kunna spela med de andra under natten som det släpps. Jag har dessutom fått många andra spel och cd-skivor nån dag eller 2 innan release.


signatur
Inaktiv

Mitt skickades igår


signatur

War never changes.

Inaktiv

Mitt har också skickats iväg :]
Hoppas det landar i brevlådan på måndag förmidda.

Medlem

Jag fick mitt idag:)

Medlem

Spelen skickas ju ut i förväg så att de inte ska riskera att bli försenade, det skadar ju inte att folk får det i förväg då de ändå inte kan använda det till något, utöver installationen

Medlem

Var just nere och betalade mitt collectors edition + en vanlig.
Får hämta 10.00 i morgon. Tänk om registrering och servrarna generellt kunde funka så fint i morgon...

Medlem

Mitt skickades igår och jag är allmänt sur på Cdon. Så det blir til latt åka till affären om nån timma och köpa och sen vackert skicka tillbaka till cdon när de väl kommer om några dagar.


signatur
Medlem

Helt sjukt med registrerings servern - hade registrerat båda mina ex på mindre än 1 minut!
Hade förväntat mig 2 dagar att komma in på sidan och få till det

Blizz verkar ju lära sig från sina misstag

1
Skriv svar