Slutet på warriors?

Medlem
Slutet på warriors?

Så, saker och ting har börjat visa upp sina sanna sidor.

Vi ser nu hur det kommer att bli i TBC. Vägen har varit lång, uppseendeväckande och i många fall upprörande.

Själv spelar jag för närvarande Warrior som main. När Blizzard sa att tanken var att Warriors skulle vara den bästa tanking klassen i TBC så drog jag på smilbanden, druider hade fram till dess haft högre armor, mer HP och grymt mycket högre threatgeneration (vi snackar om dubbel threat gentemot warriors).

Jag menar när mitt guild kör BWL så låter vi ibland en feraldruid maintanka och det är löjligt, byter vi plats och låter mig main-tanka och druiden off-tanka så skjuter han förbi mig med hästlängder utan att ens anstränga sig.

Nu när dammet efter 2.0.1 och 2.0.3 lagt sig är man minst sagt förvånad när man ser att warriors har fått sin rage-generation normaliserad och druider har inte fått sin tanking nerfad utan de plockade istället fram paladiner och gav dem HÖGRE threat generation än warriors om de skulle vilja, detta är bara ursinningslöst!

Druider är fortfarande bäst, paladiner hamnar på andra plats och på tredje plats trillar warriors in när det kommer till tanking.

När det gäller DPS så tror jag nog att vi alla kan vara överens om att warriors inte ligger högst upp. Med übergear och potknarkande kunde vi ligga högst en gång i tiden men den tiden är nu borta.

Har vi någon crowdcontrol att tala om? Nej.

Kan vi skapa bröd och vatten? Nej.

Är vi bäst på att tanka? Nej.

Har vi högst DPS? Nej.

Så vad har vi? Vi har Mortal Strike, Battleshout och... Nej bara MS och BS...

Battleshout kan man leva utan, Mortal Strike kan behövas på vissa bossar som en livlina ifall något går fel.

Så vad är poängen med Warriors i TBC? Vad är Blizzards tanke att vår roll ska vara? Förrutom MS finns det INGENTING som inte skulle kunna göras bättre av en annan klass.

Det ovan gällde i första hand PvE men det är samma sak i PvP, varför ska man lira warrior i PvP? Den har ju inga fördelar någonstans gentemot andra klasser som druids till exempel.

Jag är så jäkla förbannad just nu, jag har ändå lagt ner en hel del tid och själ i den här charen bara för att bli tagen i rumpan av Blizzards devs.

De enda svaren vi får på de officiella forumen ang. tanking är "Working as intended." eller "The devs still thinks of the warrior class as the class description says."

Såååå, ska vi ta och titta på vår class description då...

Skrivet av Blizzard:

...

The Warrior can be a defensive, shielded tank, a damage-dealing powerhouse, or a mixture of the two.

Okej, en defensive, shielded tank... Ja det kan jag gå med på, vi kan plocka upp en sköld och tanka med den. Men what's the point? En paladin kan också ta upp en sköld och hålla aggro bättre än vi kan och då har han dessutom ett gäng magier för att skydda sig själv med.
Damage-dealing powerhouse? Vafan? Jag vettefan om det här är en förolämpning mot frasen eller warriors. Om vi nu är ett damage-dealing powerhouse, vad är då rogues som gör bra mycket mer skada än oss? Likaså mages, feral-druider, warlocks, hunters, shamaner. Palladiner vågar jag inte uttala mig om eftersom jag inte hunnit se dem in action i PvE efter patcharna ännu.

Skrivet av Blizzard:

Their abilities obviously pertain to the art of close combat; their stances carry with them different moves for different situations and party setups. All in all, the Warrior is one of the prime candidates to capture and hold the attention of creatures while they die to sword and spell.

One of the prime candidates... Mmm, precis, vad de inte medger här är att det finns två andra klasser som tankar bättre, eller håller uppmärksamheten på sig bättre if you will.

Sist, men inte minst vill jag citera 2 källor från de officiella forumen som har lyckats fånga hur jag känner mig gentemot den här skiten.

Skrivet av Eu - Why are warriors needed in Tbc?(guide):

1) Provide easy HK's to help gear other's faster.
2) Can tank if Druids and Paladins are not available.
3) Can watch battleground nodes and notify others of incoming enemy.
4) Can spam 2-3min battleshout buff other melee class can find more useful.
5) Can bandage others in the raid
6) Can farm mats for your guild (just do it in a safe area where no opposing faction is present)
7) Can take up alchemy or blacksmithing to provide other classes with potions or sharpening stones.
8) Can sit in the back while picking grass and trying to make it 'whistle inbetween your thumbs.
9) can roll nelf female and dance during raids for the raids entertaiment
10) can make good jokes in vent
11)can spamm demo shout

As u can see the warrior class is very usefull in both pve and pvp aspects .Ofc we were a bit nerfed , rage normalization and practicaly distroing war dps ( so what? we still rock).U can go in a instance heads up and face the challenges ahead ( when palas and druids not around).We are fine, we just need a few adjustments but anyway we are the meat shield class so play ur class right , ok?

...

Ps: We are overpowerred guys , we even have a skill called "overpower " we rock

tråden

Skrivet av Alegionnaire - A day as a dev...:

11am - Wake up
11.10am - PvP phwnage as mage vs. warrior
11.20 - ride skateboard to work
1pm - arrive at 'work'
120pm - clean chips off keyboard from yesterday, eat them for breakfast.
2pm - speak to other devs about new warrior nerfs
210pm - test new nerfs.
4pm - after 5112388HKs as a mage v warrior, agree that nerfs are good.
5pm - submit nerf report to seniors and for language to disguise the nerf.
6pm - report comes back.

Before report:

We wanna phwn warriors more fo shizz..... how bout takin away deir rage? davo reckons its an uber idea.

Signed, Devs (pimple splotch marks paper here)

Report back from Seniors:

Rage normalisation and tactical mastery they will be called. You guys rock!!
Signed,
Mr Nerfer

PS: See you devs on at 8pm... AV Premade - lets kill some warriors!!!!!

tråden

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Mjo, håller med på de flesta argumenten. Det enda positiva är att man som grupp inte behöver leta enbart warriors som tanks, dvs det finns större utbud.

Medlem

Vi har en stackars Warrior i vår guild som dessutom har en feral druid. Han vill hemskt gärna spela Warrior, han gillar den klassen. Men nu håller han på att knäckas eftersom det är en jäkla skillnad för oss som skall hela honom och för de som skall göra dps - i björnform går det helt enkelt bättre.

Kan tyvärr bara bekräfta det Du säger och dessutom lägga till att det nästan (bara nästan dock) gäller samma med healing...

Kanske Warriorn snart kan heala så vi präster får köra shadow och dps:a?

Och mitt norra öga hann skåda ett nyuppfunnet ord: Ursinningslöst! Perfekt, det säger mycket!

Medlem

Ändra dom inte detta för en dag eller nåt sen? För jag läste på warrior forumet och varenda druid på hela wow forumet var där in och klaga på att druidernas tanking hade blivit nerfad tackvare whine från warriors?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ändra dom inte detta för en dag eller nåt sen? För jag läste på warrior forumet och varenda druid på hela wow forumet var där in och klaga på att druidernas tanking hade blivit nerfad tackvare whine från warriors?

De har gjort så att druiders threat "does not scale anymore" vilket innebär att de gör mindre threat men fortfarande mer än warriors och paladiner. Paladiner är också fortfarande över warriors.

Ursinningslöst... Se, jag är så förbannad att jag inte kan skriva ordentligt.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Mycket är faktiskt riktigt dåligt gjort och rage och framförallt stance grejen är dåligt implemeterad. Vapenfarten är enda stor skylt som det står IDIOT på. Sen skall vi inte prata om hur charge och intercept är kodade, då kan man verkligen undra vad för inkompetenta kodknackare blizz har anställt. Men blizz lär aldrig ändra på detta så war kommer alltid att vara underdog och en gimpad klass.

Byt klass ASAP, du lär bara bli arg och frustrerad.

Medlem

Det är väl inget att klaga på. Jag kör rogue och hunters samt mages gör snabbare dps än vi rogues. Frågar man någon GM får man bara svar som "Working as intended" eller hur det stavas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

armor och hp är överskattat, druider kan inte blocka eller parry, och parry är ju skit bra o ha som tank. och ja trodde warrior skulle bli glada att dom slapp tanka många iaf, värkar va många som tycker det är tråkigt =P

Edit: iof så har druider dps och tanking i samma träd, det är ganska bra för dom ;P

Inaktiv

ush warrior kunna heala, då blir ju paladin lite överflödig som krigare och healer

Medlem
Skrivet av Satan:

armor och hp är överskattat, druider kan inte blocka eller parry, och parry är ju skit bra o ha som tank. och ja trodde warrior skulle bli glada att dom slapp tanka många iaf, värkar va många som tycker det är tråkigt =P

Edit: iof så har druider dps och tanking i samma träd, det är ganska bra för dom ;P

Inte bara dps och tanking i samma träd, de har bättre dps och bättre tanking än warriors i samma träd.

Varför ta in warrior DPS när man kan ta in något som DPS'ar bättre? Förrut var anledningen att de skulel tanka när det saknas tanks, men nu kommer ju druider och paladiner ta den rollen.

Ang. block och parry så säger jag bara:

Druider, end-game level 70 med tier 4 har 57% dodge-chance... Warriors har 26...

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

dom borde ta bort paladiner och sätta paladiner som ett warrior träd aka warrior me healing men med gimp dps eller nåt

Inaktiv

bättre då att ta bort warrior.
paladin är tusan så mycke bättre än warrior,

en paladin kan överleva toklänge med sin healing, å spells och bra skada och är tokbra som support,

warrior bara viftar med yxan tills han dör och kan inget mer.

Medlem

instämmer, paladin är allsidig och gör mer nytta än warrior.

Medlem

man ska inte sänka nån karaktär, dom som gillar krigare eller paladin ska kunna köra dom, och inte sänka dom till nån sorts andra klassens medborgare.

själv så kör man paladin.

Medlem

Kan bara hålla med förstainlägget. Lyckades få upp en warrior precis lagom till Blizzards backstab. Ska bara levla upp min warrior till 70 för grind sen göra upp en warlock. Kanske inte ens tar upp warriorn.

Ser ingen framtid i warriors längre, inte med tanke på att det verkar bli värre i TBC :'(


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Kan bara hålla med förstainlägget. Lyckades få upp en warrior precis lagom till Blizzards backstab. Ska bara levla upp min warrior till 70 för grind sen göra upp en warlock. Kanske inte ens tar upp warriorn.

Ser ingen framtid i warriors längre, inte med tanke på att det verkar bli värre i TBC :'(

Haha... TBH så är warriors en av de sämsta grinding klasserna så skit i den och dra upp en lock eller druid.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Nu blev man ju verkligen pigg på att damma av sin warrior när expansionen kommit ut. Har inte spelat på 3 månader och mycket verkar ha gått helt fel. Tyckte vi hade blivit slagna med nerf-hammaren så det räckte redan då.

Inaktiv

Nerf Loladins!


signatur

War never changes.

Medlem

är ganska nöjd med min warrior, har inga problem med att tanka eller göra dps, enda som är lite tråkigt är att man oftast är chanslös i en 1on1 situation.
ser fram emot tbc
sluta gråt nu

Medlem

Asså.... Jag gråter nästan när jag ser alla patetiska försök att få warriorn att se dålig ut... Jag kan inte tro att druid skulle tanka bättre om warriorn vet hur man tankar. Om du står där framme och svingar ditt vapen och tror att det är så man tankar så kan jag förstå att druiden är bättre... "Weapon speed är en stor skylt som säger IDIOT", Nej weapon speed är inte samma sak som ditt eget namn.


signatur
Medlem

Stackars små warriors som whinear över absolut INGENTING, har ni inte lirat i TBC redan så tycker jag ni ska vara tysta tills ni har gjort det iaf.

Inaktiv

jag tycker att warrior går hyfsat o tanka med, visst jag är helt prot speccad men endå. visst har en feral druid som jag tankar lika bra med men jag har ändå inte mycket o klaga på när de gäller warriorn

Medlem
Skrivet av spikes:

Stackars små warriors som whinear över absolut INGENTING, har ni inte lirat i TBC redan så tycker jag ni ska vara tysta tills ni har gjort det iaf.

Antar att du inte spelat som warrior? eftersom dom typ fått minst love av alla klasser sedan release lol ;P

Gen
Medlem

Grym tråd mellanare. Tycker synd om warriors idd...men visste inte att tankingen är ett sådant problem.

Inaktiv

min warr var den första jag fick till 60, och brukade vara kul att spela. tills jag insåg att de är en ganska... dålig klass. kan leva med att de inte e den bästa PvP-klassen, men de klarar tyvärr ganska lite i PvE också.

tappade lusten att spela dem efter ett tag, eftersom de inte riktigt hänger med i någon av rollerna (tank/dps). hade 89 dagars speltid, men nu kör jag min warlock som main istället.

och ja - har märkt det flera gånger att druider genererar mkt mera aggro, ganska lätt. det är inte whines, snarare fakta.

jag rollade en warlock iaf, trivs bra med den. 8)

Medlem

*harkel* lets see, wajn wajn, wajn wajn wajn, wajn...

Nej men seriöst. Det ser ut att vara som mellanare säger just för tillfället. Men jag kan svara över min döda warlocks kropp att detta inte kommer vara allt för långvarigt!

Medlem
Skrivet av Tunse:

min warr var den första jag fick till 60, och brukade vara kul att spela. tills jag insåg att de är en ganska... dålig klass. kan leva med att de inte e den bästa PvP-klassen, men de klarar tyvärr ganska lite i PvE också.

tappade lusten att spela dem efter ett tag, eftersom de inte riktigt hänger med i någon av rollerna (tank/dps). hade 89 dagars speltid, men nu kör jag min warlock som main istället.

och ja - har märkt det flera gånger att druider genererar mkt mera aggro, ganska lätt. det är inte whines, snarare fakta.

jag rollade en warlock iaf, trivs bra med den. 8)

Min warrior var också den första jag drog upp till 60. Drog upp en druid till level 57 innan dess.

Rollade en druid nu, ska dra upp den till 60 hardcore style nu.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

I PvP måste du ha bra gear (som du skaffar igenom PvP -_-) och du ska alltid hålla dig i en klunga. 1 on 1 är död, i klungor kan du skapa oreda och göra kanske mycket skada.

Men WoW är till största delen ett PvE spel där man raidar och som det ser ut nu så har vi ingen plats.

Du behöver gear för vara i raider, för att få gear måste du vara i raider. Men tack vare patcharna så måste du ha jävligt bra gear.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag vill då inte säga att "warriors have been nerfed beyond oblivion". Detta är ett bra exempel på vad DPSWARRIORS kan göra i instanser,

http://files.filefront.com/lionheart_project03wmv/;6495336;;/...

På 60 vill jag inte påstå att warriors är sämre än de var tidigare, förutom faktumet att vi absolut inte kan tanka mer än 4 mobs samtidigt (fankriss spanwns t.ex) då demo & battleshout threat generation är nerfad åt helvete, den är näst intill obefintlig nu

Skrivet av TixFrix:

Asså.... Jag gråter nästan när jag ser alla patetiska försök att få warriorn att se dålig ut... Jag kan inte tro att druid skulle tanka bättre om warriorn vet hur man tankar. Om du står där framme och svingar ditt vapen och tror att det är så man tankar så kan jag förstå att druiden är bättre... "Weapon speed är en stor skylt som säger IDIOT", Nej weapon speed är inte samma sak som ditt eget namn.

Det är dock sant att druider har lättare för att hålla aggro när de väl fått den, och de har högre damage reduction, dock saknar de parry.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av spikes:

Stackars små warriors som whinear över absolut INGENTING, har ni inte lirat i TBC redan så tycker jag ni ska vara tysta tills ni har gjort det iaf.

Antar att du inte spelat som warrior? eftersom dom typ fått minst love av alla klasser sedan release lol ;P

Spikes har en snuskig liten gnome till warrior

Medlem

Jag på lvl67 i betan med helt ok dpsgear kunde precis hålla samma dps som en lvl60 warrior i sin dpsgear (jag lirade paladin då)

Och ja, jag har spelat paladin, rogue och warrior till lvl60 retail, orkade inte levla mer än paladinen till 70 på betan dock.

Och folk stirrar sig blinda på druiders höga armor/hp och missar defensive stance/parry/block och den höga +defense skillen dom har. En warrior har fortfarande högre total avoidance.

1
Skriv svar