Medlem
Ny Patch [/]

FZ har ju inte nya patchen än, va e detta för en stil hehe ;).

Nu får man gott vänta på Bdownloader.:$


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gen
Medlem

FZ hade la halva iaf? Kollat filarkivet? Blizzard slängde nämligen på ytterligare MB i veckan. Tanka det som finns från blizz i rätt katalog så resumas nedladdningen därifrån = kortare väntetid.

Medlem

Vart kan jag hitta changelist?

Medlem

Har det kommit en ny patch idag eller?.... fan asså min Blizzdownloader muckar alltid med mig, vägrar ladda ner

Gen
Medlem

Den finns i WoW katalogen "Patch.txt"

Medlem

är det WoW-2.0.0-to-2.0.3-enGB-Win-patch-mpq1.zip man ska tanka från filarkivet? och hur stor kommer hela pathchen vara?

Medlem

Om man är lite smart så låter man blizzard downloader tanka när man inte spelar och då har man patchen nere 1 vecka innan patchdag.


signatur
Medlem

TixFix eller så vägrar blizz downloader funkar över huvudtaget


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Den vägrade fungera för mig på den tiden jag hade en router vill jag minnas. Efter lite portöppnade och konfigurering av brandvägg slutade den bråka med mig. Nuförtiden med fiber rätt in i datorn har jag aldrig problem.

Medlem

Att dom ska nerfa rogues hela tiden.

Evesion var på 50% nu 25%


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Wardancer:

TixFix eller så vägrar blizz downloader funkar över huvudtaget

Eller så lär man sig att confa sin connection så att den funkar. Det är inget fel på programmet utan mer sbs.


signatur
Medlem

en sak fattar jag inte dom skriver på deras sida att man ska öppna port **** through **** vad menas med det?

Medlem

då surfar du in på din router och öppnar portarna bara


signatur

Meep!

Medlem

dom sista procenten va ganska långsamma för mig =]

Medlem
Skrivet av Phobo:

då surfar du in på din router och öppnar portarna bara

jojo men är det två olika portar då eller..?
om vi säger att det står 6886 through 4734 är det då två olika portar?

Medlem
Skrivet av Satan:

dom sista procenten va ganska långsamma för mig =]

Samma här....

Medlem
Skrivet av sirdavva:

är det WoW-2.0.0-to-2.0.3-enGB-Win-patch-mpq1.zip man ska tanka från filarkivet?

Ja det är den du ska ha.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Wardancer:

TixFix eller så vägrar blizz downloader funkar över huvudtaget

Eller så lär man sig att confa sin connection så att den funkar. Det är inget fel på programmet utan mer sbs.

Jo problemet är väl att det är fler än jag på nätverket, så jag kan inte ta ändra på det hur jag vill. Hadde dem varit lite smarta så kunde de låta dig välja port för programmet som de flesta vettiga torrent clienter gör.

Sen var det typ 2-3 månader sen jag spelade senast, kanske funkar bättre nu.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Phobo:

då surfar du in på din router och öppnar portarna bara

jojo men är det två olika portar då eller..?
om vi säger att det står 6886 through 4734 är det då två olika portar?

Ja, då kan du välja nån av dom två portarna.

Medlem

Ibland spelar det ingen roll hur mycket du confar din connection...

Vissa nätverkskort fungerar bara inte, det man då kan göra är att i Blizz downloader inaktivera P2P eller gå och köpa nytt nätverkskort och se till att det är kompatibelt med Blizz downloader.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

nj
Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Phobo:

då surfar du in på din router och öppnar portarna bara

jojo men är det två olika portar då eller..?
om vi säger att det står 6886 through 4734 är det då två olika portar?

Om du syftar på det som står att läsa tex här, The Blizzard Downloader requires that TCP port 3724 to be forwarded. Also, players may benefit from improved download speeds if TCP ports 6881 through 6999 are forwarded as well. för att vara mer exakt så betyder det dels att port 3724 måste öppnas och forwardas av routern, men även alla portar mellan 6881 tom 6999 för programmet kan utnyttja alla dessa, och det är inte enbart portarna 6881 och 6999.

Medlem

Ofta när man confar port forwarding så kan man forwarda hela "slängor" av portar.


signatur
Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Wardancer:

TixFix eller så vägrar blizz downloader funkar över huvudtaget

Eller så lär man sig att confa sin connection så att den funkar. Det är inget fel på programmet utan mer sbs.

Jo problemet är väl att det är fler än jag på nätverket, så jag kan inte ta ändra på det hur jag vill. Hadde dem varit lite smarta så kunde de låta dig välja port för programmet som de flesta vettiga torrent clienter gör.

Sen var det typ 2-3 månader sen jag spelade senast, kanske funkar bättre nu.

det här känner jag igen, jag sitter bakom både brandväggar och routrar som jag inte rår på (alltså inte de i hemmet) vilket är lite jobbigt ibland. Dock är det skönt att hela patchen kommit upp här så snabbt så jag kunde ladda ner den härifrån när jag skulle instalera spelet för första gången på en ny dator.

Hejja FZ!

1
Skriv svar