Medlem
Scammers!

Blev precis scammad på 15 agility på gloves!! SKIT! 80g år skogen! Finns det någon chans att man får sakerna tillbaka?? Fattar inte varför det inte finns en regel mot scammers! jag pallar fan inte farma ihop 80g igen (köpte allt utan essence of air på AH)

Är så jävla lack! Blizzard måste fixa detta! Han som scammade sprang ändå runt me full t2, va i en liten guild dock, antog att de va en ex. raider!

Tog mig 2timmar att fixa essence of air! hade sjukt otur så kom den idioten

Medlem

scamming är inte tillåtet, bara att säga till en GM. Han ser ju tydligt när och var grejerna böt plats och så.

Medlem

skreve en ticket väntar fortfarande på svar hoppas på det bästa

Medlem

Om du har tur så hjälper dom dig, lite, om du har otur så hjälper dom dig inte alls, det finns tyvärr inget antingen eller med gms i wow, bara kanske.

Medlem

Bästa sättet att undvika scammers är att fråga dom stora guilderna. Om du skulle bli scammad av en sån guild så kan du

1. Skriva på deras forum och posta en bild. Han blir nog /gkick ur guilden.

2. Prata med en GM.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

klart så kommer dom med sin opersonliga macros -.-
och säger det vanliga vi kan inte hjälpa blablbal

Medlem

Scamming är inte olagligt i WoW. Du får lägga upp massa Runecloth för 99s BO och sedan en med 99g BO i mängden utan att GM's kommer att ta tebax guldet från dig som nån stackare förlorade, samming är enligt Blizzard en del utav spelet och man får helt enkelt leva med det.

Medlem

men det kallar ja inte scamming, där är man bara klantig och inte tittar, är svårare och se om någon tar matrialet till enchants när man tradar. Är nästa ny transferad till Mazrigos så ja känner typ inga

Medlem

Fuskar dom till nått i trade windowet så är det scamming, och är inte laglit att göra. En GM borde kunna hjälpa dig. Gäller bara att du ligger på lite och inte ger upp när dom säger in game att dom inte kan hjälpa dig.

Kör lite customer support emailing och sånt. Visst är det jobbigt, men ju mer man kan rapportera och bråka om scamming ju mer kommer Blizzard att jobba på att fixa sånt skit.

Funka(de) fint iaf och göra sånt när jag lirar Ultima Online. Tror dom flesta GMs börjar tycka att jag är skit jobbig

EDIT:
Satan, vilken server kör du på?

Medlem
Medlem

Vad jag märkt så får man oftast hjälp av GMs om man använder ett korrekt språk med stor bokstav och punkt, det verkar uppskattas (jag får då alltid hjälp när jag ber om något realistiskt, jag fick t.o.m en questitem utbytt ett halvår efter jag gjort questet, trots att man måste anmäla sådanna misstag inom 24 timmar)

Inaktiv

Policyn är relativt lättläst:

We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics. So [u]we will not take actions in those cases[/u] and we invite the players to be very cautious with their items. In short, don't give items to players that you don't know! [u]However, if this kind of behavior is found to be systematic from a particular individual, we will investigate further[/u] to determine what course of action should be taken.

We encourage everyone to read our FAQ in order to avoid scams. Due to many variables involved with item reimbursement and types of scams, [u]item reimbursement will not be granted in the case of in-game scams.[/u]

Medlem

Mazrigos? fett, jag också ;P
horde eller alliance?
vem scammade dig?

nj
Medlem
Skrivet av Satan:

Är nästa ny transferad till Mazrigos så ja känner typ inga

Gjorde du något besök till Mazriogs realm forum och läste den lilla tråden om crafting som finns där?
Finns iaf 1-2 pers, beroende på alliance/horde, uppskrivna där i de två första inläggen där som kunde göra +15agi på handskar.

Medlem
Skrivet av Satan:

Mazrigos

Ah synd att det inte var Argent Dawn eller Ventrue Co, annars hade jag nog kunna hjälpa dig med att försöka skaffa fram ett par nya

Medlem
Skrivet av Pumpa:
Skrivet av Satan:

Mazrigos

Ah synd att det inte var Argent Dawn eller Ventrue Co, annars hade jag nog kunna hjälpa dig med att försöka skaffa fram ett par nya

tack ändå
Finns fortfarande en chans att ja får tillbaka det
Det visar sig att min irl polare känner scammers irl polare ingames... så man får ju hoppas på de bästa som sagt

Medlem

Om han hadde epic grejjer på sig så kontakta hans guild eller raidgrupp


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Han är nog en ex raider, är med i en 1-man guild

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Mazrigos? fett, jag också ;P
horde eller alliance?
vem scammade dig?

Alliance

Medlem

Jag brukar iaf kolla vilken guild de är med i, om den är seriös och välkänd etc innan jag ger dem mats för en dyr enchant / craft, vanligtvis brukar jag göra sånt inom guilden dock ^.-

Medlem

jag har fått reda på lite info om scammern
Han är från Gotland
Han är speciel på något sätt
Skamm för svenska folket >.>

Medlem

Som folk sagt tidigare så är scamming nåt som är fullständigt tillåtet på servrarna och det är upp till dig att avgöra om personen går att lita på eller inte. Bästa sättet att få folk att lita på är att man pratar med stora progress guilds eller frågar folk i det egna guildet om man har ett sånt. Har du råkat ut för scamming så kommer du inte att få dina prylar tillbaka ifall GM:s inte handlar fel finns en hel del pantade GM:s.

Blizzards argument med att det är en del av game mechanics är helt korrekt då det handlar om tillit.

Har du namn på personen btw? Skulle vilja veta vem det är.


signatur
Medlem

köp enchants för pengar...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

nj
Medlem
Skrivet av Naraccas:

köp enchants för pengar...

Nog inte så många enchanters som sitter och trycker på materialet som behövs för de mer svårhittade enchantsen, tex diverse essence, righteous orbs, etc.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Mazrigos? fett, jag också ;P
horde eller alliance?
vem scammade dig?

Alltid du som gankar mig i tyrs :evil:

Han som skamade mig heter Laquzy :\

Medlem

haha ok sorry? ^^

Gen
Medlem

En polare nämnde att det i USA är olagligt att scamma, men lagligt i EU. Har dock inget bevis på detta :>

Sen har dom ju fixat scammers som säljer Runecloth för 90g el dyl genom att rangordna items efter BO pris. Alltså kommer scammers items ligga sist på listan.

Medlem

^- Läste någon på wow's forum säga att man blir straffad om man blir scammar i USA, så det är nog sant =P dålig stil att man inte blir det här :S

1
Skriv svar