PM's från Guldförsäljare

Medlem
PM's från Guldförsäljare

Jag tycker det är så irriterande att få en massa private mess från personer som talar om att gå in på denna eller denna sidan för att köpa wowguld billigt etc.....igår kväll när jag raidade fick jag säkert 4st pm's från personer som heter "Rytsghgs" och är lvl 1. Finns det nått sätt att slippa detta? Jag är inte intresserad av att köpa guld och kommer aldrig bli det heller.

Nån annan som har problem med detta?

Inaktiv

Tror nog att vi alla har samma problem, det är bara och igonrera det vad jag vet.
Men vet vem, det kommer kanske ett spamfilter med TBC så man slipper det.


signatur

Hellre en fisk i vasken än ett skott i nacken

Medlem

jag brukar få PM´s och 5 Mail som står att man kan köpa guld. Fast det som är störande är dom som står i IF eller SW och spammar vid mail boxen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

jag brukar få PM´s och 5 Mail som står att man kan köpa guld. Fast det som är störande är dom som står i IF eller SW och spammar vid mail boxen

Ja fy fasen vad störande det är.....men är väl svårt för blizzard att göra nått åt just den saken tyvärr :\

Medlem

Finns filter addons mot detta, inte testat men såg att de finns när jag uppdaterade mina addons förra veckan


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det borde finnas och om det inte finns så ska det inte vara så svårt att göra själv, med lite hjälp såklart.

Minns ni Chuck Norris nojjan som gick runt för ett par månader sedan? Det kom ju en del addons som filtrerade bort alla meddelanden som innehöll orden "Chuck Norris", "Norris", "Chuck" etc.

Vill minnas att det även fanns en addon där du själv bestämde filterparametrarna, det ska du kunna programmera så att alla meddelanden som innehåller orden "buy", "gold" och "cheap" filtreras bort till exempel.

Ska se om jag hittar den addonen.

Mellanare

EDIT:

Här är ett par stycken jag hittade:

SpamSentry
En addon specifikt designad för att automatisk blocka goldspammers. Bonusfunktion är att den lägger till goldspammern i fråga till en report-list som du regelbundet påminns om att skicka till en GM (går säkert att stänga av om man tycker det är irriterande).

Chat Blocker
En addon där användaren själv specificerar vilka ord/fraser som inte är önskvärda och sedan blockar addonen meddelanden som innehåller någon/några/alla de ord/fraser du lagt till.

GLHF

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Bara att stå ut. ;> Eller jag försöker göra det lite jobbigt för dom med, genom att spamma "skdjgfsdjfaskldafjkls" och liknande om och om igen, tills dom går offline. -.-

Medlem

själv har jag blivit för van dessa meddelanden, mina ögon filtrerar meddelandena automatiskt


signatur

shortbow.gif

Medlem

Chat blocker är guld för mages


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

Chat blocker är guld för mages

Vadåååå? Jag som trodde mages älskade när rogues smäller upp ett trade-fönster mitt under en AB med den akompanjerande frasen: "Food plzzz!!!".


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Gen
Medlem
Skrivet av LannY:

Chat blocker är guld för mages

Det där måste jag kika på.

Iofs kommer stämpeln som mobil fikamaskin försvinna från mages i TBC. Det kommer nämligen alltid gå att köpa bättre vatten/bröd än det vi kan conjura. Lvl 60 vattnet som köps i butik för ynka 56s restorar 5100 mana i jämförelse med mages lvl 55 vatten som bara restorar 4200 mana.

Medlem

Tror inte det kommer ha så stor betydelse ändå Gen. Snålheten är det sista som överger en WoW spelare

Medlem

Så sant. Får väl dras vidare med det då xD Fast det går att undvika. Jag till exempel, om nån frågar mig i Org så väntar jag i 10-15 sek, sen skriver jag /afk. ^^

Medlem

haha Är det inte enklare då att bara trycka på conjure-knappen och ge dom ?

Medlem
Skrivet av Zhane:

haha Är det inte enklare då att bara trycka på conjure-knappen och ge dom ?

Eller så förklarar man bara snällt att man inte är water speccad respektive food speccad...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Precis. Brukar skriva att jag är trasig ibland också.

nj
Medlem
Skrivet av Zhane:

haha Är det inte enklare då att bara trycka på conjure-knappen och ge dom ?

Jo, för det är ju så skoj att spendera stora delar av sin speltid åt att stå och fixa mat/vatten åt alla som pm:ar om det och som dessutom kan kräva att man ska resa över ett halvt område för att ge dem det...

Medlem

Jag spenderar halva min tid i IF med att förklara för folk att jag inte har något thiefs tool och inte kan öppna deras låste kista. Har man rollat en klass som andra har nytta av får man helt enkelt leva med det!


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

Det jag tycker är mest irriterande är alla:
"Can I have 1g plzzz neeed wappen får maj kärachter plzzz plzzzplzzzzzz"

Jag brukar svara med "Can you cook me some dinner?"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Det jag tycker är mest irriterande är alla:
"Can I have 1g plzzz neeed wappen får maj kärachter plzzz plzzzplzzzzzz"

Jag brukar svara med "Can you cook me some dinner?"

Rofl

Medlem

Ignore är det enda jag kör med ingen förklaring ingenting bara tack för kaffet

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Ignore är det enda jag kör med ingen förklaring ingenting bara tack för kaffet

de flesta goldspammers kör ju med typ "gadfkjdsyasdfat" namn, och när den spammat till XXXX spelare blir den borttagen och "asdfasdfhytgft" skapas... :[


signatur

shortbow.gif

Medlem

Oavsett vad man tycker om att köpa guld i WoW så finns det bara ett sätt att stoppa WoW-gold reklam spam och det är att ta bort efterfrågan på guld. Antingen genom att alla slutar köpa eller genom att Blizzard erbjuder tjänsten till lägre priser.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar