Warlock - hjälp mig

Inaktiv
Warlock - hjälp mig

Jag tänkte starta en Gnome Warlock, men jag har ingen aning om vad jag ska välja för talents.. man vill ju inte förstöra för en själv genom att na nå helt noob magier

Inaktiv

Afflictionträdet är bra, gå ner till Dark Pack, sen är det bara att grinda på, din mana kommer inte ta slut när du kör med DP och med Life Tap.

Inaktiv

okej, tack
då vet jag typ hur jag ska lägga mina talents när jag väl får dem

Medlem

Hört att demonology ska vara bra också.

Inaktiv

Ja vid 50 kan man specca Demonology för att få felguarden men problemet med dem-trädet är att man gör på tok för lite dps.

Inaktiv

när man når 50 så ska man specca nån specc så man får me Ruin, det är iaf va jag tycker så skönt att critta sjukt högt på lvl 50 också

Medlem

grellch lirar på samma värld som oss

Medlem
Skrivet av edgeC:

Ja vid 50 kan man specca Demonology för att få felguarden men problemet med dem-trädet är att man gör på tok för lite dps.

Vid lvl 60 gör du tokmkt dps med Demonology och felguard specc. Du får mängder av bonusar till din magiskada plus att felguarden i sig gör sjukt mkt skada, speciellt om du har en lvl 60 epic stav så felguardens cleave delvis baseras på din stav i det fallet.

Dvs ju mer melee dps du har ju mer skada gör din felguard.

Medlem

Prova å sök i forumet

Afflicion till 50 eller till 60 kvittar. Skillnad på spelstil med felguard och dots


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Tycker att felguarden är överskattad i pvp, de locks som jag har mött med den är så lätta ju, kanske berodde på att jag lirade resto shaman och min Earth shield helade 630 / träff

Medlem
Skrivet av edgeC:

Tycker att felguarden är överskattad i pvp, de locks som jag har mött med den är så lätta ju, kanske berodde på att jag lirade resto shaman och min Earth shield helade 630 / träff

Då visste de antagligen inte hur man spelar med en felguard i pvp. För om man lär sig att behärska den + de skills man får så är felguard mkt bra i pvp. "warrior" chargen med en 3 sec stun tex är mkt bra. Får man inte den först emot en anna spelare så vinner man nästan jämt om man sedan kombinerar denna med death coil och fear + dots.

Medlem

Kör själv helt åt Afflictionträdet.. Funkar fint. Kör inte så mycket pvp men det går. Gäller bara att kasta lite DoTs och sen ligga på Fear knappen

Medlem

Felguard är en dröm att grinda med


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av edgeC:

Tycker att felguarden är överskattad i pvp, de locks som jag har mött med den är så lätta ju, kanske berodde på att jag lirade resto shaman och min Earth shield helade 630 / träff

Då visste de antagligen inte hur man spelar med en felguard i pvp. För om man lär sig att behärska den + de skills man får så är felguard mkt bra i pvp. "warrior" chargen med en 3 sec stun tex är mkt bra. Får man inte den först emot en anna spelare så vinner man nästan jämt om man sedan kombinerar denna med death coil och fear + dots.

Asså jag skulle smeka dig och din lilla felguard när jag är skyddad i min fina bubba.

Ungefär samma argument som att du förlitar dig på death coil. Felguarden suger pung i PvP. Mötte en igår och den "cleaveade" 131 dmg på mig. Aj aj aj. Nästan så att jag dog av den skadan. Har aldrig varit rädd för dess intercept eller slag. Är mer rädd för själva warlocken och det är oxå den som jag är ute efter.


signatur
Medlem

jupp som lock undviker man att vara alltför ensam i bg utan man ser till att ha lite folk omkring sig annars är man free kill typ

Sällan man hamnar i 1vs sitationer upplever jag i bg utan hamnar man i strid så är det typ 2 eller 3 mot en

Sen jag tycker faktiskt hunters pet är mer irriterande mot en som wl än om man får ett wl pet på sig..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av edgeC:

Tycker att felguarden är överskattad i pvp, de locks som jag har mött med den är så lätta ju, kanske berodde på att jag lirade resto shaman och min Earth shield helade 630 / träff

Då visste de antagligen inte hur man spelar med en felguard i pvp. För om man lär sig att behärska den + de skills man får så är felguard mkt bra i pvp. "warrior" chargen med en 3 sec stun tex är mkt bra. Får man inte den först emot en anna spelare så vinner man nästan jämt om man sedan kombinerar denna med death coil och fear + dots.

Asså jag skulle smeka dig och din lilla felguard när jag är skyddad i min fina bubba.

Ungefär samma argument som att du förlitar dig på death coil. Felguarden suger pung i PvP. Mötte en igår och den "cleaveade" 131 dmg på mig. Aj aj aj. Nästan så att jag dog av den skadan. Har aldrig varit rädd för dess intercept eller slag. Är mer rädd för själva warlocken och det är oxå den som jag är ute efter.

131 dmg? Oj då...undra hur den warlocken du mötte var speccad i demon. Hursomhelst så gör då inte min felguard så låg skada...kan critta för runt 500 dmg och då gör det lite mer ont. Men det är klart felguarden är ju ett komplement för warlocken när man har slängt upp insta corruption och CoA. Plus nåra snabba searing pain

Medlem

felguard nerfas i dagens patch tyvärr


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

felguard nerfas i dagens patch tyvärr

Läste nu vad som gäller!.

Demionic Resilliance har tydligen varit "broken" det är en skill jag har som gör att felguarden tar emot 15% mindre skada, denna har inte fungerat tidigare men gör det nu. Plus att Soullink en annan skill som varit "broken" nu funkar vilket bla innebär 3% mer skada för felguarden.

Så när det stog i "patchnotes" att felguarden "melee dmg reduced" så menades det efter att alla dessa skills fungerar, men som i realiteten innebär MER skada eftersom dessa varit "broken" men är nu fixade.

Folk på amerikanska forumen har ju redan nu haft möjlighet att testa sina warlocks nu efter patchen och säger lilksom Lolzors pwn'zors??thanks blizzard we love you

Så nu kan folk "whina" hur mkt de vill. För såhär vill blizzard ha sina warlocks?:P

Gen
Medlem

Locks och Hunters är ju Blizzardpets -.-
De två enda fulländade klasserna.
Warriors och mages ligger i skymundan.

Medlem
Skrivet av Gen:

Locks och Hunters är ju Blizzardpets -.-
De två enda fulländade klasserna.
Warriors och mages ligger i skymundan.

Ja kanske är de lite favoriter...men glöm inte bort shamaner. Lätt en Owerpowered klass också.

Medlem
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Niethrel:
Skrivet av edgeC:

Tycker att felguarden är överskattad i pvp, de locks som jag har mött med den är så lätta ju, kanske berodde på att jag lirade resto shaman och min Earth shield helade 630 / träff

Då visste de antagligen inte hur man spelar med en felguard i pvp. För om man lär sig att behärska den + de skills man får så är felguard mkt bra i pvp. "warrior" chargen med en 3 sec stun tex är mkt bra. Får man inte den först emot en anna spelare så vinner man nästan jämt om man sedan kombinerar denna med death coil och fear + dots.

Asså jag skulle smeka dig och din lilla felguard när jag är skyddad i min fina bubba.

Ungefär samma argument som att du förlitar dig på death coil. Felguarden suger pung i PvP. Mötte en igår och den "cleaveade" 131 dmg på mig. Aj aj aj. Nästan så att jag dog av den skadan. Har aldrig varit rädd för dess intercept eller slag. Är mer rädd för själva warlocken och det är oxå den som jag är ute efter.

131 dmg? Oj då...undra hur den warlocken du mötte var speccad i demon. Hursomhelst så gör då inte min felguard så låg skada...kan critta för runt 500 dmg och då gör det lite mer ont. Men det är klart felguarden är ju ett komplement för warlocken när man har slängt upp insta corruption och CoA. Plus nåra snabba searing pain

Asså... Critta 500 på vad? Cloth eller? Jag är fan inte rädd för nåns felguard. Inte ens när black book funkade med dem va jag rädd för dem.


signatur
Medlem

Vad för gear möter du på dem som har felguard TrixFrix?
Felguarden är ett bra komplement till lock, men i pvp finns det andra saker att föredra. Beror på spelstil osv. Felguards får ju nice bonus från lockens gear osv.

Jag har alltid gillat affliction trädet för att man konstant kan röra sig utan att behöva stå still för å döda folk.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Vad för gear möter du på dem som har felguard TrixFrix?
Felguarden är ett bra komplement till lock, men i pvp finns det andra saker att föredra. Beror på spelstil osv. Felguards får ju nice bonus från lockens gear osv.

Jag har alltid gillat affliction trädet för att man konstant kan röra sig utan att behöva stå still för å döda folk.

Ja det är inte fel. Var affliction innan jag sålde min själ till felguarden =P

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Asså... Critta 500 på vad? Cloth eller? Jag är fan inte rädd för nåns felguard. Inte ens när black book funkade med dem va jag rädd för dem.

Ok

Fan.....

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Plus att Soullink en annan skill som varit "broken" nu funkar vilket bla innebär 3% mer skada för felguarden.

Soullink blev ju oxå nerfad, från 30 till 20%.
(dock en dmg ökning från 3 till 5%)


signatur
Medlem

Den va nerfad redan innan denna patch men blizzard de otroligt smarta personerna gav fan i att fixa tooltipet.


signatur
Medlem

jag lirar hunter och tycker inte att vi är så overpowered :S men jag har precis börjat lira igen så jag har inte hunnit känna mig för ordentligt

Inaktiv

Levla till 60 och PvPa ihop en HWL-båge, och döda lite folk sen.

Medlem

nej jag är dvärg vi skjuter folk med bly och krut! nej men det finns väl nåt typ, grand marshals handcanon eller nåt sånt som man kan köpa för sina honor points

1
Skriv svar