Har jag valt fel profession måntro?

Medlem
Har jag valt fel profession måntro?

Jag har precis börjat spela med en Dvärg Hunter, är nu lvl 22 och har Skinning/Leatherworking som profession. Dvärgar har ju +5 i Gun skill, vilket har gjort att jag använder guns som range weapon. Men alla bra Gun's runt min klass kan bara göras av engineers, och eftersom det nästan bara är lvl 60 som spelar, så läggs det aldrig upp några Guns runt min level i AH. Jag har frågat runt i tradekanaler och i guilds efter folk som kan göra vapen åt mig, men engineers verkar svårflörtade.

Så vad ska jag göra? Ska jag byta yrke till Mining/Engineer? Jag har ca. 120 i skill i både skin och leather, vore ju synd att bli av med dem. Dessutom tycker jag det är pest och pina att ha mining som proffs, springa runt och leta veins är trååkigt!
Eller ska jag byta till bows? Spelar +5 i Guns tillräckligt stor roll för att motivera att jag inte ska byta?

Tacksam för tips!

Medlem

Finns gott om drops och quest rewards som ger dig bra vapen, såväl båge som bössor. Finns ingen anledning att byta till engineering enbart för den sakens skull.

+5 gör ju sitt, men hittar du en båge som är bättre än den bössa du har för tillfället så kan +5 betyda mindre.

Gör en sök på http://thottbot.com/?f=w och se vad du kan hitta något intressant.

Medlem

Engineers kan ju göra ammo till bössor också, det känns så surt!

Medlem

Lägg tiden på att lvla istället för att bli engi


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

LW/skinning är bra proffs. för hunters som ännu inte blivit lvl40(då hunters lär sig använda Mail Armor)
Som JayBee skrev.

Skrivet av JayBee:

. Finns ingen anledning att byta till engineering enbart för den sakens skull.

+5 gör ju sitt, men hittar du en båge som är bättre än den bössa du har för tillfället så kan +5 betyda mindre.

Där emot skulle jag föreslå att du byter till något annat proff. vid lvl40 (eller när du har råd) eftersom du inte kommer att ha anvädning för LW då.
Kanske BS/Mining (för att göra armor) eller Eng./mining om du gillar PvP.

Medlem
Skrivet av Pilsken:

LW/skinning är bra proffs. för hunters som ännu inte blivit lvl40(då hunters lär sig använda Mail Armor)
Som JayBee skrev.

Skrivet av JayBee:

. Finns ingen anledning att byta till engineering enbart för den sakens skull.

+5 gör ju sitt, men hittar du en båge som är bättre än den bössa du har för tillfället så kan +5 betyda mindre.

Där emot skulle jag föreslå att du byter till något annat proff. vid lvl40 (eller när du har råd) eftersom du inte kommer att ha anvädning för LW då.
Kanske BS/Mining (för att göra armor) eller Eng./mining om du gillar PvP.

L2P säger jag bara. Det är i leatherworking som man bygger level 40+ mail items då blacksmithing går över till plate. Byt för helvete inte och om du behöver en bössa så be nån bygga den åt dig. Finns gott om folk på servrarna som kan bygga prylar och bara du har material så brukar det gå snabbt och bra (varning för scam bara).


signatur
Medlem

mmm, jag borde också ha valt LW/skinning, men konsten att göra potions måste ju någon ha, och det bev jag

Medlem

vapenskadan på range är överskattat tycker jag, fixa agi/stamina så fixar det sig

Medlem

Be någon att tillverka vapnen åt dig. Kommer ihåg sist jag spelade, fick ganska ofta epix-spelare att hjälpa mig tillverka saker, bara jag gav dem materialen. Det gäller att vara artig och inte tjata.

Artighet är visserligen ingen garanti mot scammers, men jag skulle vilja tro att man nog upptäcker det rätt kvickt om en person inte har rent mjöl i påsen.

Gen
Medlem

Crafted bössor är bara bra i början, om ens det. Och sedan blir dom allt svårare att tillverka. Håller med tidigare inlägg om att du hittar bra mycket bättre vapen från quest rewards.

I och med 2.0 så har jag för mig att nytt och bättre ammo släpptes hos vendors.

Medlem

22dps ammo från vendor mot 17.5dps ammo som man engineerar för typ 1g/stack


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar