Dokumentär om Gold Farmers

Gen
Medlem
Medlem

Vad ska diskuteras?
Dom som farmar tjänar lite pengar, IGE och andra tjänar stora pengar, så ser det väl ut mest överallt i världen.
Eller ville du diskutera det moraliska i att köpa guld till din karaktär i spelet?

Har egentligen ingen åsikt alls om det här. Folk får göra som dom vill, blir man sen bannad från WoW så får man skylla sig själv. Ingen kan väl ha missat Blizzards stenhårda policy?


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Bannad dom inte hur många accounts som hälst här för inte så länge sen pågrund av bland annat farming?

Medlem

tycker inte spelet utvecklare det är ok med goldfarming så är det oförsvarbart att köpa guld/sälja guld men uppenbart verkar inte alla tycka så.

Går att diskutera i all oändlighet tyvärr så har inte blizzards policy nån laglig verkan

imo det förstör nöjet med spelet samt att jag anser det är fusk och jag är emot all form av fusk i onlinespel .

Om det är sen att köpa guld eller sälja guld eller att uttnytja 3parts program för att få en orättvis fördel mot andra spelare.

Vissa spelutvecklare har infört ingame shops och det motverkar iofs till viss del mot fuskare men hjälper inte 100%


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Om ni läser vilka det är dom bannar så är det INTE de som köper guld utan de som farmar och säljer.

Isf skulle mitt konto vara torsk för längesen.

Inaktiv

Bryr mig inte ett piss. Folk får göra vad fan dom vill, skiter helt i vad någon jävla norrman gör. Det förstör inte spel ekonomin om någon köper eller säljer guld för riktiga pengar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Bryr mig inte ett piss. Folk får göra vad fan dom vill, skiter helt i vad någon jävla norrman gör. Det förstör inte spel ekonomin om någon köper eller säljer guld för riktiga pengar.

Klart att de påverkar/förstör ekonomin i spelet när folk har mer pengar, folk som säljer sina saker på AH tex märker att det går att ta mer betalt för varorna, vilket bidrar till en inflation i spelet. Vilket för oss andra som inte köper guld får ta konsekvenserna för.

Rätta mig om jag har fel!


signatur

Hellre en fisk i vasken än ett skott i nacken

Medlem
Skrivet av Klyvaren:
Skrivet av DarthZ:

Bryr mig inte ett piss. Folk får göra vad fan dom vill, skiter helt i vad någon jävla norrman gör. Det förstör inte spel ekonomin om någon köper eller säljer guld för riktiga pengar.

Klart att de påverkar/förstör ekonomin i spelet när folk har mer pengar, folk som säljer sina saker på AH tex märker att det går att ta mer betalt för varorna, vilket bidrar till en inflation i spelet. Vilket för oss andra som inte köper guld får ta konsekvenserna för.

Rätta mig om jag har fel!

Du har rätt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

jippi en ny goldbuyers/farmers flamewar tråd \o/


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Man kan ju inte klaga på kreativiteten att skaffa nya jobbtillfälle i Kina, men samtidigt är det rätt tragiskt att behöva försröja sig på det sättet. Levnadsstandaren som man såg i reportaget va inte den bästa heller.


signatur

Hellre en fisk i vasken än ett skott i nacken

Medlem

Lustigt nog har jag haft mer problem med gankers, griefing och training än vadj ag har med goldbuyers och farmers, undrar varför?

Medlem

Det där sista som kinesen sa var ju rätt dumt. "If you see a gold farmer please give him some space". Javisst döda du alla monster här och förstör spelet lite mer tack!

Medlem

^-- Han gör det för lön för att överleva, du spelar förhoppningsvis för att det är kul. Låter som du har ett I-landsproblem på dina händer!

p.s Dock ser man att det är många som inte kört MMORPGS förut som försvarar eller inte tror att gold farming pajjar MMORPGS ekonomi, finns ett antal ganska bra exemple på det som Ultimaonline, Everquest, Lineage I&II och sist men inte minst Final fantasy online.

När man köper guld så står man bakom det som förstör ekonomin och spelet för många, så om du själv vill ha respekt från andra spelare så låt då bli att köpa gold som bidrar till att du förstör spelet för andra spelare.

Medlem

jag är en person som inte farmar så mycket, så ja tycker det är bra me farmare, då kan man köpa allt på AH

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Han gör det för lön för att överleva, du spelar förhoppningsvis för att det är kul. Låter som du har ett I-landsproblem på dina händer!

p.s Dock ser man att det är många som inte kört MMORPGS förut som försvarar eller inte tror att gold farming pajjar MMORPGS ekonomi, finns ett antal ganska bra exemple på det som Ultimaonline, Everquest, Lineage I&II och sist men inte minst Final fantasy online.

När man köper guld så står man bakom det som förstör ekonomin och spelet för många, så om du själv vill ha respekt från andra spelare så låt då bli att köpa gold som bidrar till att du förstör spelet för andra spelare.

Finns faktiskt andra jobb som inte går ut på att förstöra för andra. Sen kanske det är inte så lätt att hitta bra jobb i Kina.

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Frågan är vem som köper guldet då det är svindyrt. Köper man guld så borde man skaffa sig ett liv rätt fort.

Inaktiv

Så... Man har inget liv om man köper guld?

Medlem

asdf2: dom som inte köper guld och istället sitter och farmar det själv 24/7, är det inte dom som bör skaffa sig ett liv?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

klart kineserna ska skaffa liv .. dom kan ju skaffa Riktiga jobb imo -.- kan ju inte sitta 12 timmar is sträck och sova på golvet..
och va fick dom? 100dollar/vecka?

Inaktiv

wow, vilken total ignorans för hur världen ser ut
du vinner fan ett pris, grattis


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Frågan är vem som köper guldet då det är svindyrt. Köper man guld så borde man skaffa sig ett liv rätt fort.

eller så är det så att man försöker ha ett liv vid sidan av wow och det är därför man köper guld?


signatur

shortbow.gif

Medlem
Inaktiv

Har köpt guld från svenska farmare de sista två gångerna ändå var det innan jag såg dokumentären, undra vilket fackförbund de är med i?

Tycker synd om kines farmarna, borde kanske köpa över ebay så de får mer pengar att dela på istället för att brokers tar det mesta... Ni som bråkar med guldfarmare, har ni tänkt på att om han inte drar in XXX guld á dag så får han kanske stryk, sparken och kan inte köpa mat åt sina kidz...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Verkar som om dokumentären gick ut på att man ska tycka synd om eller ha förståelse för guldfarmare.
Sitter de och dödar mobs som jag vill ha för mig själv istället får de flytta på sig eller dö (förutsatt att de är horde).

Goldfarming leder till högre priser och att guldet tappar värde. Vilket gör att behöver för att köpa guld ökar. En ond spiral kan man kalla det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
1
Skriv svar