Server som alliance Inte suger i PVP på?

Medlem
Server som alliance Inte suger i PVP på?

Ska väl börja med att säga att jag själv inte är speciellt bra. Men finns det någon server där det iaf finns en liten liten smula teamwork när man lirar WSG eller AB? På min server (burning blade) förlorar man alltid som alliance. Folk tycks vara mest upptagna med att bara klaga på andra hela tiden medans horde snatchar flagga efter flagga...

Skulle vara kul att veta om det finns några alliance PVP-guilds på någon server också. Har hittills inte lyckats hitta någon på Burning blade.

Inaktiv

På dom flesta servrarna suger alliance på om man inte är med i en pre-maid stormscale som jag spelar på är inget undantag
Man kan skylla lite på att horde har bättre racials ämnade för pvp.

Medlem

En racial motiverar inte att stå 14 pers i samma base i AB imo.


signatur
Medlem

Samma här (Kul Tiras), fattar inte hur det kommer sig att Alliance spelar med (någorlunda i alla fall) bra taktik i AV medans man suger i AB & WSG?
Å andra sidan kan man fråga sig detsamma om horde - hur kommer det sig att man är kass på att försvara i AV när man är riktigt bra på det i AB & WSG?
Mycket märkligt är det i alla fall...

Medlem
Skrivet av TixFrix:

En racial motiverar inte att stå 14 pers i samma base i AB imo.

Haha ja det är fan så varje gång och frågar man varför säger dom alltid "We have already lost it, just farm HK". Ok...

Synd att man inte kan flytta sin gubbe till horde.

Medlem

På Ravencrest är alliance bra i bgs.

Medlem

Kan väl kanske bero på att alliance mest spelas av finninga fjollor som vill vara legolas. Men men, är ju arena man skall lira sen i BC ändå och då kommer min night elf brutta att äga. 8)

Medlem

Ni verkar ha glömt att det är xrealms nu på 2.0 patchen:up:

Medlem
Skrivet av V!ruS!:

Ni verkar ha glömt att det är xrealms nu på 2.0 patchen:up:

Det var det innan 2.0 också. Men vad spelar det för roll när merparten av alliance-spelare suger? Det gör ju bara saken värre.

Men fortsätt gärna rekommendera bra servrar. Gärna servrar som har mycket premade groups. På burning blade finns det aldrig nån som vill köra premades.

Medlem

I correct myself - i battlegroup 6 skall det givetvis vara...
KT tillsammans med talnivarr, emeriss, mazrigos... och vilka det nu var mer...

nj
Medlem
Skrivet av TixFrix:

En racial motiverar inte att stå 14 pers i samma base i AB imo.

Tycker det är ännu bättre när 14 pers ruschar en och samma bas, bara för att sedan springa iväg och man själv blir lämnad ensam där att försvara mot 3-4 hordes som anfaller...
Särskilt när de efteråt börjar whine:a att man inte höll basen längre o_O

Medlem

Öhh, allt som har skrivits i denna tråden (bortsett från det där med Legolas) stämmer ganska bra på horde också,
Är nog ganska lika överallt tror jag.
Jag kör horde och i ärlighetens namn så stöter jag på premades varannan BG jag kör ungefär. Därför jag alltid köar upp både AB och WSG så jag kan byta om det är premade på nån av dom.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av TixFrix:

En racial motiverar inte att stå 14 pers i samma base i AB imo.

Tycker det är ännu bättre när 14 pers ruschar en och samma bas, bara för att sedan springa iväg och man själv blir lämnad ensam där att försvara mot 3-4 hordes som anfaller...
Särskilt när de efteråt börjar whine:a att man inte höll basen längre o_O

Lite det jag menade. Framgick kanske inte men när alla rör sig i en stor hög medan en och annan horde bara kutar efter och assaultar bas efter bas och ingen alliance förstår varför de inte lyckas vinna.


signatur
Medlem
Skrivet av illern_man:

På dom flesta servrarna suger alliance på om man inte är med i en pre-maid stormscale som jag spelar på är inget undantag
Man kan skylla lite på att horde har bättre racials ämnade för pvp.

skicket bullshit, horde suger pung på stormscale. packet som lira UD är totalt väderlösa o eftersom 80% av lolhorde består av fula uds så påverka det utgången.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Jee
Medlem
Skrivet av Staffan:

På Ravencrest är alliance bra i bgs.

Dock så är det ganska långa köer. Fast det kanske det är på alla realms.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av asdf2:

Kan väl kanske bero på att alliance mest spelas av finninga fjollor som vill vara legolas. Men men, är ju arena man skall lira sen i BC ändå och då kommer min night elf brutta att äga. 8)

Vänta bara tills Horde får blood elfs då kommer de va massor av Légólàs

Medlem

Till min stora förtvivlan vann jag faktiskt 2 AB i rad imorse innan jag drog till skolan. Kan det bero på att småbarnen fortfarande låg och sov kanske?
Skönt att få ett bevis på att det inte bara är "legolas" som spelar.

Inaktiv

Bloodhoof är bra på PvP, dock är det en PvE server

Inaktiv
Skrivet av asdf2:

Kan väl kanske bero på att alliance mest spelas av finninga fjollor som vill vara legolas. Men men, är ju arena man skall lira sen i BC ändå och då kommer min night elf brutta att äga. 8)

Och vad baserar du det på?

Medlem

Som jag upplever det iaf (spelar på shattered hands) så är det så att alliance suger rätt hårt i AB och WSG men äger totalt i AV. Alliance vinner nästan varje AV runda på shattered hands.

Medlem
Skrivet av illern_man:
Skrivet av asdf2:

Kan väl kanske bero på att alliance mest spelas av finninga fjollor som vill vara legolas. Men men, är ju arena man skall lira sen i BC ändå och då kommer min night elf brutta att äga. 8)

Och vad baserar du det på?

Av hans anledning att döma så är han en själv?
Tycker legolas typerna florerar ganska friskt på Horde sidan också, om inte mer.

Medlem
Skrivet av illern_man:
Skrivet av asdf2:

Kan väl kanske bero på att alliance mest spelas av finninga fjollor som vill vara legolas. Men men, är ju arena man skall lira sen i BC ändå och då kommer min night elf brutta att äga. 8)

Och vad baserar du det på?

Antagligen på generaliseringar och fördomar

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av illern_man:

På dom flesta servrarna suger alliance på om man inte är med i en pre-maid stormscale som jag spelar på är inget undantag
Man kan skylla lite på att horde har bättre racials ämnade för pvp.

skicket bullshit, horde suger pung på stormscale. packet som lira UD är totalt väderlösa o eftersom 80% av lolhorde består av fula uds så påverka det utgången.

Noobgun =(

Medlem
Skrivet av Spectral:

Till min stora förtvivlan vann jag faktiskt 2 AB i rad imorse innan jag drog till skolan. Kan det bero på att småbarnen fortfarande låg och sov kanske?
Skönt att få ett bevis på att det inte bara är "legolas" som spelar.

Är likadant på sivermoon imho.
Morgona och nätter är pvp på alliance sidan bra mycket bättre överlag, i jämförelse med tiden 16.00 till 22.00 då det är fruktansvärt mycket mindre taktikt och folk som springer runt och bara sammlar hks och ord som noob, ffs och caps lock används betydligt mer då än under övriga tider och helger.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Till min stora förtvivlan vann jag faktiskt 2 AB i rad imorse innan jag drog till skolan. Kan det bero på att småbarnen fortfarande låg och sov kanske?
Skönt att få ett bevis på att det inte bara är "legolas" som spelar.

"Innan jag gick till skolan" och "småbarnen låg och sov" tyckte jag var lite ironiskt. Men det är klart att definitionen av småbarn är olika beroende på ens egen ålder.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av CrazyBladeX:

Bloodhoof är bra på PvP, dock är det en PvE server

aaa fan har aldrig förlorat en AV på bloodhoof!
dock har jag problem att vara med och vinna på den där lilla BGn som jag inte minns vad den heter den med Gold Mine, Stable och allt det där... ja ni vet vad jag menar

1
Skriv svar