Instance gear, epic gear, honor points etc.

Inaktiv
Instance gear, epic gear, honor points etc.

Kan någon vara vänlig och förklara vad detta igentligen är och hur man får det?

Medlem

Instance gear: Prylar du plockar upp från dem olika instanserna.
Epic gear: Lila prylar, epic är vanlighetsgraden, tro det eller ej. Epic är det bästa vanliga dödliga kan få tag på. Finns även legendery och artifacts också men dem är grymt svåra att få tag på. och av Artifacts så finns det typ bara en per server.
Honor points: Får du när du dödar spelare från andra sidan och som sedan kan spenderas på gear.

Medlem

Artifacts? Har inte dom röd text, för jag har då aldrig sett en artifact vad jag kan minnas.

Inaktiv

Ja, dom är röda. Oftast har bara GMs artifacts.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Är inte det bara det som ryktas om? Eller finns det någon spelare som faktiskt fått tag i en artifact?


signatur

Videomupp

Inaktiv

inga artifacts finns i spelet för spelare att hitta (än)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Som Prikk sa, det finns inga artifacts i spelet, det finns 1 item, men det är ett gm item, som modifieras efter klassen, enligt diverse rykten, frågan om det är sant eller inte går ju att diskutera, men artifacts som spelare kan få tag på, finns det inte ett enda, inte ens i närheten.

Medlem

artifacts kan komma i ett expansion eller dyligt längre fram. Fast jag tror inte blizzard kommer att lägga till artifacts i spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av BlackZam:

Instance gear: Prylar du plockar upp från dem olika instanserna.
Epic gear: Lila prylar, epic är vanlighetsgraden, tro det eller ej. Epic är det bästa vanliga dödliga kan få tag på. Finns även legendery och artifacts också men dem är grymt svåra att få tag på. och av Artifacts så finns det typ bara en per server.
Honor points: Får du när du dödar spelare från andra sidan och som sedan kan spenderas på gear.

OK, om jag förstår det rätt är lila saker epic men hur/var/när kan man få tag i dom om man inte köper på AH?

Jag har dödat ganska många från andra sidan men hur använder jag mina "honor point" för att köpa gear och var ser jag hur många jag har?

Vad är "rank" och "tier" hur får man det och vad kan det användas till?

Medlem

Instance gear: Du kan få det när du kör Stratholme, Scholomance, Molten Core, Blackwing Lair ect. I MC kan du få Tier 1 och i BWL kan du få Tier 2. För att få dessa saker så måste du vara i en guild som kör dessa 40 man instancer. Oftast för att komma in i en sån guild så måste hyfsad gear samt bra fire ressitance och ha bra Frost, Nature, Shadow, Arcane ressirance.

Epic gear: Epic gear kan du få på olika sätt och dom är mycket bättre än blå och grön gear.

Honor points: Honor får du när du har dödat en horde/alliance spelar. Du kan spendera honor för att köpa pvp gear. Vissa pvp saker kräver även tokens som du kan få i AV, AB och WSG. Förlorar ditt lag får du bara 1 token och vinner ditt lag så får du 3 tokens.

Ex: Field Marshal Leather Mask: 19348 honor och 20 AB märken (kommer inte ihåg exakt)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Ja, dom är röda. Oftast har bara GMs artifacts.

Problemet är då bara att GMs inte ens är i spelet, de visar sig endast när det t.ex. ska ge tillbaka gear till någon som blivit hackad / deletat, och då har de endast en blå/vit robe. De har också visat sig på betan, men då har de som bäst legendarys på sig (Ashbringer, Sulfuras, Thunderfury), då det, som sagt, inte finns några artifacts i spelet ännu

Inaktiv

Är artifacts bind when pickup?Måste väll finnas mer än 1 st per server?Eller om det kommer en till auto efter den hittats en gång?


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Läser folk tidigare inlägg måntro?

Medlem

Bra fråga!

Men nog borde väl Blizzard tänka sig att Artefakterna skall med i spelet? Annars är det ju ganska meningslöst att ha med dem överhuvudtaget.

Medlem

om blizz någonsin kommer implementea artefakter så kan man ju ge sig på att det är snubbarna med minst liv som kommer att ha tillgång till dem...
ingen behöver oroa sig för att hitta någon i barrens iaf ._.


signatur

shortbow.gif

Medlem

haha - så sant!

Medlem

Angående artifacts så har jag svårt att tänka mig att dessa kommer att vara vanliga utrustningsdelar eller vapen. Det kommer med största sannolikhet att vara saker såsom den beryktade "Spellbook of Medivh" som det ryktades om skulle behövas för att öppna portalen till Outlands.


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

hittade ingen bättre tråd än denna att fråga på utan att starta en helt ny tråd. Men kommer det att komma nya mounts till BC?

nj
Medlem
Skrivet av sirdavva:

hittade ingen bättre tråd än denna att fråga på utan att starta en helt ny tråd. Men kommer det att komma nya mounts till BC?

Ja, flygande sådana. Dessa är dock bara användbara i Outlands.

Medlem
Gen
Medlem

Tier 0.5 - Scholomance/Strath (?)
Tier 1 - Molten Core
Tier 2 - Blackwing Lair
Tier 2.5 - Ahn'Qijrai 40 (stavning?)
Tier 3 - Naxxramas
Tier 4 - Någon outlands instance
Tier 5 - Kharazahn (stavning?)

Inaktiv

epic/lila/whatever är bara en benämning på armor-kvalitén, då dess text är lila
kvalitet går i storleksordning grått->vitt->grönt->blått->lila->orange
i alla 40-manna-instanser droppar det i princip bara lila grejer, och i alla 5-manna i princip (med några få undantag) blått
epic/lila kan även craftas å köpas på AH eller hittas random i världen
ofta är blåa delar bättre än lila delar pga att spelet utvecklas så väldigt sedan de första lila delarna kom ut
finns även lila delar som i princip är bättre än orange delar, beroende på omständigheter och klass

edit: detta inlägget gäller för wow INNAN burning crusade dock
i burning crusade kommer det läggas till 10 levlar, och en blå lvl65-grej spöar skiten ur lila lvl60-grejer


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Det kommer ändras i TBC, prikk; så det där är absolut inte eventuellt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Det kommer ändras i TBC, prikk; så det där är absolut inte eventuellt.

eventuellt... ? Du menar inte aktuellt ?

nj
Medlem
Skrivet av prikk:

epic/lila/whatever är bara en benämning på armor-kvalitén, då dess text är lila
kvalitet går i storleksordning grått->vitt->grönt->blått->lila->orange
i alla 40-manna-instanser droppar det i princip bara lila grejer, och i alla 5-manna i princip (med några få undantag) blått
epic/lila kan även craftas å köpas på AH eller hittas random i världen
ofta är blåa delar bättre än lila delar pga att spelet utvecklas så väldigt sedan de första lila delarna kom ut
finns även lila delar som i princip är bättre än orange delar, beroende på omständigheter och klass

edit: detta inlägget gäller för wow INNAN burning crusade dock
i burning crusade kommer det läggas till 10 levlar, och en blå lvl65-grej spöar skiten ur lila lvl60-grejer

Skrivet av DarthZ:

Det kommer ändras i TBC, prikk; så det där är absolut inte eventuellt.

Ändras? Är ju sådär redan nu. En grön drop från en lvl60-instans kan vara bättre än en blå drop från en lvl~50 instans så det är ju faktiskt inte så konstigt eller onaturligt.

En blå grej av lvlX är bättre än en grön grej av samma lvl, precis som en lila av samma lvl är bättre än den blåa saken.
Sedan så håller ju saker av högre kvalité fler lvl:ar än de av lägre med. Där gröna saker enkelt kan bytas ut varannan/var tredje lvl, så kan blåa hålla 1½-2 gånger så lång tid (eller mer, beroende på hur petig man är), episka prylar ännu längre.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Tier 0.5 - Scholomance/Strath (?)
Tier 1 - Molten Core
Tier 2 - Blackwing Lair
Tier 2.5 - Ahn'Qijrai 40 (stavning?)
Tier 3 - Naxxramas
Tier 4 - Någon outlands instance
Tier 5 - Kharazahn (stavning?)

Finns Tier 0.5 i LBRS också

Medlem

Är det inte tier 0 som droppar, och tier 0.5 som man får genom uppgraderingsquesterna?

nj
Medlem
Skrivet av Garnath:

Finns Tier 0.5 i LBRS också

Tier 0 finns i hela BRS, inte bara den nedre halvan, Drakkisath i UBRS är väl fortfarande den boss som droppar chest piece.

Skrivet av MegaBlaff:

Är det inte tier 0 som droppar, och tier 0.5 som man får genom uppgraderingsquesterna?

Stämmer bra det.

Medlem

Ruins of Ahn-Qiraj innehåller set som kan bäras med alla andra set och som i många fall är jävligt bra (vapen, ring och cape).


signatur
1
Skriv svar