Är det bara jag elller...
Dom ville väl ge folk något att göra fram till TBC.
pvp kö på min server är 10 sekunder till 5 minuter
Same here!
Dock kan jag hålla med om att det har gjort att många guilds har börjat farma Honour points. Vilket är lite tråkigt, fast sen iof får ju vi som inte lirar WoW 24/7 och sitter i BGs 24/7 en chans att skaffa lite trevliga epixs
Håller med spiff, skit kasst när det är så lätt att få bra gear nu igenom PvP.
Kan inte riktigt förstå varför alla (många iaf ) blir så förbannade över att det är lättare att få bra pvp gear nu för tiden.
Jag är en av många casual players som inte har tid att sitta 10 timmar om dagen för att raida eller köra pvp. Detta innebär att jag har totalt värdelös gear både i instanser och BG's (jämfört med hardcore spelarna iaf).
Hur kul är spelet för mig då?
Att jag inte har särskilt bra instans gear säger jag inget om, tycker att man ska belönas om man ägnar så mycket tid som krävs för att få bra gear från instanserna.
Jag kan förstå att hardcore spelare tycker att det är fel, men ska inte PVP handla om skicklighet?
Hade ju varit en helt annan sak om dom hade gjort om instanserna så att det skulle räcka med att rida förbi naxx några gånger för att få alla epix, men återigen, PVP ska handla om skicklighet.
Om alla har bästa möjliga PVP gear så är det väl rättvist?
Och i vilket fall som helst så måste man tokspela ganska hårt för att få bästa PVP gearen, något som inte är möjligt för mig och många andra, så det är inte så jäkla mycket lättare att få gearen i vilket fall. Inte om man är casual player iaf.
Insert funny qoute here
Problemet är väl tvåfaldigt med det nya pvp-gearet:
1) Det skalar för dåligt mot det pve-gear man kan skaffa sig genom idoga besök i 40-manna instanser. Det är altså ohyggligt mycket lättare att köra 10-15h pvp och då få saker som är fullt i klass med T2.
Summan av detta tilsammans med att det inte kommer fler 40-manna blir att många (inte all) tycker att det inte är kul med instanserna längre.
2) Pvp-gearet skalar för dåligt med sig själv också! Det är helt ok att det är lätt att få bra gear i pvp tycker jag, men det borde finnas ännu bättre att få för de som verkligen lägger ner energi på det. 22,5k honor är inte så himla mycket.
Eller man kanske skulle göra ett set till där chest ligger på ~50k med ännu finare stats? Nu är det så pass lätt att de som verkligen gillar pvp och som går in för det inte riktigt kommer att få någon edge över de som spelar casual - ja, jo det går fortare, men övertaget har ett kort bäst före datum...
50 öre
Håller med spiff, skit kasst när det är så lätt att få bra gear nu igenom PvP.
Kan inte riktigt förstå varför alla (många iaf ) blir så förbannade över att det är lättare att få bra pvp gear nu för tiden.
Jag är en av många casual players som inte har tid att sitta 10 timmar om dagen för att raida eller köra pvp. Detta innebär att jag har totalt värdelös gear både i instanser och BG's (jämfört med hardcore spelarna iaf).
Hur kul är spelet för mig då?
Att jag inte har särskilt bra instans gear säger jag inget om, tycker att man ska belönas om man ägnar så mycket tid som krävs för att få bra gear från instanserna.
Jag kan förstå att hardcore spelare tycker att det är fel, men ska inte PVP handla om skicklighet?
Hade ju varit en helt annan sak om dom hade gjort om instanserna så att det skulle räcka med att rida förbi naxx några gånger för att få alla epix, men återigen, PVP ska handla om skicklighet.
Om alla har bästa möjliga PVP gear så är det väl rättvist?
Och i vilket fall som helst så måste man tokspela ganska hårt för att få bästa PVP gearen, något som inte är möjligt för mig och många andra, så det är inte så jäkla mycket lättare att få gearen i vilket fall. Inte om man är casual player iaf.
Du kan få 1 epic på 2 dagar nu utan problem; och det är mkt bättre epics än vad du får i MC. Det kostar heller inge pengar. Förstår du nu vad jag menar? Varför ska man göra MC när du kan få 3x så bra gear i PvP som både tar mindre tid och kostar mindre gold?
Bara för att du är casual gamer betyder det väl inte heller det att jag inte är det. Nu behöver INGEN jobba mycket för att få bra gear och det suger, jag tycker verkligen att man ska behöva ge lite för att få.
Och varför bygger det nya systemet på vem som har mest "skills"? Du värkar ju inte ha tänkt igenom det ett piss.
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"
På min server(Ragnaros) är det alltid mindre än en minut, ibland på natten är det kanske 2 min väntetid till AV. Jag kör Horde också.
Enda negativa med Ragnaros är att nästan alla är 60 så att starta ny karaktär där känns meningslöst. Tyvärr..
Som alla andra servers då?
Du kan få 1 epic på 2 dagar nu utan problem; och det är mkt bättre epics än vad du får i MC. Det kostar heller inge pengar. Förstår du nu vad jag menar? Varför ska man göra MC när du kan få 3x så bra gear i PvP som både tar mindre tid och kostar mindre gold?
Bara för att du är casual gamer betyder det väl inte heller det att jag inte är det. Nu behöver INGEN jobba mycket för att få bra gear och det suger, jag tycker verkligen att man ska behöva ge lite för att få.
Och varför bygger det nya systemet på vem som har mest "skills"? Du värkar ju inte ha tänkt igenom det ett piss.
Han lär syfta på att om folk har samma gear så är det den som kan sin klass bäst som vinner fighten (bortsett från klass-obalans).
Detta gäller såklart inte warlocks (Pet attack, CoA, Corruption, Drain Life, GG) och hunters (Trap/Scattershot, Arcane shot, autoshot, silencing shot, multishot, GG), men annars så.
Problemet med WoW är dock att det finns en gräns för hur duktig / snabb man kan bli (aka Global Cooldown). Vissa klasser kräver mer 'skill' än andra, dessa har också större potential till ownage, och har möjlighet att vinna mot fler klasser (tex mages).
Men just mages kan dock få stryk av en Demonologyspeccad warlock som styr med piltangenterna och trycker på sina spells med musen, då han bara behöver trycka på fyra olika för att vinna.
WoW är för noobvänligt, skill är mer eller mindre överskattat, förut kunde man outgeara folk och därmed försäkra sin vinst, men inte längre.
ps, verkar*
Håller med spiff, skit kasst när det är så lätt att få bra gear nu igenom PvP.
Kan inte riktigt förstå varför alla (många iaf ) blir så förbannade över att det är lättare att få bra pvp gear nu för tiden.
Jag är en av många casual players som inte har tid att sitta 10 timmar om dagen för att raida eller köra pvp. Detta innebär att jag har totalt värdelös gear både i instanser och BG's (jämfört med hardcore spelarna iaf).
Hur kul är spelet för mig då?
Att jag inte har särskilt bra instans gear säger jag inget om, tycker att man ska belönas om man ägnar så mycket tid som krävs för att få bra gear från instanserna.
Jag kan förstå att hardcore spelare tycker att det är fel, men ska inte PVP handla om skicklighet?
Hade ju varit en helt annan sak om dom hade gjort om instanserna så att det skulle räcka med att rida förbi naxx några gånger för att få alla epix, men återigen, PVP ska handla om skicklighet.
Om alla har bästa möjliga PVP gear så är det väl rättvist?
Och i vilket fall som helst så måste man tokspela ganska hårt för att få bästa PVP gearen, något som inte är möjligt för mig och många andra, så det är inte så jäkla mycket lättare att få gearen i vilket fall. Inte om man är casual player iaf.
Du kan få 1 epic på 2 dagar nu utan problem; och det är mkt bättre epics än vad du får i MC. Det kostar heller inge pengar. Förstår du nu vad jag menar? Varför ska man göra MC när du kan få 3x så bra gear i PvP som både tar mindre tid och kostar mindre gold?
Bara för att du är casual gamer betyder det väl inte heller det att jag inte är det. Nu behöver INGEN jobba mycket för att få bra gear och det suger, jag tycker verkligen att man ska behöva ge lite för att få.
Och varför bygger det nya systemet på vem som har mest "skills"? Du värkar ju inte ha tänkt igenom det ett piss.
Har aldrig påstått att det nya systemet bygger på skills. Säger att PVP borde bygga på skills och att spelare med ungefär samma utrustning förmodligen kommer ge jämnare fighter.
Borde alltså handla mer om skills om folk är jämnare gearad.
Det var väl ändå lite genomtänkt?
Kan hålla med dig om att man ska ge lite för att få, men det måste ju finnas lite gränser.
Jag har inte tid att ägna 40+ timmar i veckan på ett spel och jag tycker inte att man ska behöva göra det heller.
Det är väl ändå ett spel och inte ett arbete vi pratar om?
Jag gillar det nya pvp systemet, andra hatar det.
Sånt är livet.
Insert funny qoute here
Om man förutsätter att klasserna faktiskt är balanserade när det ankommer på talenter så skulle det inte vara så svårt att göra en bg som handlar om pure skills.
Ta arenan som modell och låt alla chars som går in i den strippas på utrustning och sedan få sina vapen, wands och armor ersatt med en defaultutrustning som är avsedd för den speccen man har.
Man skulle ju kunna tänka sig att man kunde få någon valfrihet som t.ex. dagger eller inte för rogues, tvåhands eller två vapen för Shamaner, båge, armborst eller gun för hunters etc.
Det enda man då har som sitt vapen är hur bra man är på sin specc. Eller skulle det bli ännu mer obalanserat om man tar bort alla trinkets och epics?