Är Warrior helt "broken" för tillfället?

Medlem
Är Warrior helt "broken" för tillfället?

Funderar på att rolla en liten dwarf warrior.
Men efter att läst en del på wow-europes forum så får jag bara en känsla av att allt inte står rätt till med warriors.
Att typ allt och alla kan döda dem utan större problem och att till och med druider kan tanka bättre i bear form än en warrior som inte fixat tier2 än.

Ska nog ta och sova på saken och sen göra en warrior eller paladin, eller kanske till och med en Hunter...
Men jag kan inte släppa tanken på att warriors skulle vara helt "broken" för tillfället...
Hur kan dem bara göra så här mot en klass?

Medlem

Warriors är kass i 1on1 dueller och har alltid varit typ. Men i grupp pvp med en vaken healer/dispeller kan man göra läskigt mycket skada, men som sagt inget du kan göra ensam.

Men visst ibland kan man känna sig ganska totalt broken som warrior men iofs har jag inte spelat på typ 2-3 månader så har inte så aktuell info, men man är VÄLDIGT gear beroende. Har du inte tillgång till raid loot eller lust att grinda till dig pvp prylarna så har du inte en suck mot något.

Vill druider/paladins tanka så kan du alltid stå och köra lite DPS, vilket warriors med rätt specc och prylar är riktigt bra på så länge dem inte behöver oroa sig om aggro för mycket.

Har för mig vapen skill systemet skulle ändras en massa med 2.0/TBC är det fallet spelar rasen inte så stor roll, men ananrs är humans klart bäst med sina +5 mace/sword för dps.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Lira en präst och kom sen tillbaka och säg att warriors är "broken" :|.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Tycker inte att warriors är sönder på något sätt. Förrutom att man förlorar alltid mot en mage om man inte har "the trinket".

Medlem

Warriors är inte alls broken, det är alla andra klasser som har fått lite för starka talents. Paladin stunlockar dig till döds, warlock behöver bara 3 DoT för att dra ner nästan hela ditt HP. Druider behöver inte gå ur bearform alls för att döda dig.
Våra nya talents är typ +35% rage generation och +250ap som du först måste bygga upp.
Som Arms warrior har du ständiga problem med för lite rage, även när du har mace skill.

Fast från min korta lvl 60 warrior erfarenhet så är ingen klass omöjlig med likgiltig gear, och jag kan inte påstå att alla med tier2-3 har uber skills i PvP. Även för en green/blue geared warrior kommer det tillfällen och döda en tier 2 Mage solo.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

Broken? Improved MS kör jag med lol snacka om stryk de flesta får. Har dock full epic villket det nästan krävs om du ska kunna göra nice damage.

Medlem

Paladin>Warrior atm ^^
dock så nerfar dom paladiner när TBC kommer ut :<

Medlem

Men 1v1 är ju inte någon speciellt bra måttstock i WoW. Warriors förvandlas från relativt harmlösa till ettriga monster om de har en bra helare i ryggsäcken. Iofs så händer det alla klasser men ingen så mycket som warrior.

Annars är det helt rätt att man behöver bra gear för att vara med och leka i pvp. Men det är ju ett utmärkt tillfälle att börja och geara upp sig i Burning Crusade.

Inaktiv

Mjo, warriros får smisk mot det mesta 1 vs 1. Men med healer kan dom smeka. Jag och en guild polare körde en AB runda. Han är warrior jag är resto druid.
Med heals blev han oslagbar. Han fick 20 kbs 0 dödar.

Inaktiv

hehe jo med healer så blir man för de mesta salig, utom när deras mana är slut^^

har iofs ingen speciellt bra dear på min warrior men endå så smiskar jag på rätt så regält med honom endå, MS på straxt över 1800 händer rätt så ofta annars så ligger väll den vanliga DPSn på straxt över 400 om jag inte minns fel...men som alla säger warrior+healer=nasty ihop om båda kan spela sin klass bra

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Funderar på att rolla en liten dwarf warrior.
Men efter att läst en del på wow-europes forum så får jag bara en känsla av att allt inte står rätt till med warriors.
Att typ allt och alla kan döda dem utan större problem och att till och med druider kan tanka bättre i bear form än en warrior som inte fixat tier2 än.

Ska nog ta och sova på saken och sen göra en warrior eller paladin, eller kanske till och med en Hunter...
Men jag kan inte släppa tanken på att warriors skulle vara helt "broken" för tillfället...
Hur kan dem bara göra så här mot en klass?

om man ska tro på forumen så tycker alla att just deras klass är mycket sämmre än alla andra och alla kommer byta klass till någon annan


signatur

shortbow.gif

Medlem

Då skulle du ha varit med när wow släpptes, då kan vi prata om att war var broken. Pga. blizz korkade designval angående war så kommer war alltid att stå längst ner på 1vs1 stegen.
Men som sagt så skiner war när det är kaos och speciellt om man har en personlig healer.

Inaktiv

Eh va..? Jag krossar Paladins och ändå har jag green/blue gear. Är Arms-speccad.. lägger en MS så dom bara kan hela sig 50% sen är det bara stå och mata. Spring runt, runt, runt. Sen kan dom leka bubbleboy så mycket dom vill. Enda egentliga problemet jag har är mages.

Paladins: Mortal Strike är din vän.
Warlocks: Berserker Rage eller Recklessness.
Hunters: Gå i Def.S. om dom trappar dig, sen Intercept. Håll dig nära.
Warrior: Se till att få in din charge först.

Osv osv..

Medlem
Skrivet av Blåbärskräm:

Eh va..? Jag krossar Paladins och ändå har jag green/blue gear. Är Arms-speccad.. lägger en MS så dom bara kan hela sig 50% sen är det bara stå och mata. Spring runt, runt, runt. Sen kan dom leka bubbleboy så mycket dom vill. Enda egentliga problemet jag har är mages.

Paladins: Mortal Strike är din vän.
Warlocks: Berserker Rage eller Recklessness.
Hunters: Gå i Def.S. om dom trappar dig, sen Intercept. Håll dig nära.
Warrior: Se till att få in din charge först.

Osv osv..

Skulle vilja möta dig i PvP och se om din MS hjälper. Healar mig sällan mot warriors då det ofta inte behövs.


signatur
Medlem

Alla som gör någon form av magisk skada äter ju allt som oftast warriors till frukost då deras "survivability" endast funkar mot fysisk skada. Faktum är att man ofta tar mer skada än andra mot magi pga berserker stance. Och ja paladins smiskar warriors rätt rejält om man har hyffsat lika gear.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sen hur bra man spelar sin klass spelar ganska mkt roll.

Inaktiv

Kan ju avslöja att jag väldigt sällan kör Berserker Stance i PvP, vare sig det är AV/AB/WSG eller 1on1 av den enkla anledningen att man tar mer skada och man inte har Overpower, vilket spelar stor roll i PvP. Det är oftast den jag vinner på och bara håller ut tills den kommer.

Rend/DeepWounds & Hamstring för att paladins inte ska kunna springa iväg och heala sig i lugn och ro, mata, spring runt, mata, vänta på MS, vänta på Overpower, skiter alltid i att debuffa. Sen när Execute är redo, bang!

Jag kanske vinner 80% av alla paladinsfighter jag stöter på. Iallafall ända sen jag speccade om till MS, innan krossade dom mig.
Sen är jag Orc också, vilket ger mig 15% mer chans att resista stuns.

Medlem

Warriors är inte så nerfade som det verkar, mycket som skrivs på officiella forumq är gnäll från folk som är dåliga på PVP som blir arga över att få stryk.

Annat är folk som spelat mage eller rogue och som insett att warrior-pvp är bra mycket svårare och mindre kontrollerat än vad de är vana vid, något de har svårt att acceptera.

Jag har kört min warrior mycket länge nu, det var den första char jag startade på mitt konto, högst en månad efter att WoW släpptes i Sverige, och även om klassen har ändrats mycket från vad den var, så är den fortfarande bra.

Jag har ingen riktigt häftig gear, MC/ZG-epics och lite warlords armor, ZinRokh etc, och klarar mig riktigt bra i PvP, ensam som med hjälp, mitt ända problem är väl att jag brukar inte ha mer än 30% hp efter en 1on1, men jag vinner mer än jag förlorar.

Sen det här med att "warriors med healers är inte bättre än någon annan class med healer", är fel. Jag har gått emot rogues 1on1 där båda haft en healer bakom sig, och det slutar rätt snabbt med att roguen ligger söndertrasad på marken. Faktumet att jag tål som en bergvägg och har armor som ett fort gör all skillnad. Har testat samma sak mot mages, hunters, warlocks (Vilket är det drygaste ensam pga DOTs som alla vet).

Något som jag märkt sen 2.0 är att paladins verkar enklare, förr fick jag ofta redigt med stryk av paladins, men numer verkar de enklare av nån anledning, och det är inte gear, jag tog en längre paus och har inte gjort några större ändringar på min gear på ett tag.

Som det är numer verkar de flesta paladins gå rakt på mig, sen då de efter 1 bubbla och fullheal inser att de fortfarande sitter på den förlorande sidan så tenderar de att springa mot sina vänner, fort.

Hmmm vart en lång post detta.... aja skit samma.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hur ska en bra icke-tank build se ut nu då?
Tank builds är väl fortfarande typ dumpa nästan allt i protect och sen slänga in lite i dem andra träden för parry och crit.

Medlem
Skrivet av Blåbärskräm:

Rend/DeepWounds & Hamstring för att paladins inte ska kunna springa iväg och heala sig i lugn och ro, mata, spring runt, mata, vänta på MS, vänta på Overpower, skiter alltid i att debuffa. Sen när Execute är redo, bang!

Det där med å vänta å lägga sina attacker är nice, hur lång tid tar det innan owerpowern går ut egentligen.

Inaktiv
Skrivet av highspeed:
Skrivet av Blåbärskräm:

Rend/DeepWounds & Hamstring för att paladins inte ska kunna springa iväg och heala sig i lugn och ro, mata, spring runt, mata, vänta på MS, vänta på Overpower, skiter alltid i att debuffa. Sen när Execute är redo, bang!

Det där med å vänta å lägga sina attacker är nice, hur lång tid tar det innan owerpowern går ut egentligen.

Hur menar du? Innan Overpower aktiveras? Så fort dom dodgar så kan du lägga en instant attack som kostar 5 rage(=gratis) och (som jag har speccat) 50% crit chans, vilket händer praktiskt taget hela tiden.
Jag kör ju 2H också, just nu Ice Barbed Spear, ska fixa High Warlord-yxan tänkte jag, men så en extra instant attack som MS och Overpower är riktigt fint med ett segt vapen.

Inaktiv
Skrivet av BlackZam:

Hur ska en bra icke-tank build se ut nu då?
Tank builds är väl fortfarande typ dumpa nästan allt i protect och sen slänga in lite i dem andra träden för parry och crit.

Jag tror det beror på om du kör 2H eller dual wield. Personligen så tycker jag Fury hör ihop med dual wield och Arms med 2Hsvapen.
Det enda som jag egentligen märkt med senaste patchen är att det är mycket svårare att få rage, vilket kan vara lagom enerverande, ibland känns det som om Endless Rage (=25% mer rage när man tar skada) inte hjälper så mycket.

Medlem
Skrivet av Blåbärskräm:
Skrivet av BlackZam:

Hur ska en bra icke-tank build se ut nu då?
Tank builds är väl fortfarande typ dumpa nästan allt i protect och sen slänga in lite i dem andra träden för parry och crit.

Jag tror det beror på om du kör 2H eller dual wield. Personligen så tycker jag Fury hör ihop med dual wield och Arms med 2Hsvapen.
Det enda som jag egentligen märkt med senaste patchen är att det är mycket svårare att få rage, vilket kan vara lagom enerverande, ibland känns det som om Endless Rage (=25% mer rage när man tar skada) inte hjälper så mycket.

Det är just om ragegeneration som jag har läst mest whine om, så att warriors inte kan använda sina abiltys förens dem är typ döda.

Inaktiv
Skrivet av BlackZam:

Det är just om ragegeneration som jag har läst mest whine om, så att warriors inte kan använda sina abiltys förens dem är typ döda.

Det är därför du alltid vill ha charge först om du möter en annan warrior eller vadsomhelst egentligen. Efter jag chargat, drar jag alltid igång Blood Rage(Generates 10 rage at the cost of health, and then generates an additional 10 rage over 10 sec.) och Blood Fury(Increases base melee attack power by 25% for 15 sec and reduces healing effects on you 50% for 25 sec.), det är ett måste.
Så möter du en anna warrior, spamma Charge.

Medlem
Skrivet av Blåbärskräm:
Skrivet av BlackZam:

Det är just om ragegeneration som jag har läst mest whine om, så att warriors inte kan använda sina abiltys förens dem är typ döda.

Det är därför du alltid vill ha charge först om du möter en annan warrior eller vadsomhelst egentligen. Efter jag chargat, drar jag alltid igång Blood Rage(Generates 10 rage at the cost of health, and then generates an additional 10 rage over 10 sec.) och Blood Fury(Increases base melee attack power by 25% for 15 sec and reduces healing effects on you 50% for 25 sec.), det är ett måste.
Så möter du en anna warrior, spamma Charge.

Där har vi ett annat litet problem jag har, jag kör som alliance...

Inaktiv
Skrivet av BlackZam:
Skrivet av Blåbärskräm:
Skrivet av BlackZam:

Det är just om ragegeneration som jag har läst mest whine om, så att warriors inte kan använda sina abiltys förens dem är typ döda.

Det är därför du alltid vill ha charge först om du möter en annan warrior eller vadsomhelst egentligen. Efter jag chargat, drar jag alltid igång Blood Rage(Generates 10 rage at the cost of health, and then generates an additional 10 rage over 10 sec.) och Blood Fury(Increases base melee attack power by 25% for 15 sec and reduces healing effects on you 50% for 25 sec.), det är ett måste.
Så möter du en anna warrior, spamma Charge.

Där har vi ett annat litet problem jag har, jag kör som alliance...

Haha, det enda jag kan säga då är... synd.
Men du har ju Blood Rage iallafall.

Säg till om du vill mötas nån gång och PvP i nån enslig dunge.

Medlem

@ OP: Ja. De funkar endast med 2-4 healers då man hunnit dra upp alla sina jävla buffs i en zerg. Bra gear är ett måste.

Medlem
Skrivet av Blåbärskräm:

Hur menar du? Innan Overpower aktiveras? Så fort dom dodgar så kan du lägga en instant attack som kostar 5 rage(=gratis) och (som jag har speccat) 50% crit chans, vilket händer praktiskt taget hela tiden.
Jag kör ju 2H också, just nu Ice Barbed Spear, ska fixa High Warlord-yxan tänkte jag, men så en extra instant attack som MS och Overpower är riktigt fint med ett segt vapen.

Alltså när fienden dodgar så aktiveras overpower, antar att man då har rage i oändlig tid, kan man då overpowra typ 30 sek efter man fick den aktiverad?

Medlem
Skrivet av Blåbärskräm:

Kan ju avslöja att jag väldigt sällan kör Berserker Stance i PvP, vare sig det är AV/AB/WSG eller 1on1 av den enkla anledningen att man tar mer skada och man inte har Overpower, vilket spelar stor roll i PvP. Det är oftast den jag vinner på och bara håller ut tills den kommer.

Rend/DeepWounds & Hamstring för att paladins inte ska kunna springa iväg och heala sig i lugn och ro, mata, spring runt, mata, vänta på MS, vänta på Overpower, skiter alltid i att debuffa. Sen när Execute är redo, bang!

Jag kanske vinner 80% av alla paladinsfighter jag stöter på. Iallafall ända sen jag speccade om till MS, innan krossade dom mig.
Sen är jag Orc också, vilket ger mig 15% mer chans att resista stuns.

Jag spelar paladin.. Jag har typ 5% dodge vilket gör att jag inte är rädd för din overpower. Jag är inte heller rädd för din nubstick och sen fattar jag inte vad i helvete rend/deep wound skall göra mot min healing? Inte direkt så att jag tappar cast time av en jävla dot. Jag har 2 stuns mot dig och varje stun ger en chans på 1300+ dmg mot dig antingen före eller efter heal. Dina 15% stun resist kommer inte rädda dig i många lägen tyvärr. Din battle stance rånar sig på pummel vilket gör att du inte kan stoppa mina heals och jag har fritt fram till att heala mig själv. Du kanske dödar paladins i PvP men jag tvivlar på att de kan spela sin klass för jag är tveksam på om du skulle ha mer än kanske 5% win mot en som kan spela.


signatur
Medlem

Warrior är en svår klass att spela med tanke på hur lätt de flesta klasserna har att förgöra oss, om du lär dig att kontra deras spells och attacker så kommer du se att warrior är en mycket rolig klass att spela och ta sig fram med.

Och ja, nissarna på warrior forumet vräker ur sig saker dom inte har en aning om, antagligen för att de alla rollade warrior efter att de såg pat eller hulksmash filmer och trodde de kunde göra likadant, tyvärr förstod de nog inte att de använde cocktails med oändliga buffs och recklessness för att nå den skadan, som för den delen inte är så otrolig heller.

Lycka till och prova själv innan du lyssnar på vad ett fåtal flamers tycker.

- Full aq40/hwl gearad warr.

12
Skriv svar