Inaktiv
Börja nu?

Efter allt tittande på Warhammer Online o.s.v. har jag blivit väldigt sugen på att köra något online, det som ligger närmast till hands är World of Warcraft.
Tänkte köra en 10 dagars trial, men det var ju helt vrickat, Blizzard påstod att man inte skulle behöva ange en subscription men när jag försökte skapa ett account ville den ändå att jag skulle välja om jag ville betala månadsvis, halvårsvis eller årsvis vilket fick mig att bli lite halvt om havlt förbannad.

Dock funderar jag på att köpa riktiga WoW med GameCard (behöver man ange kreditkort för det?), men hur kompetent är det av mig att börja nu? Kan jag lika väl börja med Burning Crusade nu, eller innehåller BC bara en begränsad värld?
Sen, hur fungerar WoW egentligen, finns det en gigantisk värld där alla springer omkring eller har alla en privat värld?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Jee
Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Sen, hur fungerar WoW egentligen, finns det en gigantisk värld där alla springer omkring eller har alla en privat värld?

Har fått för mej att det ca. 95 olika realms/servers. Du väljer en av dem så skapar du en character(max 10 per realm). Du KAN flytta dina characters från en realm till en annan men det kostar extra.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Spelar ingen roll att börja när TBC kommer, jag ska själv börja om och ta det lite lugnt o utforska lite mer

Inaktiv

Okej, men måste man ange kreditkort om man kör med GameCards? Ogillar Blizzards sätt att hantera kreditkorten.

EDIT: Finns vissa som är Player vs Player och vissa som är "normal"?
http://worldofwarcraft.com/realmstatus/
Vad är skillnaden? Och vad menas med att "det kostar extra" att byta realm?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Nej, det behöver man inte. Det är just därför GameCards finns.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Nej, det behöver man inte. Det är just därför GameCards finns.

Jo, men eftersom Blizzard ville lagra information om kreditkortet för trialspel så kan man ju undra


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Mm, sant, Blizzard kan vara lite tokiga ibland.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Litar på blizzard när det gäller kreditkorten, uppgav det till en server transfer (ruttet sätt o käna pengar -.-). Det brukar va folk som "skapar" att blizzard drar mer pengar, typ spamma betala knappen så det på något sätt lyckas dra några ggr.

Inaktiv

Bullshit Satan. Det dras inte fler gånger bara för att man trycker fler gånger.

Ja, Blizzard kan man lita på.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar