Medlem
Classes

Hej, det var ett bra tag sen jag lirade WoW senast, men funderar på att ta upp det igen då jag har fått ett arbete nu och kan finansiera spelandet :P... men jag undrar hur det ser ut nu mellan klasserna, suger någon och är någon övermäktig.... undrar mest hur en Hunter skulle ligga till då det är det jag spelade.

Medlem

Ett Tips: Gå inte på Imba class tåget för det byter riktining hela tiden. Vill du verkligen spela en klass som vinner bara för att den gör onormalt hög dmg pga. Blizzards misstag etc?
Eller vill du spela en klass som du tycker är roligt?
Hunter just nu är rätt okej, bryr du dig om Killing Blows (alltså den som gör den sista skadan på fienden innan den dör) toplistan så är nog hunters den bästa klassen för sånt trams.
Annars väljer du nåt du verkligen har roligt med.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Paladin. Läskigt imba just nu. Nu kan man snacka om odödlig "killing machine".

Har skitkass gear men crittar ändå 700 vit, 900 soc och 900-1000 crusader strike och sen 1300+ JoC vid stun.

http://wow.allakhazam.com/profile.html?1584725 för den som är intresserad.


signatur
Medlem

warlocks är just nu odödliga och shadow preists


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av cybo:

Ett Tips: Gå inte på Imba class tåget för det byter riktining hela tiden. Vill du verkligen spela en klass som vinner bara för att den gör onormalt hög dmg pga. Blizzards misstag etc?
Eller vill du spela en klass som du tycker är roligt?
Hunter just nu är rätt okej, bryr du dig om Killing Blows (alltså den som gör den sista skadan på fienden innan den dör) toplistan så är nog hunters den bästa klassen för sånt trams.
Annars väljer du nåt du verkligen har roligt med.

nej nej, jag kommer inte byta klass... var bara nyfiken på hur det ligger till nu jag har varit borta i nästan ett och ett halft år nu så vad är de största grejerna jag missat?

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

warlocks är just nu odödliga och shadow priests

Skillnaden mellan shadow priests nu och före patchen är förstås...? 5% extra skada och 1 ny dot mot 10 poäng från något annat träd eller?

Sen verkar warlocks rätt gimp just nu, de flesta speccar felguard vilket ger dem ett väldigt starkt pet, om man har bra gear, men som gimpar allt annat, och en banish eller fear effect på deras pet och de är rätt chanslösa mot det mesta, då max 10 poäng kan placeras i andra träd. Annars är de ju mest som alltid, med lite bättre talentträd, då de förut nästan bestod av kassa talents, och det blev tvång att skaffa dåliga talents för att komma vidare i träden, men nu är det ju bättre.

Spelade lite på min brors paladin i PvP, har aldrig lirat paladin förr men dödade de flesta jag slogs mot utan besvär, fastän jag knappt visste vad jag gjorde, paladins verkar väldigt starka just nu.

Annars är väl hunters jävligt bra mot det mesta, speciellt nu när de tar sig genom armor med arcane shot crits på 1.5-2k skada, eller nu när bestial specc har blivit overpowered mot allting med sina nya speccs där pets får 0.5 attackspeed med söta claw attacks mellan varje slag.

Men blizzards problem är att de inte kan balansera utan att de bara gör de klasser som spelarna av den klassen whinat mest lite starkare, vilket gör att PvE är mycket enklare nu än det varit förut, och att man bara dödar varandra fortare och fortare.

1
Skriv svar