Gen
Medlem
Lock lvl build

Började på en lock härom månaden som nu är 39.

Jag fick ett tips om att specca Affliction upp till Dark Pact och sen lägga lite i Demon och resten i Destruction.

Igår blev jag dissad och tillsagt att köra full Demon.

Nån expert här som har andra förslag?

Mitt mål är alltså att levla och inget annat. Max manaeffektivitet och bäst skada typ.

Medlem

Jag tycker att du ska satsa på affliction för att då kan du dotta flera targets + så får du dark pact så det blir typ ingen vafan hette det nu igen ... Downtime var det ! Själv kör jag affliction build men min 60 lock kan säga att dom dör ganska snabbt kan ta lätt 2 åt gången . Bara full dotta en sen instant howl of terror sen dotta andra sen är dom typ redan döda efter åt Kanske kom lite off topic

Medlem

Kör affliction till lvl 50, då byter du till full demon med Felguard pet.


signatur
Gen
Medlem

Okej, tack för tipsen.

Felguarden verkar helt sinnes

Medlem

Började med en warlock för nån vecka sedan och är nu 32, har kört på Affliction hela vägen med voidwalker som pet, har funkat bättre än jag trodde som tank, inte ofta jag drar aggro, och har knappt nån dowtime om jag inte dödar 2-3monster samtidigt konstant.
Vid 51 ska jag respecca Demonology och levla med Felguard eller vad den nu kallas

Inaktiv

Jag levlade med affliction och dark pact men med Succen som pet, funkade bra satan

Medlem
Skrivet av Gen:

Okej, tack för tipsen.

Felguarden verkar helt sinnes

Den är helt sjukt bra. Speccade nyligen om till full demonology förutom 5 poäng i afflcition för insta corupption. Grym specc är helnöjd. 8)

Medlem

Felguarden kommer suga pung när du speccar om på 50 då pets scalear med din egen gear. De som har felguard som är bra har fet gear och därför är den stark.


signatur
Inaktiv
Skrivet av edgeC:

Jag levlade med affliction och dark pact men med Succen som pet, funkade bra satan

min erfarenhet av succen är att hon är totalt världelös när man ska lvla, dör på ett par slag bara....men de är ju min lilla erfarenhet hehe

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Felguarden kommer suga pung när du speccar om på 50 då pets scalear med din egen gear. De som har felguard som är bra har fet gear och därför är den stark.

Säger killen som inte spelar Warlock.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av TixFrix:

Felguarden kommer suga pung när du speccar om på 50 då pets scalear med din egen gear. De som har felguard som är bra har fet gear och därför är den stark.

Säger killen som inte spelar Warlock.

Nej men min bror gör.

Spelar paladin så jag är inte rädd för warlocks heller.


signatur
Medlem

En polare som speccade felguard på lvl 51 eller villken lvl man nu måste vara, iaf, hans pet lyckades ta död på en såndär elite devilsaur i un'goro... något säger mig att den inte suger pung <.<

Medlem

2 val. Full affliction med dark pact och typ 5-10pt i demo för lvling till 60 eller gå felguard vid 51. Det du kommer märkat att det är galet lätt att grinda med felguarden uppe då den gör dps + håller aggro.

Men med en affliction-build så blir det ren dot-grinding och det med impen för snabb man-regen.

Det är mest hur man gillar att spela. Och man behöver inte ha galen gear för att kunna nyttja felguarden.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem

Dingar 40 närsomhelst och får nu Dark Pact. Alla säger att man som sagt ska köra med impen men då måste man ju feara och det är inte överallt man kan göra det. Antar att man fortsätter med VW då. Dot-grinding börjar bli tråkigt och det är svårt att hitta en bra Wand.

Medlem

Gen du behöver inte feara alla ... Du tål ju lite stryk

Medlem

Kolla på www.thottbot.com där kan du se bra wands för din level.

Medlem

P.S Gen här har du en inte så dålig wand Bra Wand

Medlem

Den wanden går inte att få tag på såvida servern inte är i invasion stadiet (vilken den till 100% inte är).

Sen tror jag inte en sekund att en level 50 felguard dödar en 54-55 elite som en spelare har problem med. Jag möter felguards dagligen i PvP och jag har aldrig haft några som helst problem med den. Den kanske är bra i PvE med dålig gear men när du kutar in i en BG med dina greens så kommer han bli våldtagen på nolltid.


signatur
Inaktiv

Måste hålla med TixFrix.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Det där med wanden my bad Visste inte men fin wand ändå

Inaktiv
Skrivet av Lowaim:

En polare som speccade felguard på lvl 51 eller villken lvl man nu måste vara, iaf, hans pet lyckades ta död på en såndär elite devilsaur i un'goro... något säger mig att den inte suger pung <.<

Det går att döda mycket om man missbrukar health funnel, har jag hört.

Medlem

Jag kör efter en guide på det officiella forumet :

Level 10-14 : 5/5 Improved Corruption
Level 15-16 : 2/2 Improved Drain Soul
Level 17-19 : 3/5 Suppression
Level 20-24 : 5/5 Fel Concentration
Level 25-26 : 2/2 Grim Reach
Level 27-28 : 2/2 Improved Life Tap
Level 29 : 1/1 Amplify Curse
Level 30 : 1/1 Siphon Life
Level 31 : 1/1 Curse of Exhaustion
Level 32-33 : 2/2 Soul Siphon
Level 34 : 1/5 Shadow Embrace
Level 35-39 : 5/5 Shadow Mastery
Level 40 : 1/1 Dark Pact
Level 41-45 : 5/5 Contagion
Level 46-47 : 2/2 Improved Howl of Terror
Level 48-49 : 2/2 Improved Curse of Agony OR Nightfall.
Level 50 : 1/1 Unstable Affliction
Level 51-53 : 3/3 Empowered Corruption
Level 54-55 : 5/5 Suppression
Level 56-60 : 5/5 Demonic Embrace

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=94780286&sid...

Btw, nu när jag ändå skriver, kan nån förklara vad dom olika petsen är bra till ?
Mina gissningar än så länge (är bara l26)

Imp : PvE instancer
Voidvalker : Pve : questing
Den där damen : pvp

Rätt eller helt galet ? och vad är felhunten bra till ?

Medlem

Felhuntern är fin till att äta magiker i pvp, eller pve-mobs om de är magiker.

Inaktiv

Imp: Dark pact, imp har äckligt hög manaregen och kommer aldrig få slut om du låter den stå i phase shift och inte låter den attackera.

Voidwalker: Tanka instancer om du soloar eller spelar med en person till, tanka elitquest också.

Succubus: Har högst DPS utav pets, därför bra till att ge skada om du inte behöver ett annat pet framme. Låg hp och armor, så den kan inte tanka åt dig.

Felhunter: PvP, grinding, whatever. Halvkass DPS, äter buffar för att hela sig själv, eller äter dina debuffs om du råkar åka på något, har din enda silence effect. (Utom unstable affliction, inget att lita på.) Ger dig också 60 i alla resistances om du är master demonologist speccad, något som är guld värt i PvP.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/warlock/tale...

Skulle hellre specca något såhär annars, då du inte kommer behöva imp. life tap om du kan använda dark pact. Kanske lite tweaks någonstans, jag vet inte. Kanske du kan hitta något bättre ställe att lägga poängen för amplify curse, då den inte är särskilt användbar, någonsin.

1
Skriv svar