Ok då, whats the fuss..

Medlem
Ok då, whats the fuss..

Alla (i stort sett) som inte spelar WoW pratar skit om det..Jag har aldrig ens försökt men nu tankar jag hem en 10 dagars trial och provar... Skall bli intressant, jag har faktiskt inga som helst förväntningar/farhågor.

Om nån av er WoW fans orkar posta några noob tips här för att förgylla min prövoperiod så vore det uppskattat. Annars får jag väl göra mina egna misstag

First impressions kommer senare, har fortfarande en timmas nerladdning kvar..

Medlem

Vid lvl 5, spring in till närmsta storstad och lär dig mining, då blir det lite lättare att få in pengar i början.


signatur

Meep!

nj
Medlem
Skrivet av Phobo:

Vid lvl 5, spring in till närmsta storstad och lär dig mining, då blir det lite lättare att få in pengar i början.

Fast med en 10 dagars trial så kan man väl inte sälja saker på AH eller tradea med andra har jag för mig?

Gen
Medlem

Nj - Stämmer.

Gör quests, lär dig nya skills och känn dig för

Vad säger folk om WoW då? Kan va kul å höra vad folk som inte spelar har för åsikter.

Medlem

Det jag får höra är väll "nördspel" "skitspel" "tidskrävande" "förstör liv" osv, de har själva aldrig ens testat spelet

Gen
Medlem

En gubbe på jobbet ville köpa mitt acc sa han. Då nämnde jag priset ~3000kr (vilket jag tycker det är värt). Så skattade han såklart åt mig och frågade.

- Vad kostar spelet då?
- 150kr typ, sa jag.
- Då får du 150kr.
- Öh, va? Tänk på att det ingår en epic gearad lvl 60 med tiger mount (förklarade vad det var) samt en 60 rogue och diverse alts plus en hel del pengar.
- Jojo, men det spelar ju ingen roll.
- Eh, jo...jag har lixom lagt 1½ år på detta. Ska jag inte ha nån lön för mödan?

Och så spann det vidare. Som sagt...man måste spela spelet för att förstå det.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad säger folk om WoW då? Kan va kul å höra vad folk som inte spelar har för åsikter.

Det jag får höra är att det är ett tisdskrävande skitspel som bara bögar spelar

Medlem

alla måste inte gilla det för att man själv ska tycka det är kul

Gen
Medlem
Skrivet av Satan:

alla måste inte gilla det för att man själv ska tycka det är kul

Det var så sant som det var sagt

Medlem

Det som sägs om WoW är väl att communityn är otrevlig och ohjälpsam, iaf i EVE som jag spelar annars. Samt att det är rätt kul tills man kommer till lvl 60 och sen är det meningslöst..
Och så att det bara är en massa grinding.
Skall börja nu, så får vi se vad jag tycker.

Inaktiv

Jag har precis lagt ner WoW, sålt mitt acc med 3x60 epicgeared på och jag har spelat sen release och i efterhand kan man säga att det var kul från och till men mestadels var det ett waste of time...

Men det beror ju på helt hur man lägger ribban, vill man ha bra gear etc så då kräver det sin uppoffring via sena kvällar x antal ggr i veckan i form av raids. eller så är man en casual och spelar spelet som ett litet tidsfördriv bara...

nj
Medlem
Skrivet av Olivaw:

Det som sägs om WoW är väl att communityn är otrevlig och ohjälpsam, iaf i EVE som jag spelar annars. Samt att det är rätt kul tills man kommer till lvl 60 och sen är det meningslöst..
Och så att det bara är en massa grinding.
Skall börja nu, så får vi se vad jag tycker.

Det finns gott om idioter som spelar, helt klart, men även väldigt många riktigt trevliga spelare. Sedan så verkar vissa servrar vara mer och mindre överbefolkade av nötter.
Sedan hänger det, imo, en hel del på hur man själv beter sig när man vill ha hjälp.
Brukade rätt snabbt använda /ignore på folk som gick upp bredvid mig, öppnade en trade och whisper:ade saker i stil med "give gold!!11!!" (och då var de <lvl10 99 gånger av 100) bara för att jag råkar vara lvl60 och hade hyfsad utrustning (det var alltså motiveringen till varför jag hade guld att ge bort)...
Har däremot vid flertalet tillfällen skänkt bort lite pengar eller suttit och pratat med folk som precis börjat spela spelet via whisper och gett dem lite tips till folk som betett sig mer vettigt när de sökt kontakt.

Inaktiv

spela ensam kan va surt på 60
skulle jag aldrig göra
wow blir guld när man spelar med kompisar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

vid lvl 60 det är då själva spelet börjar tycker jag ^^

Medlem

Fortsätt med EVE. Finns absolut ingenting att hämta i ett spel som WoW för en gammal inbiten EVE-spelare.

Medlem

man måste gilla att PvPa eller raida. annars finns det nästintill inget att hämta när man är 60.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Sant faktiskt. Raid, PvP och rep-grind är det enda som finns att hämta. Men jag är mer än gärna villig att hämta...

Gen
Medlem

Ni som slutat hade troligtvis inte gjort det om blizzard släppt mer content eller släppt expansionen för ett år sedan som egentligen var lr original rel datumet.

Nu plötsligt kommer ett flertal fem manna, en hel kontinent och tonvis med nya features.

DM, BWL, AQ och Naxx är egentligen inte mycket å hänga i granen i jämförelse vad som snart släpps.

Inaktiv

Jag och 2 kompisar bestämde oss för att testa trial för ungefär 3 månader sen eftersom väldigt många i vår klass lirar wow. Vi var ju tvungna att ta reda på vad det egentligen var för skit som dom kunde sitta och prat om hela tiden.

Nu har alla 3 köpt det och vi är runt lvl 46 nu (jag vet vi är jävligt långsamma ) och vi har jävligt kul. Men det är helt klart en fördel att lira med någon. Jag är övertygad om att jag inte alls skulle lira särksilt mycket om det inte var för att jag lirade med kompisar samtidigt som vi sitter på skype och pratar. Känns ju dessutom väldigt skönt att inte vara ensam nybörjare.

Om nån lirar Tarren Mill så säg hej till Bigmek.

Inaktiv
Skrivet av Nissekatt:

Jag och 2 kompisar bestämde oss för att testa trial för ungefär 3 månader sen eftersom väldigt många i vår klass lirar wow. Vi var ju tvungna att ta reda på vad det egentligen var för skit som dom kunde sitta och prata om hela tiden.

Nu har alla 3 köpt det och vi är runt lvl 46 nu (jag vet vi är jävligt långsamma) och jag ångrar det inte. Men det är helt klart en fördel att lira med någon. Jag är övertygad om att jag inte alls skulle lira särksilt mycket om det inte var för att jag lirade med kompisar samtidigt som vi sitter på skype och pratar. Känns ju dessutom väldigt skönt att inte vara ensam nybörjare.

Om nån lirar Tarren Mill så säg hej till Bigmek.

Edit * Fan.. Så går det när man inte postar här särskilt mycket och försöker ge sig på en redigering. Vart ett citat istället.

Sry för det

Medlem

Ok, är på LVL 6 och har kommit till Bloodhoof Village (Tauren). Nu börjar det dyka upp mer skills så man kan ana vartåt det lutar.
Tyvärr så är min trialversion fast på USA/Oceanien servrar så det är lite folktomt mitt på dan svensk tid.

Tycker det är hyfsat kul, än så länge ett avslappnande banka/grinda spel. Har försökt få lite kontakt med andra players men de tycker nog jag e ful
Kommer att spela lite då och då men jag är inte säker på att jag kommer att fortsätta..Men jag skall snacka med lite folk jag känner som spelar och börja på en av deras servrar så kanske det lyfter.

Medlem

det gör väldigt mycket att köra med andra som man känner, spela 1-60 utan någon kan vara enormt trist, däremot med polare på vent eller liknande är jävligt roligt. Gillar man inte att pvp'a eller raida så kommer man sluta med spelet så är det bara

Medlem

Det låter som om du vill ha ett mer avslappnat spel än EVE eller hur man ska uttrycka sig, och då tycker jag att du valt rätt spel isf. Huvudbiten ligger ju som vanligt på att träffa andra spelare och det finns ju rätt gott om Wow-spelare så det är inget problem.. dock så kan man få använda /ignore både en och två gånger.

Själv så stannar jag för att jag gillar Warcraft, det äger helt enkelt. det är inte det allra bästa spelet som gjorts, men det är sjukt kul för mig att dyka in i världen som jag spelat strategispel i som ung. Så det var nog rätt naturligt att jag hamnade på en Roleplayserver!

Jag ångrar iaf inte att jag började spela spelet, även om jag var ganska less ett tag då jag raidade som hårdast och det började kännas som ett jobb. Så jag är förbannat glad att de går tillbaks till rötterna lite med 5/10mannadungeons osv. Så det kan nog vara ett bra tillfälle att börja också, ännu mer att se!

Men nu ska jag ta och sluta svamla!

Inaktiv

Toern sammanfatta det bra tycker jag. Grymt kul att se världen man kuta omkring i med Thrall för ett par år sedan

Medlem
Skrivet av edgeC:

Jag har precis lagt ner WoW, sålt mitt acc med 3x60 epicgeared på och jag har spelat sen release och i efterhand kan man säga att det var kul från och till men mestadels var det ett waste of time...

Men det beror ju på helt hur man lägger ribban, vill man ha bra gear etc så då kräver det sin uppoffring via sena kvällar x antal ggr i veckan i form av raids. eller så är man en casual och spelar spelet som ett litet tidsfördriv bara...

Många som lägger ner säger precis som du "Det var skitroligt men slöseri med tid, inser jag nu i efterhand"

Så går det inte att säga om du tänker efter, slöseri med tid vore det om du inte tyckte det var roligt. Annars så är ju ALLT som man inte tjänar någonting på slöseri med tid, eftersom att "Du kunde ha gjort något du tjänade på istället".

Sålänge du har haft roligt medans du spelade så kan det inte kallas för slöseri med tid, du har trots att njutit av det och lagt ner den tid du har mycket pga att det har varit ett roligt tidsfördriv.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar