köpa/sälja använda konton

Inaktiv
köpa/sälja använda konton

Skulle vilja se hur många som har sålt/köpt ett använt konto, kul att se hur utbrett det är.

Man kan välja 1-2 alternativ.

Medlem

Varför fanns inte alternativet: "Jag tycker att alla som sålt/köpt ett konto borde (när de dör) brinna i helvetet för all evighet. Och att de trampar på en nål imorn när de vaknar." med på listan för?

Medlem

Nu är det ju inte tillåtet att köpa/sälja konton, men endå så känns det lite som att blizzard skjuter sig själva i foten, hade dom själva tagit tag i allt, hade dom för det första tjänat pengar på det, folk hade gjort det under kontrollerade situationer och, igen, dom hade tjänat pengar på det.
Och rent ekonomiskt, är det väl bättre att ha ett konto betalt än att inte ha det betalt eller? Små pengar iofs när det rör sig om deras inkomst, men många bäcker små?

Bara tänk på den ENORMA summa pengar dom hade vunnit på att sälja guld själv, till det hade vi sluppit alla bottar..

Medlem
Skrivet av Zhane:

Varför fanns inte alternativet: "Jag tycker att alla som sålt/köpt ett konto borde (när de dör) brinna i helvetet för all evighet. Och att de trampar på en nål imorn när de vaknar." med på listan för?

du får väl välja "jag har inga tankar på att sälja/köpa"

._.

varför ska de som säljer sina konton brinna förresten?


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

Varför fanns inte alternativet: "Jag tycker att alla som sålt/köpt ett konto borde (när de dör) brinna i helvetet för all evighet. Och att de trampar på en nål imorn när de vaknar." med på listan för?

Sant, vore kul å få se hur stor andel idioter som tycker så!

Medlem

Har bytt konto med en annan ser inget fel i det, blizzard bryr sig inte heller.

Medlem

Precis, vad är det för fel att byta konton?

Medlem

Nä, problemet är att dom har sagt i sina regler att det är inte tillåtet, men samtidigt så verkar dom inte bry sig heller.

nj
Medlem

Problemet är väl att det kräver rätt mycket resurser att hålla reda på kontoförsäljning/byten. Har ju dock varit konton som sålts via eBay (bla) som stängts av Blizzard vill jag minnas.

Medlem

Att byta konto ser jag inget fel med, men när nån köper en char och sen inte kan spela den så blir jag bara ledsen när jag hamnar i grupp med honom/henne.


signatur
Medlem

nj: tror faktiskt inte det hade krävts så mycket resurser för att åstakomma det, det hade gått och göra det automatiskt, liknande PCT som vi har nu, med vissa förändringar dock, som betalningen tillexempel. Men omöjligt, och svårt, nej det hade det inte varit.

Jag har förövrigt aldrig hört att Blizzard har stängt sådana konton, dom har dock stängt konton som köpts på ebay och dylike, som har använts som bots, det har jag hört.

Gen
Medlem
Skrivet av nj:

Problemet är väl att det kräver rätt mycket resurser att hålla reda på kontoförsäljning/byten. Har ju dock varit konton som sålts via eBay (bla) som stängts av Blizzard vill jag minnas.

Å andra sidan är inte resurser något som Blizzard direkt saknar imo

Inaktiv

Jag skulle inte köpa ett account men jag skulle mycket väl kunna sälja ett :).

1
Skriv svar