Medlem
Levla druid

Nu har jag åkt dit igen, ska börja om med en druid. Undrar nu hur jag skall spela och sätta talentsen för att lvl så snabbt som möjligt. Tacksam för svar

Inaktiv

feral feral feral. går som inte att göra fel

Medlem

hehe Precis som Takt säger, sätt alla poäng i feral bara, spelar ingen roll vilken ordning, det märker man inget av ändå. Bara tryck dit dom. När du går över level 40-strecket så blir allt som en dans. Du kan solo:a elites flera levlar över dig.

Låter som en plan, en fråga dock:

Lade mina första 5 poäng i Resto, 100% chans att få 40 energy / 10 rage vid chapechange, och har tänkt att lägga nästa 3 poäng på -30% mana cost för att byta till min djuriska sida, men hur pass viktigt är det att ta dom poängen?

Om dom nu är viktiga, ungefär när är det viktigt att lägga dem? Skulle vara lite tråkigt att springa runt med ett gäng talents som inte är till maximal nytta före level xx, och på så viss få en marginellt sämre exp build


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Resto-trädet är ju det sista du ska lägga poäng i enligt min mening. Så de är ju rätt bortslösade. Som jag sa, lägg alla poäng du har i feral-trädet tills det är helt fullt. Sen kan du lägga i resto om du vill det.

Medlem

Från det att du dingar 20 så kommer du att spendera 99% av din tid i catform vilket gör att shapeshift cost är nåt du inte kommer bry dig om och den energy som furor ger laddar du upp på några sekunder. Furor är till för dig som "shape:ar" i combat och måste ha rage/energy direkt.


signatur
Medlem

Vid 40 fixar du din hjälm som ger dig en "light-version" av furor talentsen.

Men ös på i feral bara. Se till att skaffa +STR-gear.
Såhär lvlade jag min druid iaf(i ordningen jag la poäng):
5/5 Ferocity
3/3 Feral instinct
2/2 Brutal Impact
1/1 Feral Charge
3/3 Sharpend Claws
1/2 Feline Swiftness
3/3 Predatory Strikes
2/2 Blood Frenzy
1/1 Faerie Feral
2/2 Savage Fury

Nu kan man välja mellan 2/2 Shredding attacks eller 2/2 Primal fury. Primal fury är nice om man vill slögrinda i bearform med swipe. Bara å swipea loss konstant typ på 3st mobs 3 lvls lägre.
Vill man bara lvla fort och solo så kör man Predatory strikes

5/5 Hearth of the wild
1/1 Leader of the Pack
3/3 Improved Leader of the Pack

1/2 Naturning instinct(för å kunna poppa en skön heal om man pullar aggro eller i pvp)

5/5 Predatory strikes
1/1 Mangle

Nu kan man välja att gå Resto om man vill för furorr och natural shapeshifter eller helaing-talents.
Eller så fyller man bara ut resten i feral.
http://www.wowhead.com/?talent=zZxGMsfbdi0stV0h
vid 60, sen ere bara å respeccca, eller om man kör tbc så kan man gå vidare med feral och specca vidare i typ Omen of Clarity.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Tack för tipsen grabbar, full feral och mycket +str, med predatory strikes för snabb leveling ( tbc är ju på intåg, ingen idé att slöspela om man kanske vill hinna med att klä på sig ett t0 set innan alla springer ut i Outlands )

Måste säga att det är över förväntans roligt att spela en Druid, kan bero på den senaste patchens druid-love ( vilket verkligen var på tiden )


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Så då är inte Nature's grasp heller nånting att satsa på om man ska köra feral?

Medlem

Mer en pvp grej, inget du behöver för grinding direkt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Imho är furor riktigt bra. Det kräver ju rätt sjysst gear om du ska ösa på i kissemiss utan att behöva heala dig själv då och då.
Eftersom OoC ligger i resto nuförtiden, och 5/5 Naturalist ger dig 10% dmg skulle jag inte kunna tänka mig gå feral igen utan 11 p i resto.

OoC :heart:

1
Skriv svar