Honorreduction i morgon...

Inaktiv
Honorreduction i morgon...
Medlem

hehehe Amerikanarna verkar bara kunna gnälla Tur att vi inte har en massa sånns personer här. 30% mer är väl inte så mycket, jag tyckte också det gick lite väl fort att få de värsta vapnen. Tumme upp !

Medlem

30% mindre honor betyder att du måste pvp:a 40% mer.

Blizzard suger.


signatur
Inaktiv

äntligen, man tycker att dom kunde räknat ut det före dom skickade igång förra patchen. dock skulle dom dubblat priserna istället lr nåt, minst! fortfarande för enkelt såg en warrior med valor chest som näst högsta item och givetvis ett grand marshal 2h svärd, gör verkligen ont i själen att se

Medlem

Borde göra nått åt tokens med, som exempelvis återinföra en NPC som man lämnar in dem till för honor/exp/reputation. Som det är nu så går det alldeles för fort att få ihop en jävla massa tokens och inget att spendera dem på.


signatur

gorm streamar ibland!

Inaktiv

Har typ 20k honor på min karaktär nu och över 50 WSG marks 100 AB marks och några WSG marks, jag har ännu inte köpt ett enda item, och har fortfarande hur mycket marks som helst, kommer troligen ha 100 AB marks och 100 WSG marks innan jag kan köpa item nummer 2. Så att sänka honorn var det dummaste jag hört, de borde istället se till att fixa med marks.

Medlem

Den som inte såg detta komma måste ha ätit för många lyckopiller. Minst 6 månaders tokslit förut gav samma slutresultat som 1-2 veckors tokslit nu. Summa Summarum en rättvis förändring. Dock kommer det fortfarande vara enklare och gå snabbare att få bra pvp saker än det var innan.

Medlem
Skrivet av seppuko:

Minst 6 månaders tokslit förut gav samma slutresultat som 1-2 veckors tokslit nu.

Inte riktigt. 6 månaders tokslit tidigare gav dig tillgång till alla saker på en gång. 1-2 veckors tokslit ger dig 1 eller 2 grejer nu. Men visst är det mycket lättare nu, det håller jag med om.

Medlem

tokslit? Är nog en definationsfråga men i mitt tycke så verkar tokslit 2 dagar ge = item (HW)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Om det tar två dagar eller två veckor beror ju på vad man har för team. Om man alltid kör pickup groups och förlorar jämt går det ju bra mycket långsammare än om man har ett bra team som alltid vinner. Vem blir egentligen lyckligare av det här? Dom som vann innan kommer fortfarande att vinna med 30% mindre honorgain, dom som förlorade innan kommer fortfarande att förlora. Känns inte som att detta kommer att spela någon större roll i det långa loppet.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Jag tycker inte att det är honorn som är det stora problemet. Det är marksen. Efter att du fixat honor till en epic bit tex genom att lira AB så komemr du att ha 100 marks och av dessa kommer du spendera ca 100 st på gear och ytterliggare 20 på vapen osv. Dock kommer totalt antal samlade vara någonstans uppe på 4-500 om inte mer varav alla utom kanske 150 har gått till waste.


signatur
Medlem

Och som vanligt så är det dom "vanliga" spelarna som blir lidande, bara för att några hardcore idioter som inte har nått liv kör PVP 24/7


signatur
Medlem

Försök få saker på 2 dagar som alliance... det enda skit vi kan vinna är ju AV, dvs genom rush = 350 honor.

Av mina 26 AB marks så har jag förlorat 23 matcher...
WSG ska vi ju inte tala om.

Det är ju helt sjukt vad illa ruttna vi är och nu blir vi straffade dessutom...

Medlem

tycker det är bra att dom ändrar det. Hoppas att alla farmers försvinner från BG nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför skulle de försvinna? Snarare blir det ju ÄNNU mer farmers nu.
Cap på 8k om dagen skulle lösa många problem.

Samt endast pug mot pug. Som det är nu är det ju corpsecamp vid GY med /Spit och skit typ...

Medlem
Skrivet av Spiff:

Varför skulle de försvinna? Snarare blir det ju ÄNNU mer farmers nu.
Cap på 8k om dagen skulle lösa många problem.

Samt endast pug mot pug. Som det är nu är det ju corpsecamp vid GY med /Spit och skit typ...

Tips...

Lär dig spela? Jag har inte haft några som helst problem i BG än. Signar för 2 köer. Går in i WSG, är det premade så hoppar jag till AB och sen är det skit samma om det råkar vara premade där oxå.


signatur
Medlem

L2P? Jag tror knappast att jag drar ner de andra 14 i fördärvet i varje AB jag joinar eller hur?
90% av alla raids igår var premade...

Inaktiv

Men spela premade du också då, det är inte omöjligt att hitta någon premade att spela tillsammans med, och det resulterar alltid i mer honor. Sluta whina och spela tillsammans med folk som vet vad de gör. Att spela pug BG är som att spela pug instance, något man helst inte gör sålänge man inte absolut måste.

Inaktiv

Haha, fyfan vad jag älskar alla som fixat r14 innan patchen, hur de whinar om hur lätt det är nu.

Alltså, är man så jävla DUM i huvudet, så man offrar så pass mycket tid (alla vet väl hur mycke tid man måste lägga ner på att bli r14) på att bli r14 så får man fan skylla sig själv imo.

Skaffa liv istället.

Flama på bara.

Inaktiv

Jag förstår inte riktigt vad det är för mening med detta. De som fått alla saker redan är nördarna som skaffar 30000 honor / dag. Nu får alla casuals bita i det sura äpplet, som vanligt, för att 1 % klagar. Det hade varit underbart om det blivit lite match i wsg och ab. Gear ska inte vara kung! Det ska gå att vinna med skill! Jag har nyligen fått lite bättre grejer med min warrior och jag skrattar mig igenom alla bgs då de flesta epic nördar är värdelösa. Om Blizzard minskar skillnaden i gear så kan casuals i alla fall utmana nördarna i bgs istället för att bli farmade. Denna ändringen är helt sjuk då pvp grejerna ändå kommer SKRÄP om en månad. Fasen ge casuals en vettig bas att börja ifrån istället för att öka steget ännu mer.

Medlem

Jag vet inte riktig vad jag ska tycka om det nya systemet. Jag kan förstå dom som grindat BG's i månader för att får en rank och items, men var det systemet verkigen rättvist? Jag tycker inte det. "Tyvärr älskling, vi kan inte åka på någon två veckors semester i år, jag vill nå rank 14." För så var det. Några dagars vila från WoW och man åkte ner på stegen. Det systemet belönade bara de som hade tid att grinda, inte den stora del av oss som spelar mera casual.

Och när det gäller PvP så kan man se det så här: När alla och deras systrar snart har alla BG epic items så kommer PvP inte handla så mycket om gear, utan om skicklighet (och tur).

Inaktiv
Skrivet av JayBee:

Jag vet inte riktig vad jag ska tycka om det nya systemet. Jag kan förstå dom som grindat BG's i månader för att får en rank och items, men var det systemet verkigen rättvist? Jag tycker inte det. "Tyvärr älskling, vi kan inte åka på någon två veckors semester i år, jag vill nå rank 14." För så var det. Några dagars vila från WoW och man åkte ner på stegen. Det systemet belönade bara de som hade tid att grinda, inte den stora del av oss som spelar mera casual.

Och när det gäller PvP så kan man se det så här: När alla och deras systrar snart har alla BG epic items så kommer PvP inte handla så mycket om gear, utan om skicklighet (och tur).

Prata inte om rättvisa. Folk som spelar mycket ska belönas, det ska vara svårt att nå toppen. Förut var det stor respekt att ha rank 13,14-gear men så är det inte nu längre. Man kan inte sätta ribban där casual-gamers håller sig, det måste alltid finnas något för hardcore-spelare att kämpa för.

Det som faktiskt är bra som du också påpekar är att alla får mer liknande gear vilket ger roligare pvp.

Medlem
Skrivet av Haledor:

Prata inte om rättvisa. Folk som spelar mycket ska belönas, det ska vara svårt att nå toppen. Förut var det stor respekt att ha rank 13,14-gear men så är det inte nu längre. Man kan inte sätta ribban där casual-gamers håller sig, det måste alltid finnas något för hardcore-spelare att kämpa för.

Det som faktiskt är bra som du också påpekar är att alla får mer liknande gear vilket ger roligare pvp.

Men även hardcore spelare måste väl kunna ta "ledigt" från WoW utan att tappa ranking? Visst ska dom som satsar mycket tid belönas men jag vidhåller fortfarande att det gamla systemet inte var rättvist, oavsett om du var hardcore eller casual.

Medlem
Skrivet av Haledor:
Skrivet av JayBee:

Jag vet inte riktig vad jag ska tycka om det nya systemet. Jag kan förstå dom som grindat BG's i månader för att får en rank och items, men var det systemet verkigen rättvist? Jag tycker inte det. "Tyvärr älskling, vi kan inte åka på någon två veckors semester i år, jag vill nå rank 14." För så var det. Några dagars vila från WoW och man åkte ner på stegen. Det systemet belönade bara de som hade tid att grinda, inte den stora del av oss som spelar mera casual.

Och när det gäller PvP så kan man se det så här: När alla och deras systrar snart har alla BG epic items så kommer PvP inte handla så mycket om gear, utan om skicklighet (och tur).

Prata inte om rättvisa. Folk som spelar mycket ska belönas, det ska vara svårt att nå toppen. Förut var det stor respekt att ha rank 13,14-gear men så är det inte nu längre. Man kan inte sätta ribban där casual-gamers håller sig, det måste alltid finnas något för hardcore-spelare att kämpa för.

Det som faktiskt är bra som du också påpekar är att alla får mer liknande gear vilket ger roligare pvp.

Det låter som om att du har varit rank 14 förr eller ?

Inaktiv
Skrivet av JayBee:

Men även hardcore spelare måste väl kunna ta "ledigt" från WoW utan att tappa ranking? Visst ska dom som satsar mycket tid belönas men jag vidhåller fortfarande att det gamla systemet inte var rättvist, oavsett om du var hardcore eller casual.

För att nå rank 14 behöver man ett antal veckor, låt oss säga 10 veckor, under den tiden får man inte ta "ledigt" från WoW.

Dom spelare som spelar någon timmar per dag förtjänar inte de bästa grejerna enligt mig. Casualspelare ska kunna få tag på bra saker men det ska ta en otrolig tid, det bör också komma nya items ganska ofta som gör att alla måste hålla igång.

Inaktiv
Skrivet av V!ruS!:

Det låter som om att du har varit rank 14 förr eller ?

Ja.

Inaktiv

Jag gillade inte det förra systemet igentligen men det va bättre än det nya för nu är det på tok för lätt att få tag på grymma items.

Det jag gillar nu är möjligheten att köra arenamatcher, 2v2 osv, laddersystem mm. Jag hoppas utvecklarna satsar ännu mer på PvP.

Inaktiv

mjo casual spelare SKA få stryk av hardcore spelare, så är det bara, det ska inte vara "å hej jag har spelat en timme om dagen i 3 veckor nu kan jag döda vem som helst" utan mer: "fan handär har 296 days played, BOOM! crap" dom som spelar mycket kommer att bli less väldigt snabbt nu går även att jämna ut med ännu fetare gear som kostar 10ggr mer än det dom här sakerna kostar, så har man alltid ett mål som gör att man står ut ur mängden..

Inaktiv

Laddersystemet borde användas för att dela ut den bästa gearen, att man t.ex. måste ha en viss vinstprocent och ett visst antal spelade matcher. Detta gör att casualspelare kan få gearen men det tar lång tid att spela alla matcher. Här krävs det skicklighet också eftersom om man förlorar för mycket tar det ännu längre tid.

Jag vet inte om det skulle funka men vore skoj att testa.

Medlem
Skrivet av Haledor:

Jag gillade inte det förra systemet igentligen men det va bättre än det nya för nu är det på tok för lätt att få tag på grymma items.

Tänk då på att dessa "grymma items" kommer att ersättas relativt snabbt om snart en månad i TBC. Ett par gubbar i gillet har spelat betan och många gröna items och questrewards är om inte bättre så lika bra.

Nån hade en teori om att instancerna i TBC kommer att vara ganska svåra och att Blizzard ville att man skulle ha chans att få ihop på ett bra set med items innan man försökte sig på dom. Har inte läst på så mycket om TBC om jag ska vara ärlig (vill veta så lite som möjligt innan jag börjar spela själv) så jag har ingen aning om det kan stämma.

WoW är ett spel i konstant förändring. Man får vara beredd på att det man kämpat hårt för kan nästa patch bli enkelt att få ihop. Men det föringar inte på nått sätt det du gjort innan patchen. Ok, alla kanske går omkring med epic BG items. Men du har kämpat för dina, lärt dig spela din karaktär på ett sätt som dom inte gjort. Jag vet ingeting om dig men jag kan mycket väl tänka mig att du vs en "ny" PvP'are med samma items inte skulle vara några problem för dig.

12
Skriv svar