Funderingar kring det nya honor systemet!

Inaktiv
Funderingar kring det nya honor systemet!

Hej hej alla nördar! Det kändes ganska lägligt att börja spela wow, igen, när den nya patchen kommit. Jag har märkt att mycket är ändrat och det är honor systemet jag har frågor om. Är det lättare att få tag i pvp items nu eller är det lika jobbigt som förut? Jag har testat spela några Arathi Basin matcher, men jag ser inte mina honor poäng. Det står bara "Honor: 0 ". Är det som förut att den måste uppdatera varje onsdag?

Medlem

Kanske det...

nj
Medlem

WoW-Europe.com -> Player vs Player så står det mesta.

Medlem

Blir mycket lättare att skaffa PvP rewards med nya systemet.


signatur
Medlem

Det nya är ganska skit imo. En spelare som sologrindar pvp i 2 veckor kan köpa GM-Claymore tex som har iprincip samma styrka som Ashkandi som tagit folk månader av raiding att få tag på. Det känns liksom för lätt att få tag på prylar och sen om 1 månad (precis innan BC) så kommer alla kuta runt med R12-14 gear.


signatur
Medlem

Så vitt jag förstå så kommer de tinte att vara så jätte lätt att få tag på GM grejer, det är väldigt mycket poäng som behövs. Sen är det lite dumt att jämnföra med askhandi tbh, GM spelar på en helt annan nivå, och är för lvl 70 endast.

Problemet i allt är att Blizzard gjorde fel med allt från början, med pve farming, pvp systemet och dess rewards, och nu blir dom tvungna att göra en total rensning av systemet, för dom som va tvungna och offra 4 månader av sitt liv 24 timmar om dan kommer det att drabba, men det är långt ifrån en majoritet.. Sucks to be them

Och att alla har r12-14 gear tror jag inte kommer o hända, det enligt min mening bara vapnen som är något att ha, och det är det jag tror folk kommer skaffa.

Medlem
Skrivet av cammo:

Blir mycket lättare att skaffa PvP rewards med nya systemet.

Kommer bara ta en evighet, men nu har man iaf en chans att få några av dem tuffa vapnena...
Plus att mounten blir billigare, tar bara 30 runder i varje bgs.

Medlem
Skrivet av BlackZam:
Skrivet av cammo:

Blir mycket lättare att skaffa PvP rewards med nya systemet.

Kommer bara ta en evighet, men nu har man iaf en chans att få några av dem tuffa vapnena...
Plus att mounten blir billigare, tar bara 30 runder i varje bgs.

Det kommer inte ta lång tid. Jag har på 2 dagar skrapat ihop 2000 honor points och då har BGs varit trasiga och jag inte dödat en enda spelare på fältet sen kl 3 i eftermiddags. Det är skitenkelt att skaffa honor och marks. Jag komemr antagligen vid slutet av nästa vecka ha skrapat ihop till 2 eller 3 bitar Warlord gear.

Mounten kräver dessutom 150 skill istället för 75 som förut så den är mer eller mindre värdelös nu. 30 marks från varje bg istället för att pröjsa 80/90g hos vendor. Grattis.


signatur
Medlem
Skrivet av Kato:

Så vitt jag förstå så kommer de tinte att vara så jätte lätt att få tag på GM grejer, det är väldigt mycket poäng som behövs. Sen är det lite dumt att jämnföra med askhandi tbh, GM spelar på en helt annan nivå, och är för lvl 70 endast.

Problemet i allt är att Blizzard gjorde fel med allt från början, med pve farming, pvp systemet och dess rewards, och nu blir dom tvungna att göra en total rensning av systemet, för dom som va tvungna och offra 4 månader av sitt liv 24 timmar om dan kommer det att drabba, men det är långt ifrån en majoritet.. Sucks to be them

Och att alla har r12-14 gear tror jag inte kommer o hända, det enligt min mening bara vapnen som är något att ha, och det är det jag tror folk kommer skaffa.

Sist jag kollade så va Grand Marshal gearen level 60 gear precis som High Warlord gearen. Kan säga att det är 20 min sen jag kollade sist.


signatur
Medlem

Ungefär hur många vändor i varje BG tror ni det tar innan man kan fixa ett sådant GM vapen?

Medlem

2h svärd har jag för mig kostar 45000 honor och 40 AV marks så du måste asså skaffa 40 st Honor mark of alterac valley. Jag lirade 3 AB idag och fick 1600 honor på det ungefär. Spelade då på level 50-59 så jag fick inte full bonus och jag vann alla 3. I AV får du 20 honor för varje elie som du dödar, dvs alla liutenants skall dö och torn skall förstöras för maximal honor. Alliance som vann den AV som jag spelade idag fick 446 bonus honor och sen får man i AV mellan 2 och 10 honor per kill beroende på antalet personer i närheten. Sen är det bara att börja räkna.


signatur
Medlem

Det är ju inte så farligt faktiskt. Kanske borde försöka satsa lite.. Typ 13 vinster i AV och under tiden så lär man nog få 45000 honor eller nära inpå i alla fall! Kan ju vara värt det

Vart hittar du priserna för t.ex. 2h svärd? Letar främst efter en staff.

Medlem

Priser hittade jag genom att prata med den npc där man köper prylarna. Åk till Stormwind City/Orgrimmar och gå in i Champions Hall/Hall of Legends.


signatur
Inaktiv

mjo jag körde lite med mitt premade igår, drog ihop 1400 honor på ca en halvtimme innan bg´s kraschade totalt.
kommer nog att ha mina 2 svärd innan nästa helg :/

Gen
Medlem

Håller med Takt. Det går ruskigt fort att få ihop honor, spec om du är med i en raid.
50 min i raid gav ca 1600 honor för mig.

Medlem

100000 honor på en vecka är ju inga problem.

Räknar med att ha Grandmarchal staven till min warlock inom en vecka.


signatur
Gen
Medlem

Synd att armordelarna inte är spec bra om man redan har T2.5 eller mer :>

Medlem

Lite fånigt om det blir aldeles för enkelt att få pvp prylarna, krävs ju en hel del jobb för att få PvE sets endå...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

En nisse i min guild köpte sitt första GM svärd igår, 1handern. nissen fick runt 14k första dan och sedan 15-16k dagen där på.

Nya systemet är ju bara insatt för att alla som inte har "uber" epics.. typ aq40+, kan skaffa sig det innan expansion släpps och man måste börja lvla igen i Outlands.

Medlem

Fyfan vad drygt sitter i en buggad AV nu !

Medlem

Efter mycket om o men så kom jag på att det va inte gm grejer jag pratade om, utan gladiator delar Någonstanns i huvudet hade jag gjort koppling mellan dom två. Men egentligen, care, wl/gm grejerna är dåliga.

Inaktiv

fan va drygt nya honor systemet är.... jag och ett par polare började pvp i onsdags kväll på våra alts lvl 60.

i förmiddags köpte vi alla varsitt high warlords vapen.
2 dagars pvp (ca 20 timmar pvpanda med mestadels vinster)

Fan vad jag tycker synd om alla high warlords som nöttit alla BG´s i flera månader.

Känns lite skumt att springa omkring med sin lvl 60 hunter med blandat grönt / blåt gear och en High Warlords Crossbow

Medlem

Känns som de borde införa lite restriktioner på vad man kan köpa. Typ måste köpa vissa saker förän man kan köpa vapen. Ungefär som tidigare du måste köpa saker i samma ordning. Förhindrar att man bara spelar lite grann och tadaa jag har vapen som spöar MC/BWL vapen, weee...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Nya systemet är ju bara insatt för att alla som inte har "uber" epics.. typ aq40+, kan skaffa sig det innan expansion släpps och man måste börja lvla igen i Outlands.

Eller för dom som faktiskt har ett liv kanske.


signatur
Medlem

Tycker det är skönt att slippa spendera hela sin fritid på att farma. Kanske därför jag hatar raids ockås

Inaktiv
Skrivet av Proppen:

Tycker det är skönt att slippa spendera hela sin fritid på att farma. Kanske därför jag hatar raids ockås

Grattis, har hittat spelet för dig: Progress Quest - MMORPG:t som spelar sig självt.

Medlem

Nice för pvpn när alla får bra gear. (fast shamans måste hoppa runt med kasst gear för deras pvpset suger)

Inaktiv

Visst är det lätt att få dessa prylar. Men om ett tag så kommer dom ändå ersättas av lvl 60+ saker som är betydligt bättre (TBC).

Medlem

Oh nej, folk som bara kan lira 2-3 h om dagen kan på ett par veckor få bra gear! Så hemskt! System är nu som de borde vara från början, alla har inte tid att sitta flera timmar på raken en kväll för att köra naxx eller BWL. Måste finnas sätt för de med familj och liv att få tag på bra gear. Det är iaf min åsikt...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tycker det nya systemet är helt ok. Enda saken jag skulle vilja klaga på är att man måste ha typ 30 marks för saker som kostar skitlite honor points. Det känns lite skumt.

12
Skriv svar