Behövs Spirit Tap?

Inaktiv
Behövs Spirit Tap?

Halloj.

Precis som rubriken antyder, så undrar jag om man behöver Spirit Tap när man har Vampiric Touch för att grinda runt? Någon som fått lirat betan och kan yttra sig, eller någon som kanske har en jäkligt kvalificerad gissning i stället.

Inaktiv

euw min enda gissning är att det blir ruskigt mycket tidssparande eftersom du får varje killing blow själv så om du ska grinda mycket själv så rekomenderar jag den

Inaktiv

Den är ju underbar :D. Man reggar mana som fan ju.

Medlem

ett måste i alla icke healbot speccs imo

om man packar lite spirit så dödar man mobs utan downtime (innan 60/61+ iaf)


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Jovisst är den helt lysande. Jag lekte lite med tanken att man skulle kunna täcka manaåtgången med VT och hux flux ha 5 talentpoints att lägga i ngt annat. Förmodligen behåller jag ST trots allt. Då vet jag iaf att jag inte behöva bekymra mig om mana.

Medlem

Spirit tap är jäligt skön till dess att man börjar spela med en annan spelare. Efter det så suger den fullständigt och dessutom så måste man ha sån jävla spirit gear för att den ska bli bra. Jag reggade ca 700 mana på den tid som den håller med min dmg gear och jag behövde dricka en hel del vatten ändå. Spelar med min bror och det är sällan som det är jag som dödar mobsen utan det är mest han så jag speccade om till blackout igår.


signatur
Medlem

lirar man i grupp så kan man ju alltid "ge" shadowprästen alla finishing blows för att minska downtimen

är inte så svårt o sluta attakera när mobben har ~100hp kvar och gå på nästa

VT är väl mer tänkt att ge liten manaboost till partymembers.

Det blir det säkert enklare att hålla uppe manan med både ST och VT men att använda endast VT räcker nog inte.

edit: är inte typ spirit > * när man grindar som shadowpräst btw?

har funkat skitbra för min lvl49 präst iaf


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

+20 spi på stav ftw

Medlem
Skrivet av henko:

lirar man i grupp så kan man ju alltid "ge" shadowprästen alla finishing blows för att minska downtimen

är inte så svårt o sluta attakera när mobben har ~100hp kvar och gå på nästa

VT är väl mer tänkt att ge liten manaboost till partymembers.

Det blir det säkert enklare att hålla uppe manan med både ST och VT men att använda endast VT räcker nog inte.

edit: är inte typ spirit > * när man grindar som shadowpräst btw?

har funkat skitbra för min lvl49 präst iaf

Lite lagom svårt när det spelas med en affliciton speccad warlock och vi bara dottar upp allt som rör sig.


signatur
Medlem

@tix hehe ao, men du får väl försöka tajma din mindblasts


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar