Funderar på att börja spela..

Inaktiv
Funderar på att börja spela..

Tja!

Har suttit och kollar lite runt på spelet och det verkar ju absolut intressant coh kul, spelar mycket oblivion så som jag förstår så är det inte så olikt !?

Men är det svårt att komma igång och lär sig allt som finns ? (antar att det är en hel del) och vad ska man tänka på m.m.. ni kan väl skriva ner lite tankar

//gent

Medlem

Det är inte så jättesvårt att komma in. Blizzard är rätt duktiga på att göra inlärningskurvan mjuk.
Du får upp ett gäng tutorial tips i början där grunderna kommer fram.

Medlem

Och det är inte särskilt likt oblivion kan jag ju säga

Inaktiv

Men några större likheter med Oblivion vill jag ju inte dra precis...

Medlem
Skrivet av Garnath:

Men några större likheter med Oblivion vill jag ju inte dra precis...

mja göra quests döda mobs/fiender

men i oblivion är många questar sammanlänkade och bättre gjorda då större delen av spelet är questa hit och dit för att följa storylinen

oblivion tar slut när questarna tar slut
wow blir man aldrig 'klar' med


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av henko:
Skrivet av Garnath:

Men några större likheter med Oblivion vill jag ju inte dra precis...

mja göra quests döda mobs/fiender

men i oblivion är många questar sammanlänkade och bättre gjorda då större delen av spelet är questa hit och dit för att följa storylinen

oblivion tar slut när questarna tar slut
wow blir man aldrig 'klar' med

Johodå, jag är i allra högsta grad klar med wow, och det är jag glad över

Inaktiv

finns alltid dendär extra grejjen man bara måste ha, eller exalted överallt osv osv och en helt annan faction

Inaktiv

Oblivion är världens sämsta spel som gjorts efter hurdy gurdy!!KOMBINERA ALDRIG FPS MED RPG!!!ajabajja!!dark messiah i sånna fall!!kan jue inte direct på stå att det är likt!!


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Inaktiv

[[/quote]Johodå, jag är i allra högsta grad klar med wow, och det är jag glad över :)[/quote]

hahahahahah!!aa det trode du ja!!har jue kommit en ny patch nu med 50 nya quests + en ny continent sen kommer jue burning crusade!!aj då!!kommer kanske aldrig ur träsket!om du inte har en bra livslust vill säga eller typ datorn crashar under en längre period!:P hoppas jag kan ta mig i kragen en vacker dag o sluta spela wow!!snyfft!


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Gen
Medlem
Skrivet av baggen:

Johodå, jag är i allra högsta grad klar med wow, och det är jag glad över

Kel'Thuzad nere? (inkl alla andra instance bossar)
Full T3?
Exhalted med alla factions?
Rank 14 i PvP? (pre-patch)

Om ja, så håller jag med om att du, iaf iförrgår var klar med WoW :>

Medlem

Först o främst bör man tänka på vad man vill få ut av ett mmorpg spel i första hand.

Är du efter pvp så bör du nog se till eve istället.

pvp i wow kan vara skoj men oftast är det inte nått vidare däremot pve så är wow hur skoj som helst.

Sen när man har maxat lvls så är det raid, raid grind grind o lite pvp i bg som gäller.

grinding finns i princip alla mmorpg så gillar man inte det så bör man hålla sig ifrån mmorpg spel.

iaf för att spara tid i wow kanske inte roligt och jag vet jag gjorde det inte .

Är att du planerar dina talents point och dina quest i vilken ordning du vill göra dom detta förtar ganska mycket atmosfären och det roliga att hitta nya quest utforska nya områden.

Men är bäst om du bara vill nå endgame på snabbast möjligaste sätt.

Om möjligt försök att komma med i ett bra gille så fort som möjligt så underlättar det färden mot endgame enormt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av pliskin88:

hahahahahah!!aa det trode du ja!!har jue kommit en ny patch nu med 50 nya quests + en ny continent sen kommer jue burning crusade!!aj då!!kommer kanske aldrig ur träsket!om du inte har en bra livslust vill säga eller typ datorn crashar under en längre period!:P hoppas jag kan ta mig i kragen en vacker dag o sluta spela wow!!snyfft!

err patchen har inte kontinenten med sig, den förbereder bara inför burning crusade..

1
Skriv svar