Hur ska jag bygga min paladin ?

Medlem
Hur ska jag bygga min paladin ?

har inte lirat på ett halvår nu minst,
men börjar få lite lust nu igen,

börjar igen när expansionen finns ute så man kan köra med nya rasen på alliance, för han kan ju vara paladin..

tycker det är roligast att köra så mycke man kan solo och då är ju paladin fin,

vill helst bygga en paladin som gör så mycke skada som möjligt,

tips på hur jag ska bygga tas tacksamt emot.

Medlem

kan du typ inte längre efter dom gjorde om talants på palas, därmed bytte jag char, en pala kan göra skada men inte så mycket som du vill anar jag... och för att du ska kunna göra skada iaf så måste du ha grym gear, på t3/4 blir du lika stark typ som en max t1 warrior...

Dom healar nu, cleansar, buffar, slår extra dmg typ och tål skit, med andra ord dom överlever och får andra att överleva och prestera bättre...

Inaktiv

dom får väl en buff nu i nya patchen? har för mig att en paladin polare som har ass candy skrattade gott :/

Medlem

På Onsdag får alla klasser nya Talents, så att prata om builds just nu känns rätt meningslöst.


signatur
Medlem

jo det är det man gillar med paladins, dom överlever, så jäkla grymt att kunna skada bra, heala och ha lite magi.

men det ska väl vara som vanligt med att kunna bygga på olika stegar ?

kommer inte ihåg riktigt hur de va,
men man kunde bygga den defensiv, offensiv eller som en hjälpare som healar å har sig ?

har dom gjort paladins klenare eller vad,
hade för mig att en pala kunde röja bra....

aha det ska ändras nu på onsdag ?
ok

får väl vänta nån eller några veckor då innan folk vet hur paladins kommer bli.
expansionen är ju inte här förran om drygt en månad.

Medlem

njo, men är ju där du har fel Knirk, pala ger inte bra skada. Nästan meningslöst att ha en pala som går dmg eftersom deras styra ligger på andra områden. Visst kan du köra solo med en pala och göra "skada" men om du ska några high lvl saker så kommer du inte få göra så mycket dmg för du gör ingen skada i jämförelse mot de andra.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

nja du...

jag klarade av princess och hennes 2 medhjälpargrisar när man var lvl 6 ensam, tack vare helt ok skada + naturligtvis att man kunde heala sig själv, det tog en liten stund, men det gick fint,

man stendog på samma quest som warrior och lvl 8, man drack en healthpotion och sen va det kört.

jag överlever helt klart bäst som paladin, och skadan man ger var bra, och ännu bättre med dom buffs palas har.

man klarade många quests ensam som andra inte ens vågade göra även när dom va nån lvl högre.
hehe,

bara en sån sak att kunna slänga upp den där skydds sfären runt sig så man är untouchable några sekunder är guld värd när det råkar bli kris,

fast alla har ju såklart sin favvo gubbe.

hade vart ball om man kunnat göra så som i Diablo 2 köpa en medhjälpare som man kan ge grejer och som även levlar,

vissa gånger var det den köpta medhjälparen som gjorde att man klarade av uppdrag,
+ att det va ganska coolt att kunna köpa en bågskytt, mage eller warrior figur såsom i Diablo2,

nu säger säkert nån, har du inga polare att lira med eller ?

det har inte med det att göra, det var bara kul och coolt att kunna köpa en slav som gärna går i döden för just dig

Medlem

skit vi snackar lvl 60 endast 60 inget annat, helt jävla menlöst att prata pregame....

Edit: MC; AQ40, BWL, NAXX etc.... får du slå där så woho, men du lär inte ens synas på dmg metern!!

Medlem

nja startar man om på nytt då har man lång väg till lvl 60
och man tar det inte på speciellt stort allvar,
den förra lvl 60 paladin man hade klarade elite 60 gubbar själv, så skada gör man,
men efter ett tag när man vart lvl 60 så lessna man,
kuta in å ut ur samma instanser i hundra år är inte precis det man gillar,

för min del så är det just att lvla bygga upp gubben som är kul,
sen när gubben är maxad och har bra grejer då finns det inget annat kvar än att gneta i instanser

och banka på samma bossar dag ut och dag in.
blir lika enformigt som att gå till jobbet varje dag,

fast vissa gillar tydligen när allt går i repris,

zzzzzzzzzzzzzz

men nu är jag inte ute efter att klaga på andra,
för snart ska man på nytt wow vägen vandra.

Medlem

Varför lirar du inte på din gamla btw? Även om du deletat han så finns han säkert kvar.


signatur

Videomupp

Inaktiv

på sättet du pratar om paladins verkar det inte som du direkt sett hela wow, alltså raidandet osv..
men det är verkligen inte för alla, så..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Slackerheala och buffa 15 min buffs är iofs ganska kul.


signatur
nj
Medlem
Skrivet av azak:

på t3/4 blir du lika stark typ som en max t1 warrior...

Stämmer riktigt bra för T3, om man nu inte tom är sämre än en T1 warrior med tanke på att det mer eller mindre bara är ett healgear. Som bäst ger T3 +spellcrit, ingen str/agi, ingen spell damage, vilket man verkligen vill ha och behöver som paladin.

T2/2.5, eller lösa drops, som gäller för tillfället om man vill leka dpsadin.

Medlem

Paladins har top 3 i burst damage lätt med rätt gear (efter nya talents! Även om den inte är dålig nu heller)

Det är damage over time som de sackar efter lite i. Men paladin som klass är ju centrerad kring att överleva och få andra att överleva, mer än att vara värsta damage-kungarna.

Medlem

nope Prikk har aldrig raidat, och kört minimalt med instanser,
det är utvecklingen som man tycker är roligast, från lvl 1 till 60,
sen blir det mest upprepningar, och det gäller även raider,
vissa gillar att gneta på med raid efter raid å samma med instanser, andra vill ha mer variation

och jo den gamla paladinen är deletad,
men det är skit samma,
nu kan det vara skoj att starta om igen med helt ny ras på aliance sidan och en hel del nya yrken och så

och sen underlättar det ju att göra nån instans om man är med i nån tokbra guild,

och så seriös är man inte precis
man ser det hela som ett kul tidsfördriv bara.

det ska väl inte vara så toksvårt att få tag på expansionen även om man inte bokar eller ?

Medlem

Annars är det bara att skicka ett mejl så kan de ta fram den gamla igen, de sparar dem ett bra tag tror jag. Sen är det faktiskt sant, hur sjukt det än låter (tyckte att levlingen var roligast förr med), att spelet börjar vid 60.


signatur

Videomupp

Medlem

Spelet börjar vid lvl 60 (alt 70) om man tänker börja raida på heltid och bara vill till nax eller vad nu nästa max instans blir. För de som vill spela lite casual och tycker det är kul att helt enkelt bara ha en gubbe som går upp i level så dör spelet efter lvl 60 och några runs till lvl 60 instanserna.

Själv tycker jag den första karaktärerns väg till lvl 60 är klart roligast, speciellt när jag spelade på RP servern och råkade slinka in i ett trevligt guild. Var liksom mer än tok leveling och grind som gällde då.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

exakt Wardancer,

var också med i en enkel liten guild, där det mest vara en massa kul snack och vi hjälptes åt utan nåt större krav,
var det nån som hade en förmåga att dö hela tiden så var det inget gnäll från nån.

så för min del hade man mer kul med glada amatörer än inbitna proffs som inte tålde minsta misstag.

Medlem

Så du ska lira pala när TBC kommer ut, ja som jag fattat det så kommer palas få tillbaka en hel del av sina gamla fighting skills för just 60-70 lvlandet så det kan nog vara en ide om du gillar palas.

Annars skulle du ju kunna testa shaman, som BE också kommer funka som och det är ju nu som palas motsvarighet på hordesidan, healing, bra överlevnadsförmåga + en hyfsad dps om man vet vad man sysslar med.
Så du har alternativ

Gen
Medlem

BE Paladin lär bli ett självklart val för många och dom första lvl 70 BE pallys lär få förtur in i guilds imo.
"Manadrain" spellen är ju riktigt fin.

Medlem

ska man kunna vara en slags shaman figur på aliance sidan ?

en snubbe påstod det, att man ska kunna vara en shaman liknande figur med i stort sett sammma spells och så när expansionen släpps, stämmer det ?

Inaktiv

Ja, i TBC kommer man kunna spela som draenai (+stavningen) shaman, också som blood elf paladin, endast för att blizzard inte orkar balansera.

Medlem

hehe rätt så coolt,

fast iofs så suddas gränserna ut lite då mellan horde och alliance när båda sidor har liknande skills,
det kan ha sina för och nackdelar ?

mmm blood elf paladin, han lär se rätt så fräck ut

Medlem
Skrivet av Knirk:

mmm blood elf paladin, han lär se rätt så fräck ut

Lite lätt gay så att säga. Men det är bara kul.

Medlem

haha lol,

att se gay ut eller inte på WoW, kul iaf att det är ny ras på aliance sidan,
så man slipper tugga på med dom andra raserna som man är helt less på,
så blood elf paladin kommer man bli,

Medlem

Då är du Horde (ftw!) med andra ord.. Blood Elf är Horde, och Drenai, Allience (scum)

Medlem

oops,
Drenai är det man ska vara då eftersom man ska köra aliance

1
Skriv svar