Vad händer med gamla BG?

Medlem
Vad händer med gamla BG?

Vad händer med gamla bgs, AB/WSG/AV när BC kommer? Någon som har hört någonting? Kommer dessa uppdateras på något sätt, kommer det komma nyare mer uppdaterade rewards? Känns ju rätt menlöst att sitta och försöka t.ex. bli exalted med AV om rewardsen är samma..

Jee
Medlem

AB, WSG och AV kommer vara kvar. I nästa patch lägger dem till arenor och tar bort gamla honor systemet.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Japp, dom kommer ligga kvar. Men det blir nog inte många som lirar i AB/WSG/AV :P.

Inaktiv

Jo eftersom du kommer behöva tokensen från ab/av/wag tillsammans med honor för att köpa items så kommer nog folk fortsätta spela bgs

Medlem

Hört att all honor osv man har kommer att nollställas?

Inga mer DK's! WOHO dags att börja raida X-roads och Tarren Mill igen, bästa patchen på länge

Medlem

Hur blir det med items som man får när man blir t.ex. exalted? Kommer dessa att uppgraderas, eller att bli helt värdelösa i och med den nya levelcapen?

JAM
Medlem

En liten sak värd att nämna är att den rank-titel du har när det nuvarande honor-systemet försvinner blir då kvar framför ditt namn. Så vill man ha något "ballt" där så ere hög tid att daska hårt i BG:s nu...


signatur

JAM .:. jamworld.se .:.

Medlem

Mja, det vet jag inte om jag känner något behov av

Har letat efter en lista på de nya rewardsen som kommer med nya pvp systemet, har någon hittat det?

Medlem

Det kommer att bli ett AV för 60-69 och 70, förmodligen (Nethaera kunde inte säga exakt) men de kommer definitivt att göra lvl 70-versioner av dessa BG's.

De andra vet jag inget om men de borde ju inte vara något problem att bara sätta nya level limits på? inga npcs där.

Medlem

vad jag har hört så kommer de nya rewards till de gamla battlegroundsen.
osäker om man får den "gratis" eller måste betala med battleground/honor tokens dock


signatur

shortbow.gif

Medlem

Dom nya arenorna blir BC only.

Det suger ju fett.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/arena/index.html


signatur
Gen
Medlem

Man undrar ju lite varför dom då släpper arenorna i denna patch och inte i retail versionen av TBC...

Medlem

Alla reputation-rewards för BG's kommer att försvinna. Allt måste köpas för honorpoints/tokens.

Arenorna i patchen är bara för att folk ska kunna testa. Arenasystemet med lag, arenapoäng, ranking, etc kommer inte att vara möjligt att spela förrän lvl 70.

1
Skriv svar