Hej Ska börja spela igen.

Dax
Medlem
Hej Ska börja spela igen.

Hej.

Jag har tagit ett uppehåll från WoW eftersom jag spelar en del andra mmorpg spel samtidigt. Skaffade nyss ett gamecard så nu är frågan vilken server ska jag börja om på? Några tips på servers med många Svenskar på och som samtidigt inte lider av alla kids som förstörde en hel del av min spelglädje med sönderspamma chat och dylikt.

Har itne riktigt bestämt mig om pvp eller en pve server men tror det blir en normal server aka pve med pvp flagga om jag minns rätt var det så det fungerade.

Vet ej vilken sidaännu men tror det blir Horde.

Mvh Dax

Medlem

Tror att de är mycke svenskar på Stormscale. Spelar dock inte själv där utan på Magtheridon Som oxå är en helt ok server.. Ganska mycke svenskar där oxå!

Dax
Medlem

Ah ska ta mig en titt där, tror Stormscale är full och har köer, vill undvika dessa servers med köer på är så jobbigt att behöva vänta.

Mvh dax

Medlem

Mest svenskar är det väl på Shattered hand.
Citerar mig själc dock angående hru det är där

Skrivet av WildThing:

Tja, en massa omogna 9-13 åriga svenskar. Självklart finns det mer än det, men de sticker ut ganska bra >_< Fick man en whisper (Lirar präst) och inte villa komma blev man ganska snabbt flaemad för att man var en "hora". Glömmer aldrig då jag duellerade mot en rouge. Först så stack han in i skogen, blev osynlig, smög sig på en, men eftersom han sög så hårt så såg man han hela tiden. Attackerade han, fick ner han till 20% då han tar en swiftness potion, sticker ut i skogen, bandage och blir osynlig igen. Som präst så healar jag mig själv. Till slut fick jag han och bemöttes av "Healing bitch". Min egen guildie till och med. Jäkla rövhål det finns på den servern säger jag bara.


signatur

Videomupp

Inaktiv

de är en hel del på nepthulon(PVP) och wildhammer(PVE)

Inaktiv

de är en hel del på nepthulon(PVP) och wildhammer(PVE)

Inaktiv

Shattered hand är riktigt jobbig nu, dom som är kvar på servern är som tidigare sagt 8-15 år i snitt har flytt med en char nu, påväg med den andra

Medlem

Det finns många svenskar på Balnazzar (Alliance)
Finns en svensk guild som heter The sweden crusade tror jag den hete, på allince sidan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Dax
Medlem

Tror jag kommer spela Horde. har alltid spelat Alliance så dags att testa Horde.

Någon som tar emot nya medlemmar och låg lvls?

Mvh Dax

Medlem

urk å fy.. kommer aldrig lira wow igen. så många servrar man vart på, och antingen har det varit pvp dårar som inte fattar ett nej jag vill inte duella.
eller så är det NOOB vad än nu man själv eller andra frågar nåt.

Och eftersom man lirat bara alliance och skulle prova på horde, då blev det typ. Aliance scum. u are a aliance spy u noob,
å det va ju jättekul...
det va så på Aggramar och nåra andra servrar man inte minns va dom hette.

+ att man inte är nån speciell instans älskare, så när man vart lvl 60 då fick det va nog

Medlem

Neptulon är det inte alls mycket svenskar på alliance sidan. Vet att det finns ett helt guild på horde sidan vid namn Vildabrax men annars så är vi ganska få tycker jag. Och det är sällan jag ser en konversation på svenska. Vanligare med bulgarer och andra européer som pratar. Jag använder knappt ens svenska till folk som jag vet är svenska (undantag för Zala då. )


signatur
Medlem

Är inga långa köer på stormscale längre men PvE:t på hordesidan är rätt dött.

Dax
Medlem

Jag använder endast engelska i chatt eftersom jag tycker det är oartigt att inte prata engelska på internationella servrar/platser.

Pratar endast svenska i Ventrilo/TS om det endast är svenskar där annars engelska där med. Kan ibland förekomma i guild chat om det är en 100% svensk guild.

Men arg kanske får göra en Alliance char istället då. Får testa och se.

PS
Upptäckte en ny sak kunde inte skapa några nya gubbar eftersomd et står att jag gjort maximum chars, fick lov att gå och radera några gubbar jag gjort tidigare.
DS

Inaktiv

På serven Kor´gal (pvp dock) har jag sett en horde guild vid namn Swedish fighters.
Antar att alla är svenska i den om man går efter namnet men som sagt så är jag inte säker för jag spelar/spelade som alliance då.

Men har varit med i en guild långt tillbaka som trodde sig bara kunde skaffa svenska spelare och raida MC..gick ju "jätte" bra.
Slutade med att jag leftade för att sen joina en guild som hade folk från måna olika länder (mest från england och nederländerna) men hittade ett par svenskar där endå efter ett tag och lite off topic men den blev en av serverns bästa guilder
Men anyhow..varför vill du just ha en server där det är mycket svenskar?Är det för att du kanske tycker det vore trevligare att spela på en server där folk är från samma land som dig eller?


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Dax
Medlem

Iofs spelar det ingen roll, det som stör mig mest är när nån nisse pratar spanska eller icke engelska i chatten.

Ska nog leta reda på nån server som reqruitar låg lvls.

Ska nog göra en Alliance char eftersom jag kan den sidan bäst.

Sen aksnek jag gör en Horde på sidan av på någon annan server.

Medlem

Det bästa är väl att gå till en hyfsat ny server när man börjar om. Det skulle iaf jag göra.

Medlem

Jag spelar på Neptulon i ett guild med bara svenskar (nåja, en och en annan norrbagge har slunkit in). Det är på alliance-sidan och heter Nördcentrum. Vi pratar bara svenska i våran guildchat och på ts. Vi har rensat mc, bwl, aq40 fram till och med ögat, så det är möjligt att skapa en helt svensk guild och göra progress. Tyvärr måste du vara 60 och ha bra gear om du vill komma in...

Medlem

Oj ja.. Nörd. Er glömde jag.


signatur
Medlem

Burning Blade håller en ganska hög klass på spelarna. Spelar själv prälle och har aldrig råkat ut för att bli kallad "healing bitch" eller "hora"

Tror inte det finns så överdrivet många svenskar heller.

Inaktiv

Om du nu vill lira på en server med mycket Svenskar så börja lira på Shattered Hand. Det är 90% svenskar där, vilket suger ganska hårt.
Om någon vill lira instance kommer aldrig "Hello, wanna join UBRS?" Utan "TJENA, SWE+++ Skaru meh till UIBRS???"

Dax
Medlem

Jag gjorde en präst på Burning Blade.

Medlem
1
Skriv svar