Inaktiv
Addon

Hej alla!

Jag såg en pvp-film för ett tag sedan med en mage, och när han kastade t.ex. polymorph på en annan spelare så kom det upp en bar som gick neråt, när den tog slut så släppte polymorph.
Jag spelar som warlock, och tänkte att det kanske skulle fungera med mina dots, att man ser hur länge dom håller i sig.
Och han hade även något addon som visade cooldowns på sina spells.
Vet någon vad dessa program heter och vart man kanske kan få tag på det?

En sak till också, är dessa addons något man kan bli bannad för eller är det helt ok enligt Blizzard?

Tack på Förhand!

Medlem

Finns massa olika timers för alla klasser. gå in på http://ui.worldofwar.net/ och välj din klass

Medlem

Ett tips är att du kollar på www.curse-gaming.com och söker där. Finns hur mycket addons som helst, borde finnas nåt liknande du söker.

De flesta addons är godkända av Blizzard och ses inte som fusk. Dock så får du skylla dig själv utifall spelet slutar funka som det ska och får ingen support av blizzard i såna fall.
Med andra ord, Blizzard accepterar de flesta addons men säger samtidigt att du kör dom på egen risk.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Själv kör jag ccwatch från curse-gaming. Funkar nästan jämt

Inaktiv

Ok, tror jag har hittat det jag söker:)
Men hur *** använder jag det?:)
Trodde liksom att det bara var och starta spelet sen någon jäkla .exe fil och sen tuta och köra, men icket:)
Måste man skriva macros och skit?
jag har ccwatch så om någon kan skriva ett exempel så vore jag välldigt tacksam

Medlem

kolla addonet hemsida/readme så har du säkert massa tips.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

1. Tanka addonx.zip
2. Packa upp så att filerna hamnar i .../World of Warcraft/Interface/AddOns/addonx (en egen katalog under AddOns för varje addon alltså)
3. Starta WoW
4. På char-select skärmen, klicka på addons nere i vänstra hörnet och se till att det du vill ha är aktiverat ("load out of date addons" behövs ibland)

De flesta addons är tillåtna. Bra huvudregler är att de inte spelar spelet åt dig eller pillar på filer utanför AddOn katalogen.

Medlem
Skrivet av Emexy22:

Ok, tror jag har hittat det jag söker:)
Men hur *** använder jag det?:)
Trodde liksom att det bara var och starta spelet sen någon jäkla .exe fil och sen tuta och köra, men icket:)

Du bör akta dig riktigt noga för "addons" som tvingar dig att köra en .exe fil. Blizzard bannar ganska hårt om du kör tredjepartsprogram (tror jag det heter).

Följer du bara exemplet ovanför så ska det funka finfint.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Jag har hittat en addon som gör så att jag kan se en annan sorts healthbar där man kan se procent m.m plus att man kan flytta runt den:), iaf så tänkte jag ersätta den mot den vanliga, ni vet den med ett porträtt på en själv:)
Hur kan man göra det, vill ta bort den helt alltså:)

Tack på förhand!

Inaktiv

Moveanything har ju en funktion så man kan gömma grejer. Pröva den.

Medlem
Skrivet av Emexy22:

Hej alla!

Jag såg en pvp-film för ett tag sedan med en mage, och när han kastade t.ex. polymorph på en annan spelare så kom det upp en bar som gick neråt, när den tog slut så släppte polymorph.
Jag spelar som warlock, och tänkte att det kanske skulle fungera med mina dots, att man ser hur länge dom håller i sig.
Och han hade även något addon som visade cooldowns på sina spells.
Vet någon vad dessa program heter och vart man kanske kan få tag på det?

En sak till också, är dessa addons något man kan bli bannad för eller är det helt ok enligt Blizzard?

Tack på Förhand!

http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-3828-1-natur-enemyc...

Ladda ner den correecta versionen packa up filen.

Lägg filen i din wowmap i addons mappen
min ser ut följande
C:/Games/WoW/Interface/addons/****

*** Där ska du lägga alla addons mappar som du laddar ner.

Sedan inne i WOW när du väljer character så fins det en ADDON Knapp tryck på den och se om det addon som du laddade ner finns med i listan dära..gör den inte det. Så har du gjort nått fel. Fixa till prblemet innan du går vidare.

Ligger addonet där och det är ikryssat så ska det fungera. Uppe i Högra hörnet finns det en annan ruta att kryssa i "Load Out of Date Addons" Den ska alltid vara ikryssad. Plus att om du kör många addons så är det rekomenderat att öka mänden minne som tillåts till addons.. Personligen har jag bara 1024 minne i min burk men har gett addonsnen 128meg att leka med.

1
Skriv svar