bästa all around klassen

Inaktiv
bästa all around klassen

vilken klass tycker du är den bästa? skriv gärna en motivering om varför du tycker just den

Inaktiv

hrm
förstår inte riktigt frågan


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

hrm
förstår inte riktigt frågan

jadu var kanske lite luddig^^

men jag är lite nyfiken på vilken som är den mest mångsidiga klassen...som är bra på flera saker typ

*undra om de vart lite klarare nu* får hoppas de

Medlem

All around klassen är ju druid som kan shapeshifta till diverse positioner. Caster i vanlig form(moonkin också), tank som björn och rogue som katt.

Inaktiv

personligen så tycker jag att paladin är rätt ok som både tank healer, buffare och clenser

Medlem

Men så fort du leftar efter en mångsidig klass får du något halvdant .

Druid = kan vara en bra healer, kan vara en bra 5manna tank, suger på dmg hur som helst!

Paldin = gör starka heals, har bra buffs och tål mycket kan göra lite skada (bästa support klassen)

Shaman = Kan göra mycket dmg på kort tid och tåla hyffsat mycket men fan jobbig den är att spela roligt.

Resten är av klasserna är bara bra på sina saker (och bäst på det också)

Medlem
Skrivet av azak:

Men så fort du leftar efter en mångsidig klass får du något halvdant .

Druid = kan vara en bra healer, kan vara en bra 5manna tank, suger på dmg hur som helst!

Ska ju tydligen bli ändring på det i TBC från vad jag har hört från folk som lirar betan. de kommer tydligen kunna piska ut rejält med dmg där


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Meh, ska du ha en klass som är bra som i bra bra, så ska du inte välja shaman, inte just nu ialla fall. Då är druider eller paladin mer av ett bättre val.

Inaktiv

ptja..
shadowpräst
gör svinmycket damage och kan heala perfekt vid behov


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Håller med Prikk. Shadow kan göra mkt damage om de vill.


signatur

Videomupp

Medlem

Frågan är helt omöjlig att svara på eftersom alla klasser fungerar olika bra i olika situationer, samt hur gruppen/raidens sammansättning ser ut. OM jag ska se frågan som vem som är bäst all-round på att sola anser jag paladins eftersom de har mycket armor, kan heala sig själv och har viss cc.

Inaktiv

Feral druids (björnar och katter) samt shadow präster funkar skitbra level 1-59 och första svängen på level 60 (scholo, ubrs osv) men jag tror inte det finns någon seriös pve guild som planerar in någondera i en optimal 40-manna raidgrupp.

Medlem

Jag har endast kört horde och har inga som helst erfarenheter av Paladins.
Av alla klasser jag har spelat är Warlocks min favorit när det gäller grinding.
Med den kan jag effektivt döda 2-3 vanliga mobbar parallellt och elite mobbar +3 levlar utan att ha någon som helst down time.
Hur bra solar/grindar/farmar med en paladin, med down time som parameter?

Medlem
Skrivet av azak:

Druid = kan vara en bra healer, kan vara en bra 5manna tank, suger på dmg hur som helst!

http://video.google.com/videoplay?docid=780127667684240880&hl...

Och med ännu bättre gear
http://youtube.com/watch?v=xtNjFMEveKM&mode=related&search=

Jupp ingen dmg där inte O_o

Inaktiv
Skrivet av DarknesS:
Skrivet av azak:

Druid = kan vara en bra healer, kan vara en bra 5manna tank, suger på dmg hur som helst!

http://video.google.com/videoplay?docid=780127667684240880&hl...

Och med ännu bättre gear
http://youtube.com/watch?v=xtNjFMEveKM&mode=related&search=

Jupp ingen dmg där inte O_o

Oj, en film där en druid lyckas göra lite skada. Nu kommer nog alla att använda druider istället för Rogues som dps. Eller vänta lite... nej.

Medlem

Sen när kan rogues tanka/heala/decursa osv? Var snack om alround klasser. Sen ligger dom ganska nära varandra i BC. Sen att druider ger 5% crit/heal auran för melee, kan combat ressa/innervate osv kan man se som ett +

Inaktiv

den lilla erfarenheten jag har av druid (har en på lvl 25) är att dom inte är speciellt bra tanks, fast jag ska inte utala mig så mycket om de eftersom jag inte har spelat så fruktansvärt mycke.

Medlem

Jag kan tanka mobs medan en kompis som lirar wl, mer eller mindre kör allout och han kan inte ta aggro. Han höll på bli tokig på att han inte kunde få aggro :P, och i bc får björn en "sunder" liknande skill + Mangle så tror dom kommer funkar bra som tanks.

Men tror palas blir oxså hyffast bra på att hålla aggro i BC enda problem jag ser med pala tank är att dom kan gå oom, vilket inte är så bra

Och nej snackar inte om att Main tanka i temptest keep/black citadel osv.

nj
Medlem
Skrivet av DarknesS:

Men tror palas blir oxså hyffast bra på att hålla aggro i BC enda problem jag ser med pala tank är att dom kan gå oom, vilket inte är så bra

Fixa lite manaregen gear, växla mellan att ha judgement of light och wisdom på mobben, sedan använda SoC/SoW växelvis när man slår tillsammans med retribution aura fungerar fint att tanka med som paladin. Då hade jag dessutom inte en enda poän i protection-trädet (31p holy/20p retri).

Inaktiv

babsan! (nj) lirar du pala? lite OT

Inaktiv

En Feral tank funkar alldeles utmärkt, när jag spelade förut så hade vi en druid som OT1 genom BWL, AQ och nu Naxx

nj
Medlem
Skrivet av Takt:

babsan! (nj) lirar du pala? lite OT

ffs... Vem?

Nej, lirar inte pala, lirade, hade dock bra mycket roligare med min mage. Slutade spela WoW i somras.

Medlem

Okej har inte spelet som pala med det låter ju bra för dom, får hoppas bara blizz inte lägger in "massa" mana burn bossar

Inaktiv
Skrivet av DarknesS:

Okej har inte spelet som pala med det låter ju bra för dom, får hoppas bara blizz inte lägger in "massa" mana burn bossar

ne mana burn för dom som spelar palla vore ju itne bra om man går in för o tanka, men de är tur att de finns dom som är "avsedda" för o ta all stryk längst fram, men ar nu inte att alla warriors ska tanka men dom är jäkligt bra på de så....

Inaktiv
Skrivet av nj:

ffs... Vem?

Nej, lirar inte pala, lirade, hade dock bra mycket roligare med min mage. Slutade spela WoW i somras.

hehehe dags att börja till burning crusade igen då btw ragga åt nj är inte världens lättaste...
fortf mkt OT

å andra sidan, paladins SKA inte tanka, aldrig... visst dom tål mycket men när det finns en specifik klass som är byggd för att göra det så, nej. i värsta fall så kan en druid tanka, dom har faktiskt lite med saken att göra iaf

nj
Medlem
Skrivet av Takt:

hehehe dags att börja till burning crusade igen då btw ragga åt nj är inte världens lättaste...
fortf mkt OT

å andra sidan, paladins SKA inte tanka, aldrig... visst dom tål mycket men när det finns en specifik klass som är byggd för att göra det så, nej. i värsta fall så kan en druid tanka, dom har faktiskt lite med saken att göra iaf

Får se om jag alls börjar spela igen, varit tokigt less på WoW i nästan ett års tid före jag slutade spela, men fortsatte för att se om gillet kunde ta sig någonstans.

Ptja, jag har tankat allt från Deadmines upp till de "normala" lvl60-instanserna (Strat/Scholo/DM) med min paladin, även med en warrior i gruppen (han gillade att få leka dps istället).
Så länge nötter i partyt kan vänta en extra sekund innan de börjar tokdps:a (samt då inte skriker som bäbisar bara för att de inte får den blessing de vill ha, utan de får den jag vill att de har) så är det inte minsta problem. Hade planer på att tanka trashmobs i MC, hade planerat vilken gear (380-390 defense om jag inte minns fel, samt helt ok FR och bra int-mängd/manareg) samt en build för det, men orkade aldrig samla på mig grejerna utan la ner spelandet istället.

Är trots allt inte så att det alltid finns wurriurs/dr00ds att tillgå för tankande

Medlem

Druid är självklart den mest flexiba classen.

Dom kan ju ha följande roller.
Healer, Rogue, Tank, Caster

Är det nånting som Druider inte kan vara ?

Det är väll inte nån annan class som kan vara flexibel. Och nej en Shadow Priest som DPS är ju rena skämtet och en DPS Paladin är ju inte heller direkt seriöst.

Fast å andra sidan så lirar jag Alliance så jag vet som sagt inte hur bra shamanen är. Men tvivlar på att den är lika flexibel som en druid.

Inaktiv
Skrivet av Wolfbane:

Druid är självklart den mest flexiba classen.

Dom kan ju ha följande roller.
Healer, Rogue, Tank, Caster

Är det nånting som Druider inte kan vara ?

Det är väll inte nån annan class som kan vara flexibel. Och nej en Shadow Priest som DPS är ju rena skämtet och en DPS Paladin är ju inte heller direkt seriöst.

Fast å andra sidan så lirar jag Alliance så jag vet som sagt inte hur bra shamanen är. Men tvivlar på att den är lika flexibel som en druid.

en bra spelad shaman är riktigt elak, både i PVP och instancer

Inaktiv

wolfbane:
hrm.. okej att druiden är mest flexibel.. den kan vara en bra healer, en dålig rogue, en bra tank, och en dålig caster...
men förstod inte riktigt delen där du sa att shadow priest som dps är rena skämtet? har du spelat wow?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

warlocks!

kan tanka, heala sig själv
och vid behov döda folk i pvp med 1 spell

omg warlock dps

warlock tank

hittar ingen bra video på imba drainlife, men alla vet ju att den är helt sjukt bra


signatur

shortbow.gif

12
Skriv svar