Spelet saknar 2 saker!

Medlem
Spelet saknar 2 saker!

Nu ska jag starta en disskusion hära med att skriva en lång och omfattande tråd som är egentligen meningslös då det inte kommer ändra på ett skit.

Jag slutade med WoW nyligen pga främst 2 saker.

1. Att spela i roliga och givande grupper som försöker nå ett mål finns typ inte i spelet, och för er som är lite oldschool som en annan vill jag bara säga att ja, jag älskar DAoC's spell sätt. Man fick komma till en PVP plats, springa med en hel sida typ alliance och taöver tex hordes torn, tornen gav typ +1% dmg till ALLA för alltid tills tornet togsöver igen etc.

Det var kul för man kunde åka dit och skrev: Any fights soon? Sen fick du en invite och vipps så var man 10 grupper med 8 pers i varje och 80 pers som står och attackerar ett torn och samtidigt slåss mot en annan sida var skit kul.

Det var också world pvp så alla som ville kunde komma in så det vart inte max 15vs15 utan, hehe på natten så hade vi 1 gång smidit en plan, alla skulle in 02.00 på söndag natten och jag spelade för midgård... vi skulle ta över så många torn vi kunde för som andra låg och sov. Så vi var kanske 150-200 pers som tog över torn på torn och man såg hur dom andra skrek efter spelare att hjälpa till att försvara. Dom kanske var 10st som gjorde sitt bästa att slöa ner oss i 30sek hahah.

Iaf det saknas helt, och det tycker jag var bland det roligaste som fanns.

2. Gearen, i och med att det har blivit t1, t2 ,t3 och t4 så kan man inte välja på sin endgame gear så bra som man vill. Tex man ska kunna göra konstiga gear setts för att anpassa sin spelstil.

Jag skulle lätt vara warrior om jag fick välja min egen gear, maxxad agilty warrior som crittar som fan!

Eller varför inte en rouge som har massa sta och str för att bli en stealthande mini tank/dmg dealer.

Eller varför inte en full int paladin, en caster med platearmor!

Jag tycker det är synd att man egentligen inte får välja sin gear. Okey socketed items kommer men det värsta är att man inte får välja exakt vilka sockets man vill ha heller, dom måste ha de rätta färgerna.

Det enda som i item väg har gått rätt till är enchants för det är fullt valbart men det gör det fortfarande meningslöst! Visst det finns många olika items i spelet men alla bygger på samma principer.

Jag tycker tex att alla klasser ska ha 3 olika t1, t2 ,etc att välja på så prällarna kan få shadowgear, healing gear eller int gear och så ska det fan vara för alla klasser för alla spelar olika. Dom låser oss/er till att spela era klasser på olika sätt.

Det kan låta drygt men varför ska alla gröna items som i längden blir crap ha valmöjligheterna men inte epix?!?!

Egen dialog:
Jag vill vara en tank som kan critta ofta, ta rätt mycket stryk och ge mycket stryk.
(Jag vill ha agilty gear till max!!!)

Men nej det kan jag inte utan jag måste ha mera str och mera sta och kunna ta skit mycket stryk och ge avarage mycket. Varför inte låta mig bli som jag vill.

Iaf ni får gärna kommentera detta om ni orkat läsa igenom allt! Och klaga inte på mina stavfel, sitter sjuk och orkar inte göra något annat än att klaga

Hare bra!

Inaktiv

Håller faktiskt med dig, Wow är på tog för Gear inriktat. Varje liten sak du gör i wow är ämnat för att du ska få lite bättre gear. Det var sällan som jag gjorde något annat än farmade efter gear på något sätt. Det var antingen hemska pugs i endgame instance's, PvP eller tvingad till någon 40mannad instance där någon skrek åt en att göra mer DPS, sluta göra fel och hålla käft.. hehehe

Har själv halv slutat spela WoW. Sitter mest o väntar på TBC just nu för o se hur de kommer bli. Då o då loggar jag in för lite PvP med min warlock och kanske hjälper någon liten stackare genom en lowbie instance.. dom e alltid roliga o göra =D
måste dock säga att dom lyckades jävligt bra med WoW, det har ju nästan de bästa av alla MMOn, synd bara att den saknar den lilla sista friheten

Medlem

PvP i den formen som finns i BG är nog den enda som funkar, du kan visserligen gå ut som 10 pers i silithus och slakta allt som rör sig om du vill men att spela BG 200 mot 10 är fan inte kul. Du tyckte att slakta 10 pers va skitkul i DAoC, gissa vad de tyckte.

Gear kan du göra som du vill genom att skippa setten. Det finns massor av items som inte är till seten med olika stats och vad jag har sett så finns det mycket olika typer av items för olika typer av klasser så skit i set och börja plocka randoms.


signatur
Medlem

okey nu ska jag tillägga 2 saker, för vill jag bara tacka papabear för medtycket det gillar jag hehe

Iaf, för det först så det där med 200 mot 10 pers, jag tror dom 10 pers tyckte det var kul att förlora för dom respawnades inte som i wow vid en graveyard som en spöke, utan där vart men telad som i BG och ressad på direkten.... för det andra hände det ofta... saken var bara att det ska GÅ!!!! Se kanske 3 dar efter gjorde dom försök på samma sak och så höll det på....

Roligast var dock när hela skiten braka ut och vi båda möttes på krigsfälten... tänkt dig sjäkv när 300 pers står och slåss mot varran, alla skiter i honor för det finns inte.... utan prällar hela alla, och sleepade, warriors bankade på så mycket som kunde, spellcasters sprang in och gjorde AOE och hunter försökte pricka alla casters som warriorsna försökte skydda för dom gjorde äckligt mycket DMG!!!!

Sen för det andra, setten i wow påpekade jag, men visst man kan gå på randoms men säg en item i t3 klass som är plate-chest och massor av agilty och kanske +% crit eller ngt.
Finns inte eller hur? Nu kommer jag till min poäng, jag vill ha mera val!!

Jag vill alltså in vara begränsad som man kan vara, alltså låt oss specca våra jävla vapen själva!!!! Är det en så dålig ide? Varje vapen har fortfarande samma dps, samma speed, och dmg, lvl och dubilty... men när du equippar vapnet får du en mängd poäng att sätta ut kanske 35 poäng och du får sätta dom exakt som du vill Roligt va?

Sen racial skills som +1% critt eller liknande dom kan stanna som dom är, man ska inte få ändra för mycket för då blire bara krångligt...

Inaktiv

Kul du tog upp det med gear. tycker valfriheten som du nämner i gear är dåligt. men det är inget de troligtvis kommer att ändra på. sedan utseendemässigt är det ju tråkigt när alla mer eller mindre (inom klasserna) ser likadana ut.
som en dålig halloween fest där de flesta är utklädda med en "scream"-mask. de hade ju i alla fall kunnat gett en möjlighet att sätta egen färg på utrustningen. räcker väl liksom med att det springer omkring folk som har likadant hår osv
ganska opersonlig karaktärsutveckling i WoW, från start till slut.

man får väl hoppas att mmo´s utvecklas ännu mer inom mångfalden och valfriheten. WoW var ju en höjdare. men hoppas på en snar tronföljare som tar steget ännu längre.

Medlem

http://www.play.net/hj/ <- i detta skall man tydligen kunna ha på sig precis vad man vill då man har typ "sockets" i prylar som bestämmer vad dem gör. Så vill du se ut som en barbar och endå kunna ha en chans i en fight så behöver ud inte ta tier x plate så du ser lika dan ut som de andra utan du drar på dig dina pälsar osv med rätt gems i så har du samma stats som de andra fast du ser ut som du vill. Eller nåt i den stilen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

som redan påpekats, det finns massvis med random drops som ger dmg och inte tank/heal stats. du måste inte låsa dig till settet. (tier 2.5 har iofs ok med dmg stats)
du gör pve och får setten till att förbättra din pve.
vill du ha ett pvpset så får du helt enkelt pvpa för det, ganska simpelt.

det finns såklart en del problem med att dpsklasser får sina set och kan sedan även ta random dps delar såsom vapen trinkets necks och ringar, för dom har generellt mer dkp, då dom inte behöver bidda på gear som deras set redan ger.

men tier 4 kommer ha olika sets, tex kommer du kunna välja om du ska ha dmg eller tank till din warrior
för övrigt stör jag mig på att du är så kåt på agi.. str är bättre för dmg, mycket bättre.. och kommer att vara det ännu mer i bc då 1str fortfarande ger 2AP medans du behöver mer agi per crit.

Medlem

"Eller varför inte en full int paladin, en caster med platearmor!"

Du menar tier3?

Medlem

iaf, jag sa inte att ngn ska hålla med mig, det viktiga var inte tex agi på en warrior men jag gillar val möjligheten.

"Eller varför inte en full int paladin, en caster med platearmor!"

Du menar tier3?

Nej jag menar in t3, du ska kunna vara det på t1, du ska kunna vara din klass precis som du vill från dag 1.

Sen kom jag på en ny ide, som jag har tagit ifrån La2 (jag gillar att importera många bra ideér till ett annat spel och göra det ultimat för mig iaf ) Men där finns det tatoos, och då ska man kunna tex ta 5 int för att få 3str eller 5agi för att få 3 sta, ni fattar poängen och det ska man kunna göra 5 gånger, en på bröstet och 1 på varje arm/ben. Och det ska vara hyffsat dyrt 20-30g per tatoo... men iaf totalt kan du få 15 mer agi för 25 int tex... bara för att få din klass lite bättre som du vill.

Även det där med items, kanske var lite oklart.... vet inte...

Det ska vara exakt samma stats namn allt förutom när du equipar så får du poäng att sätta ut. Tänk dig en ring i dag med 13 agi, 12 str och 5 sta och +1% crit. Den ska kunna bli:

30agi och +1% crit (du får alltså bara ändra på poängen, specca dina items själv) Och du kommer vilja ha bättre items för att få mera poäng att sätta ut.

Sen tänkt dig en noob rouge, han kommer sätta allt på agi troligen... men dum arslet har då ingen stamina och syns han så dör han direkt, smart? Nja....

Men då får du iaf specca dig som du vill, eftersom allt nästan är BoE/BoP också så spelar det ju ingen roll iaf när du ska sälja bort din item för det blir till vendor eller shards iaf....

En annan sak till som jag tänkte på är pvp'n jag pratade om, tornen i DAoC var bra för 2 saker, 1 man fick extra stats som +1% dmg vilket är kul (och det gällde alla av samma ras i hela världen då) sen fick guilden som tog över slottet och de spelare guilden sa var ok komma in i tornet och köpa saker från en vendor lite billigare. Healing pots, mana pots och pilar etc....

Tänk er om wow skulle ha dessa 2 egenskaper, jag skulle aldrig kunna slita mig... Gå ut i strid med massor av andra woware och lära känna dom genom att slåss på krigsfältet mot äckliga hordes eller alliance, och försöka ta torn så vi får mera dmg.

Även att man vill skaffa items med mera poäng som känns lite lättare än att göra 150 raider för att vänta på en speciell sak, nu kan du istället få Hunter stealthing boots och specca dom som du vill! Så du behöver inte vänta på att din guild gör kanske BWL eller Naxx för att du ska få en specc som du iaf trivs med.

Men det kommer fortfarande bli stor skillnad för de items ger mera poäng.

Aja detta är vad jag tycker, och jag är mycket intresserad vad ni tycker, för WoW är grymt så är det bara men spelet håller inte så länge som det kunde göra.

Medlem

Asså du borde bygga ditt eget spel istället.

Rabatt finns redan i wow genom honored med den factionen och PvP rank 3. Behöver man mer rabatt är man bara allmänt fattig. Om blizzard hade velat att man skulle få specca sina items som man ville så hade även character och level up systemet funkat som i Diablo 2.


signatur
Inaktiv

problemet med det du lägger fram azak..
är att i slutändan så skulle alla se likadana ut ÄNDÅ, precis som det gör idag (ms-warriors har x-gearet, fury-warriors y-gearet, och prot-warriors z-gearet)
eftersom det finns alltid ett optimalt sätt att ha sina poäng lagda

..och som nån påpekade tidigare... agility är inte i närheten så bra för damage som strength är för en warrior
därför skulle det sluta med att alla warriors balanserade sta/str med lite agi (precis som idag), och alla som INTE gjorde detta skulle hamna i underläge 1on1


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Nu orkade jag inte läsa hela tråden men jag ska kommentera det du skrev så bra jag kan.

När det gäller pvp så tror jag mest blizzard har inriktat sig på att göra det till en rolig grej vid sidan av allt raidande eller ett sätt för nyblivna 60s/alts att skaffa ett hyfsat gear. Jag kan däremot tycka att det blir långtråkigt med samma gamla ab/wsg eller av om och om igen så en bunt med nya bg's skulle inte sitta helt fel.
Den enda ändringen jag känner till inom pvp'n atm är det här med att ranksystemet kommer tas bort och ersättas med tickets som man lämnar in och efter ett visst antal inlämnade tickets så får man tillgång till ett item. Vilket jag som inte pvpar särskilt mycket tycker är en bra ändring .. så dom gör väl vad dom kan för att göra det så roligt som möjligt, jag tror ändå inte att det skulle fungera med 160 manna bg's.

Hmm, du beskriver det som om du inte kan få det gear du vill ha.
Men det är ju så att spelet är uppbyggt så att vissa klasser har en del uppgifter och andra klasser har andra. Vill man ta range dmg så gör man en mage/lock/hunter, vill man hela gör man en healer. Det skulle ändå inte funka med en pala som stod och castade samtidigt som han försöker hela. Men ju längre man kommer destå större blir ju ens möjligheter. Har man AQ på farmstatus så kan man ju utrusta en pala med full avenger och en dark edge of insanity och se vad den kan göra ^^
Eller en t3 tank, dom tar ju enormt mycket dmg jämfört med en t1 mage, så det handlar ju om hur långt man är villig att gå för att kunna få ut så mycket som möjligt av sin klass.

Medlem

Som Erik här ovan säger så har Blizzard valt att ta en annan approach på PvP'n, de tycker väl inte att det är lika viktigt.

Tixfrix, det här med att 'du tyckte det var kul att slakta 10 pers med 100 pers'... Det handlar inte om det, det handlar om att PvP'n i DAoC var så mycket friare, så mycket ballare. Du måste ha testat det för att förstå men jag ska förklara så bra jag kan.

Det hela börjar med ett torn och två trötta hjältar för ca. 1 år sedan, klockan var 5 på morgonen och dimman låg tung över fronten. De två hjältarna var en Wizard och en Paladin från det ståtliga Albion. Våra två hjältar, trötta och slitna bestämmer sig för att provocera Midgard lite genom att börja banka på ett av vakt tornen som omger Avrakr Faste, mycket riktigt dröjer det inte länge förrän Midgard's trupper kommer för att undersöka. Vi kallar på förstärkning och spänningarna byggs upp.

Klockan är ny 7 på morgonen, dimman börjar sakta men säkert lätta. Vi har gjort ett litet hopp i historian och nu står det 120 tappra soldater af Albion utanför Avrakr Faste, vakttornen är våra och vi har Avrakr Faste under belägring där nu cirka 100 soldater från Midgard nu befinner sig. Vi har belägringsvapen såsom katapulter och ballistor som konstant håller Avrakr under belägring men båda sidor avvaktar större attacker.

Efter ca. en timme av smågnabb och stora flygande stenar faller Avrakr's murar och 120 personer stormar in i oändligheten, stridigheterna fortsätter i 3-4 timmar och efter det är allt som återstår ett slagfält med döda hjältar, vi klarade det inte den här gången men imorgon är vi tillbaka igen.

Slut.

Alltså, sådanna här strider av dessa episka proportitioner kommer vi aldrig att få se i WoW. Visst det är ett kul spel och jag lirar det aktivt i ett BWL guild men jag kommer alltid att sakna DAoC. Enda anledningen att jag lämnade var att servrarna tömdes när WoW kom.

Jag spelade på Prydwen och när WoW kom så var det runt 200 pers online samtidigt på rusningstiderna, vilket inte fungerade. Visst de har klustrat servrarna och så nu och jag är jäkligt sugen på att testa igen, men det får vänta ett tag tills jag tröttnat på raidandet.

En annan sak är att Trials of Atlantis add-onen till DAoC gjorde det mer gearinriktat, vilket var trist, som tur är så lyssnar faktiskt DAoC's utvecklare på sina fans till skillnad från Blizzard så nu finns det ju Classic servrarna.

Har i vilket fall som helst inte tid att skriva mer.
Ha det gött.

Bennor, level 50 Ice Wizard på Albion, server Prydwen EU
(Oj, den signen har man inte använt på väldigt länge)


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Asså, det ni vill ha det känns ju som tekniken som kommer finnas om 10år...
Bi tänker ju typ som " dimman lättade så man såg den tappra hjälten Abortax som parerade mot en Assasin, Abortax högg Assasinnen in på låret, man kunde höra vrålet från assasinnen när han föll till marken med en arg glimt i ögat... Alliancerna vann! folket jublade så vilt att man inte kunde höra sin egen röst!" Sen kommer den andra sidan "Under natten så sov Alliancerna, medans de som var kvar av horde trupperna funderade ut en plan..."
nej men alltså det känns ju som en dröm när ni berättar sådär helt klar, men så blir det inte, WoW är som det är! det finns miljontals med olika items man kan välja på och det kommer komma cirka 5nya BG:s i TBC... om ni gillar det där andra spelet så bra så spela det då! sorry om jag klagar men så här är det...


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

tycker punkt 2 är största felet och även den anledning till att jag tröttnade... har man bara tid att lira 1-2 h om dagen kan du inte vara med på att raida naxx osv... Jag blev rank 9 i pvp men orkade aldrig ta mig till rank 10 för då var jag tvungen att pvpa mer än vad jag hade tid eller lust med. Nu ska de ju göra om de med tickets/poäng vilket är något de borde infört för länge sen! Ska försöka mig på WoW igen när BC kommer men vi får se... Lär vara samma jävla gear jakt ändå säkert...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Nu ska jag göra en +/- lista, kanske visar vad jag menar på ett sätt så några andra förstår, man kan inte begära att en vet upplevelsen när man inte känt på den själv, detta kanske underlättar:

Plus (+) med WoW:

Spelet är väldigt interaktivt med många spells, specca och lite snabbare känsla.
Spelet innehåller en väldigt bra story utan att tveka.
Spelet har stor miljö och många egenskaper som gör det synligt intressant hela tiden.
Spelet har många quests och är väldigt lätt användliga quests.
Spelet tillåter många addons!
Spelet har många, många och många funktioner som gör det lättare för spelare på många sätt att hitta grupp, göra quest ihop etc!
Spelet har många olika fiender som man kan slås emot.
Spelet innehåller komedi!

Minus (-) med WoW:
Dom glömde nästan det viktigaste, ge spelarna ett mål! Antingen att erövra alla neutrala städer för att få bonus stats och skratta åt dom hur mycket dom suger, finns inte mycket att kämpa för.... wow bättre gear, bästa målet jag ser är att kunna skryta för sina medspelare vilket inte roar mig alls.
Jag vill kunna hylla mina segrar med mina medspelare, och inte bara vinna en AB/AV/WSG fort eller något sånt.... utan alla på hela servern ska se vad vi har åstakommit och alltid genom att kolla på kartan för övertagna land bara.

Spelet saknar några valmöjligheter, så vissa spelare som tex jag klagar på det.

Spelet saknar krav på spelare att spela tillsammans, i alla mmorpg så kan man sola om man så vill, men wow fokuserar nästan på det. Jag vill se tex 20% mera exp om man är i en grupp, större chans för bättre items om man är grupp etc.

Visst raider och så, men utöver det, när man ska levla eller liknande.

Spelet saknar åldersgräns!!! Tabort alla som är mindre än 16 år, förstör hela skiten!! Ord som, i am gonna kill you so hard är så tråkigt att höra.

Skulle jag få höra istället: i will remember you azak! skulle jag vara glad bara för det låter i mina öron mognare.

Sen saknar den en sak till bara som är lätt att göra och jag tror faktiskt dom kommer iförskaffa det, hjälp poäng, när en medspelare attackeras eller är redan död att man räddar honom eller ressar honom så får man kanske ett blått namn. Och du får ett rött om du kunde döda dina medspelare... men det kan man inte göra nu (iofs rätt skönt).

Aja hare bra!

Medlem

minus med wow:
gear > skill
pvp är värdelöst
allt (reputation)farmande
fruktansvärt tidskrävande om man vill komma någon vart


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av henko:

minus med wow:
gear > skill
pvp är värdelöst
fruktansvärt tidskrävande om man vill komma någon vart

Du säger "gear>skill" det är fan inte sant. Jag har inte så himla bra gear. Men jag dödade fortfarande en level 60 warrior med asscandy och aq40 gear. Jag är också en 60 warrior med OeB och lite plock delar från Mc/Z'g.

Att det är tidskrävande handlar om att det är ett MOO spel. Du kan aldrig klara ut spelet. Du kan alltid göra något nytt när du väl är klar. Det är det som är meningen så om du inte tycker att det är värt för att det är trivskrävande ska du inte spela MOO's alls.

Medlem

Jag tror han menade att det är tidskrävande för att få bra saker, eller bättre.

Jag skulle också bli gladare om man kunde få sin gear lättare eller att iaf instancerana inte tog 5timmar om MC utan kanske 1/2 timmar för att klara ut.

Det är fan så att man inte får ha något liv om man ska ligga på toppen. Tycker det ska vara mera skills mindre gear riktagt. Men visst jobbar man ska man få något för det. Men det ska fan inte vara så stora skillnader som det är nu!

Inaktiv

Gear>Skill är inte helt sant. På min druid är jag med i nåt skit guild. Vi wipade ZG´s två första mobs. O typ alla i guilden har minst full tier 1 (förutom jag ). Så gear är inte allt

Medlem

inte ens gear kan rädda den största n00ben!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

nej men gear gör att han vinner med 90% chans mot andra spelare som också är bra, han ska ha övertag han som spelat mycket... men fan inte så att matchen nästan är klar från början.

Jag vill att taktiker ska vara mer beroende, eller combos på skills etc. Och hur en spelare rör sig.

För så vitt jag vet så står alla och hugger och klickar på samma jävla knappar hela tiden. Förutom rouges, de springer i cirklar och klickar på samma jävla knappar hela tiden.

Inaktiv

Håller med att det saknas större mening i spelet, som det är nu handlar wow om bossar endast, man ska döda en boss och ta dess loot, varför?, jo för att döda en annan boss, varför?, jo för att döda en annan boss, sen finns det inget mer att göra med gearen om man inte vill gå runt i elwynn med sin asscandy och slakta grisar och spindlar, pvpa kan man göra men om man inte lessnar till slut på pvp/wow har man (o)tur. Om alliance/horde skulle kunna erövra zoner/objectives vore det kul. (bättre system än i EPL då kanske...).

Inaktiv

90%.. neh.
;P

det finns en hel del massa skill i wow, men det är mycket tärningar som kastas, och du KOMMER ha övertag om du spelat spelet en jävla massa mot nån som spelar en gång i veckan, true


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Helt klart saknar man world pvp stilen som fanns i Daoc.

Skulle vara kul om de gjorde att man fick slåss om att besitta städer. eller vad som helst. de där tornen i epl eller sanden man ska sammla ihop i silithus är ju bara skratt retande. aldrig sett horde eller aliance slåss om tornen, de väntar bara på att de är cappade och springer sen dit och cappar tillbaka.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

exakt, tornen är ju inte "fästningar" svårt att försvara bra, uberlätt att taöver + att man kan inte vara för många där heller, inte mycket att springa runt i precis! Nu får jag folk med mig.

Men det är ju sant, ska man börja lira doac igen eller tror ni nya warhammer kommer ha som doac pga mystic som gör spelet?

Tror det kan bli riktigt bra spel faktiskt om dom gör rätt!

Medlem
Skrivet av PrizmaN:

Du säger "gear>skill" det är fan inte sant.

jo

Skrivet av PrizmaN:

Jag har inte så himla bra gear. Men jag dödade fortfarande en level 60 warrior med asscandy och aq40 gear. Jag är också en 60 warrior med OeB och lite plock delar från Mc/Z'g.

du crittade, han gjorde de inte?

att säga OMG JA DÖDA EN WARRIOR MED ASHKANDI!!!!11 säger fruktansvärt lite tbh

Skrivet av PrizmaN:

Att det är tidskrävande handlar om att det är ett MOO spel. Du kan aldrig klara ut spelet. Du kan alltid göra något nytt när du väl är klar. Det är det som är meningen så om du inte tycker att det är värt för att det är trivskrävande ska du inte spela MOO's alls.

vad jag menar är att man inte kan vara en casual player, lira lite då och då och "tillslut" ta sig till övre halvan av allt löst folk.

pvprankingen är värdelös, precis som det mesta andra visar den hur mycket tid man har att lägga ner. och slutar man pvpa en månad så är man ju nere på rank0 igen.

en regel som går igenom spelet är ju tid investerad = profit.
spelar ingen roll om du är duktig eller inte duktig, det tar ändå xx timmar att komma till målet. (om de nu är highfarmlord eller om de är reputation med nån faktion för nån reward)

innan man slår 60 så kan man tycka att det är ganska cashual vänligt. instanserna tar upp till en timma, man kan logga där man är och fortsätta sedan, får lite rested exp osv osv

men när man blir 60 och spelar 2timmar om dagen kommer man ingen vart... alls
det är ju knappt att man kan köra ett random ubrs run på 2h. ännu mindre nån av 20 eller 40manna instanserna.

edit: fixade quotes


signatur

shortbow.gif

Medlem

instämmer till fulla med henko.... no more words are needed in this situation, only waste of time!

Medlem

ee. om jag fick välja så skulle jag haft as mycket str och stam på en warr och agi och stam på en rogue å inte tvärt om. om en warr har dyngmycke agi så crittar han ofta men vafan, då crittar han kanske som en blöt trasa

Medlem

Med tanke på att både mortal strike och bloodthirst baseras på hur mycket styrka man har och den har en cooldown på 6 sec så vill man slå så hårt som möjligt.

Crit är dock inte helt fel för att hålla flurry igång.


signatur
1
Skriv svar