Inaktiv
Magebehov

Hej,

Tänkte fråga om vad som är bäst för en mage när det gäller agility, intelligence etc.? och varför?

Medlem

Spelldamage, mer skada > all


signatur

NinjaSkitz.

Inaktiv

man behöver int oxå men bara till den grad att du kan kasta dina spells utan att få helt slut det känner du lite själv men jag röstar på spelldamage och int lite stamina i nåt hörn där med, men det följer med resten av gearen.

Medlem

spelldmg, int, statmina.... I den ordningen...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

hm, ni har alla glömt manaregen å spi. Också viktigt om du inte vill potta hela tiden (Spec Firemages).

Sen är crit och hit också viktigt...ibland viktigare än stats tycker jag. Visst är det kul med spelldmg, men resistar bossen skadan helatiden så är inte så skoj.

Medlem

Precis. ni glömmer crit och hit. Det är minst lika viktigt som allt annat. Det absolut bästa är en mix av allt. spelldmg, crit, hit, int, spi och stamina dvs.

Inaktiv

På vägen upp mot 60 så ska du nog mest leta efter mycket int, stam och spi grejer eftersom det inte finns många items med +dmg/crit eller hit. Str och agi är helt onödiga, kollar du bara på din characters stats så ser du ju vad allt är till för.

Medlem

Jo, jag antog att frågar man det där så är man inte lvl 60 Innan lvl 60 finns de inte så mycket saker som ger +crit eller +hit


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Hmm... Det beror på vad du ska göra ^^ Spelldmg, crit och stamina för PVP, och PVE är det Int, spelldamage och spirit. Du behöver typ ingen stamina i PVE iom du ska ALDRIG tanka, crit suger med iom det kan dra aggro ganska lätt (hatar broodlord). Hitta en bra balans mellan spelldmg, int och spritit så du kan vara med hela fighten utan en manapaus på några 30 sekunder och du är hemma. Då räknar jag med att man använder manapot och manastones så ofta man kan.


signatur

- PiDuT

Medlem

Bullshiat xD Visst behöver du en hel del stamina för PvE också. Eftersom du säger så, så antar jag att du aldrig spelat mer endgame än MC? Det finns många bossar där alla måste ha en viss mängd stamina. 2 spontana exempel är C'Thun och Anub'Rekhan. Där måste man nästan ha 4k - 4.5k HP för att överleva.

Och drar man aggro för att man har mycket crit kan man inte klassen, alternativt tanken kan inte tanka. Jag har 26% crit med min mage (fire) så jag lyckas bygga upp en hel del farliga ignites, men inte drar jag aggro för det. Det ska man inte göra. När det gäller fire mages så ska man satsa det mesta på crit, för det ökar DPS:en massivt.
Och om du har Master of Elements betyder högre crit mer mana regen.

Och sen, som jag sa innan behöver du hit-gear också. You can't crit what you can't hit. ;> Så resistar Ragnaros en stor del av dina frostbolts så är det något fel.

Medlem

Jo Anub'rekhan är visserligen en fight där det inte är så otroligt viktigt men det är mycket bra att ha. Impale träffar typ 2,2k på mig som bär plate så jag vill inte veta vad den träffar på en clothwearer men dock kan du gå genom hela den fighten utan en enda träff av impale som jag brukar göra då jag är healer.


signatur
Inaktiv

När man raidar end game har ju alla ändå samma j***a equipment så det löser sig själv, självklart undrar trådskaparen vad han ska ha för equipment medans han levlar.

Inaktiv

Satsa på stamina

Inaktiv

Om du har råd ska du försöka skaffa +dmg gear helt klart, och även int är viktigt. stamina är inte helt oviktigt men ändå ingenting du ska satsa på, du ska inte vara i närstrid iaf.
har du dmg gear så dör fienden innan han hinner slå dig, och med mycket int behöver du inte vila lika ofta.

Medlem

spelldamage är mycket treviligt
har en lvl37 alt med runt +100 frost och samma lvl mobs dör oftast innan de kommer fram

när man når 34 börjar ju spirit bli nice oxo iom magearmor och combat regen. men troligen är de mer värt o satsa på int efter spelldamage ändå då man kan döda fler mobbs innan man restar.


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Thaddius som vi är på nu krävs fan Titans för att det ska gå (iaf första gången), matbuffar med mera. Så STA ska man inte glömma.
Ouro är även där en STA fight. Loatheb...Shapphiron...ja med mera.

Bäst vore om man kunde ha allt på en gång men så snälla är inte Blizzard.

Själv letar jag febrilt efter mer crit gear då frostmagen inte crittar spec ofta (och jag vill inte specca Winters Chill). En firemage utan critgear är helt fel

Inaktiv

vad snurrigt det blev i en tråd där nån undrade vad han skulle levla med för stats

int, spirit, och stamina är "dina stats"
om saker har "increases damage and healing by x" så är det skitbra

så, det var väl inte så svårt? ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Han använder faktiskt inte ordet "stat" Det är väl därför det blev snack om spelldmg/hit/crit o.s.v.

Inaktiv

Agility mage/präst, det vore ballt!

Typ en shaolin munk eller något.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar